סטלנטיס / חשפה את הוריקן, מנוע טורבו, 6 צילינדרים, 3.0 ל׳ חדש

  • מנוע מיועד לשוק הרכב האמריקני.
  • פיתוח של מנוע 4 צילינדרים 2.0 ל׳, עם רכיבים חדשים.

 

גרסת הביצועים של מנוע ההוריקאן בהספק מעל 500 כ״ס (סטלנטיס)

אוטוניוז, 27.03.2022 – סטלנטיס חשפה מנוע בעירה פנימית חדש, הנושא את השם Hurricane. זהו מנוע בנזין, בעל שני מגדשי טורבו, 6 צילינדרים בשורה שייוצר בשתי גרסאות, האחת רגילה והשנייה גרסת ביצועים. סטלנטיס מסרה שההוריקן יותקן בדגמים אחדים שישווקו בצפון אמריקה, על פלטפורמות STLA Large ו-STLA Frame, עליהן הודיעה החברה בשנה שעברה. הספקי המנועים ייקבעו בהתאם לדגמים עליהם הם יותקנו. הדגם ראשון צפוי להגיע לשוק כבר השנה, אולם הקבוצה לא חשפה את שמו.

המנוע החדש חולק מאפיינים יסודיים אחדים עם מנוע ה-4 צילינדרים בשורה 2.0 ל׳ המותקן בדגמים של שונים של ג׳יפ, דוגמת קדח, פעימה, מרווח צילינדר, כך שמדובר למעשה על בלוק מנוע גדול יותר, עם רכיבים חדשים.

מנוע ההוריקן יבוסס על בלוק אלומיניום יצוק עם חצאית עמוקה, אגן שמן מסגסוגת אלומיניום. מכסי המסבים הראשיים הם מפלדה, עם הברגה צולבת ומכילים את המכלול המסתובב החזק של גל ארכובה מפלדה מחושלת וטלטלים מפלדה מחושלת. במהלך הייצור הבלוק מושחז כדי לייעל את צורת קדח הצילינדר, מה שעוזר לשפר את יעילות צריכת הדלק. הצילינדרים עוברים טיפול מיוחד כדי להחליקם.

גרסת SO, הגרסה החלשה של מנוע הוריקן החדש (סטלנטיס)

המנוע מצויד במערכת הזרקה ישירה בלחץ גבוה, 350 באר. המזרקים מותקנים במרכז תא הבעירה בראש המנוע. התכנון מיועד לייצור אטומיזציה עדינה ביותר של הדלק בצילינדר. מגדשי הטורבו מיועדים לביצועים של המנועים. הלחץ במגדש הטורבו בגרסת ה-SO עומד על 22 psi ושל גרסת ה-HO על 26 psi. הספק גרסת ה-SO עומד על מעל 400 כ״ס ומומנט  מעל 62 קג״מ; הספק גרסת ה- HO מעל 500 כ״ס ומומנט מעל 66 קג״מ.

הלוגו של המנוע החדש (סטלנטיס)

לדברי סטלנטיס עוצמת המנוע החדש היא כשל מנוע V8 אטמוספרי, אולם הוא יעיל ממנו ב-15%. ״הוריקן בי-טורבו, הפועל בצורה נקייה יותר, מקדם את סטלנטיס לקראת מחויבותה להפחתת 50% בפליטת פחמן עד 2030 ולהיות פחמן אפס נטו עד 2038, מרכיבי מפתח בתוכנית האסטרטגית Dare Forward 2030,״ נמסר בהודעה לעיתונות.

כותרות אחרונות

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*