GKN חשפה את ה-EAxle

אוטוניוז, 12.11.2014 – כאשר ב.מ.וו הציגה לפני יותר משנה את ה-i8, מכונית הספורט הדו מושבית פלאג-אין הייבריד, היא דיווחה על מכשיר חדש, תמסורת חשמלית אוטומטית דו שלבית לכלי רכב בטכנולוגיית split-axle hybrid, שהותקנה בצמוד למנוע החשמלי. עד כה תנועת המנוע החשמלי לגלגלים בכלי רכב חשמליים או הייברידיים, היתה מועברת באמצעות יחס העברה אחד. אולם למערכת החדשה שני יחסי העברה והיא מותקנת לצידו של המנוע החשמלי, שבמקרה של ה-i8, מותקן מלפנים ומניע את הגלגלים הקדמיים. מנוע הבעירה הפנימית, 3 צילינדרים 231 כ”ס, המותקן בחלו האחורי של הדגם, מניע את הגלגלים האחוריים ובכך המכונית היא למעשה בעלת הנעה כפולה (ומכאן הכינוי split-axle). תפקיד מערכת התמסורת האוטומטית הדו שלבית הוא לתאם את חלוקת הכוח בין שני הצירים בהתאם למצב הנסיעה. המערכת נשלטת ע”י בקרת התמסורת החכמה של המכונית.
כעת הודיעה חברת GKN, ספקית ציוד ליצרניות הרכב המתמחה במערכות תמסורת, שהיא פיתחה את המערכת הזו, ששמה המסחרי הוא ה-eAxle. “מערכת eAxle בעלת שתי מהירויות תסייע ליצרניות לשפר את מערכות הינע הייברידיות וחשמליות ולתמוך במגמה של הקטנת מנועים חשמליים, הפחתת משקל ועלות,” אמר תאודור גאסמאן (Theodor Gassmann), סגן נשיא לטכנולוגיה ומערכות הינע חשמליות ב-GKN. “כאשר הטכנולוגיה מוכחת בכלי רכב בעל ביצועים גבוהים ברמת עידון גבוהה, הפחתת המאסה מגדילה את היעילות,” לדברי החברה יחס העברה נוסף למנוע החשמלי משפר את התוצאה ומגדיל את הטווח החשמלי של המכונית. אולם המערכת הזו גם משפרת את ביצועי המכונית ואת תחושת השליטה של הנהג על כלי הרכב. GKN השקיעה בשנים האחרונות יותר מ-50 מיליון דולר בפיתוח מערכות תמסורת למכוניות מחושמלות. החברה מסוגלת כיום לספק ליצרניות הרכב מנועים חשמליים לכלי רכב, מערכות תמסורת ומערכות שליטה אלקטרוניות. זו אינה המערכת הראשונה של GKN במשפחת ה-e-axle. החברה מייצרת, כבר מ-2003, את ה-M-4WD, המיועדת לסייע למכוניות הייבריד בעלות הנעה כפולה ומערכת בשם Hybrid AWD שגם היא מתאימה למכוניות בעלות הנעה כפולה (מותקנת במערכות ה-HYbrid4 של קבוצת PSA).

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!