פינוי פחי זבל באמצעות מחשוב בענן

אלי קנדל, CEO של GreenQ (אוטוניוז)
אלי קנדל, CTO של GreenQ (אוטוניוז)

אוטוניוז, 24.05.2016 – שלוש פעמים בשבוע מופיעה בשכונה בה אני מתגורר משאית זבל ומפנה את הפחים שלעתים הינם מלאים ולעיתים מלאים רק עד למחציתם. חוסר היעילות לכאורה, בשיטה זו, הוא ברור: מדוע לפנות פח זבל המלא רק עד חציו, אם אפשר לרוקנו כאשר הוא מלא עד שפתו? את הפתרון ליעול פינוי פחי הזבל מציעה חברת GreenQ המפתחת, וכבר משווקת מערכות לניטור פינוי פחי זבל.

זה אינו מיזם ראשון מסוג זה. קדמו לו מיזמים שבהם לכל פח זבל חובר חיישן שעמד בקשר עם מרכז פינוי זבל וכאשר החיישן הורה שהמיכל מלא נשלחה משאית זבל לפנותו.

שיטה זו, לדברי אדי קנדל, ה-CTO של GreenQ היא בזבזנית ויקרה לעומת השיטה שמציעה GreenQ, המבוססת על ניתוח סטטיסטי של הרגלי זריקת הזבל בבתים. הניתוח הסטטיסטי מבוסס על איסוף נתוני פחי הזבל בעת ריקונם. איסוף הנתונים נעשה באמצעות מערכת המותקנת על המשאית ובודקת כמה זבל יש בכל מיכל מרוקן. הנתונים מוזנים למערכת בענן שם מתבצע ניתוח סטטיסטי של כמות הזבל הנאספת מכל בניין. בהתאם לניתוח הנתונים הסטטיסטיים נקבעים לוחות הזמנים של איסוף הזבל מהבתים.

ההנחה שעליה מבוססת של שיטת פעולה זו היא שכמות הזבל המצטברת בבתים היא פחות או יותר זהה ואינה משתנה באופן חד משבוע לשבוע. בכך, לדברי קנדל, ניתן לחסוך עד 30% מנסיעות משאיות הזבל בתוך הערים והשכונות.

המערכת כבר נמצאת בניסוי במספר עיריות, לדברי החברה.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*