סטודנטים באריאל פיתחו טרקטור עם יכולת עבירות ויכולת אוטונומית

  • כלי רכב עם מנוע בעירה פנימית ויכולת אוטונומית.
  • מיועד לתפקד באופן אוטונומי באזורי אסון.
  • השתתף בתחרות באילינוי, זכה במקום ראשון בקטגוריית רמת הרעש.

הטרקטור שפותח באונירסיטת אריאל (אוניברסיטת אריאל)

אוטוניוז, 26.06.2017 – קבוצת סטודנטים מאריאל לקחה חלק בתחרות לפיתוח טרקטור קטן בעל יכולת עבירות גבוהה. התחרות נערה באילינוי, ארה”ב השתתפו בה 35 אוניברסיטאות מרחבי העולם והיא נוהלה ע”י האיגוד הבינלאומי של מהנדסים להנדסה חקלאית וביולוגית, ASABE/

פיתוחו של כלי הרכב החל ביולי 2016, במסגרת פרויקט גמר. הדגם שפותח מאופיין בפתרונות חירום לאסונות טבע והוא בעל יכולת לתמוך בפעולות כוחות ההצלה. בפרויקט לקחו חלק 17 סטודנטים מהמחלקה להנדסת מכונות ומכטרוניקה. תרם לפרויקט אורי בסון סטודנט שנה ג’ מהמחלקה לעיצוב תעשייתי ב’הנדסאים באריאל’. בסון, כחלק מפרויקט הגמר שלו, תרם דגשים עיצוביים כמו קווי מתאר וצבע וכן בתחום הבנייה המכנית.

קבוצת הפיתוח ההנדסית התחלקה לצוותי עבודה לפי תחומים במערכות הכלי (שלדה, מנוע ותמסורת, בלימה, היגוי, מערכת חשמל ובקרה) וקבוצה מיוחדת לטובת הפיתוח החדשני.

לכלי שפותח יש לא רק יכולת תמרון חדה ויכולת לגרירת משקלים כבדים, אלא גם יכולת מודולרית להכיל מגוון כלים לתפעול באירועי אסון; הסעת פצועים על גבי אלונקה, הרכבת משאבה לטיהור מים ואף ייצור חשמל באנרגיה ירוקה.

כלי הרכב הזה אינו חף מרעיונות עדכניים והרעיון שבבסיסו היה לפיתוח דגם אוטונומי בעל יכולת ניווט להגעה עצמאית למקום האסון כדי לתמוך בפעולות חילוץ והצלה. שיירה של מספר כלים כאלה, שמנווטת באופן עצמאי לאזור אסון כאשר כל אחד מהכלים מסוגל לבצע מטלות שונות, יכולה להקל על פעולות פינוי ולהחיש אותן.

“מדובר בפיתוח בתחום ההצלה שיש לו ביקוש רב,” אמר בהודעה לעיתונות המהנדס נחום אורלב, מרצה במחלקה ומי שהנחה את הסטודנטים בפרויקט. לדבריו בארה”ב יש התעניינות רבה בפיתוח מסוג זה בכלל ובפרויקט הספציפי הזה בפרט.

זו הפעם הראשונה שאוניברסיטת אריאל משתתפת בתחרות הזו לצד אוניברסיטאות נחשבות מכל רחבי העולם.

הפרויקט זכה בתחרות בפרס על רמת רעש.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*