פולקסווגן תשקיע 300 מ’ ד’ ב’גט’, בתוכנית להפוך לספקית שירותי תחבורה

שחר וייסר אחד משני מייסדי Gett (גט)
שחר וייסר אחד משני מייסדי Gett (גט)

אוטוניוז, 24.05.2016 – פולקסווגן, המתכננת מסע החלצות מהדיזלגייט ולהפוך לספקית שירותי הניידות המובילה בעולם עד 2025, הודיעה היום (ג) על השקעה בסך 300 מ’ ד’ ב-Gett, ספקית שירותי ההסעה לפי ביקוש. שתי החברות יכנסו לשיתוף פעולה אסטרטגי. לפי הודעת פולקסווגן Gett היא מהחברות בעלות הצמיחה המהירה בעולם בתחום ה-hail riding, פועלת ב-60 ערים מסביב לעולם ולמעלה מ-4,000 חברות משתמשות בשירותי mobility-on-demand שהיא מספקת. בהודעה לעיתונות מסרה פולקסווגן שהיא “מקווה ליצור חלק ניכר מהכנסותיה ממודלים חדשים של עסקים כאלה עד שנת 2025. למטרה זו הקבוצה יוצרת שותפויות חדשות והשקעות אסטרטגיות.”

“במסגרת התוכנית האסטרטגית 2025, השותפות עם Gett מציינת את אבן הדרך הראשונה של קבוצת פולקסווגן בדרך לספק פתרונות שירותי ניידות משולבים, המדגישים את הלקוחות שלנו ואת צרכי הניידות שלהם,” צוטט בהודעה מתיאס מולר, יו”ר הנהלת קבוצת פולקסווגן.

לפי בלומברג Gett נמצאת במהלך של גיוס כספים במסגרתו היא גייסה עד כה 520 מ’ ד’, נמסר באי-מייל ששלחה Gett.

בשנה האחרונה לחברות הרכב יש עניין מתגבר בשוק שירותי ההסעה. ג’נרל מוטורס השקיעה חצי מיליארד דולר ב-Lyft, אחת המתחרות העיקריות של אובר, ואפל (בדרך להיות יצרנית מכוניות) השקיעה מיליארד דולר בחברה סינית. פורד השקיעה לאחרונה 182 מ’ ד’ בחברת Pivotal, השקעה שתאפשר לה לפתח תוכנה במהירות, גם לתחבורה שיתופית.

בהודעה שפרסמה פולקסווגן לא נמסרו פרטים על היקף אחזקותיה הצפוי ב-Gett. בשבוע הבא צפויה החברה למסור פרטים נוספים על העיסקה במסיבת עיתונאים בה יקחו חלק מולר ושחר ווייסר, ממייסדי Gett. פולקסווגן אמורה להציג תוכנית העסקית חדשה עד לשנת 2025 בחודש הבא. בשנה האחרונה היתה פולקסווגן מעורבת בשערוריית זיוף נתוני פליטות דיזל והחוזה החדש עם Gett, הוא אחד הסימנים הראשונים לניסיונה של הקבוצה להתאושש, לצאת ביוזמות חדשות ולאתר תחומי פעילות חדשים. שיתוף פעולה עם Gett גם יתכן שיאפשר לפולקסווגן לשווק ביתר קלות את מכוניותה, בייחוד דגמי פלאג-אין הייבריד וחשמליים, לנהגי Gett.

“בתמיכת קבוצת פולקסווגן, אחת מיצרניות המכוניות הגדולות בעולם, Gett תחזק עוד יותר את מיקומה בשוק. בהתבסס על הסכם הברית האסטרטגית, הגידול המשותף של השותפות יתמקד בפיתוח שיתוף פעולה והתרחבות בשוק שירותי הניידות לפי ביקוש באירופה ומעבר לה,” נמסר בהודעת פולקסווגן.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*