לראשונה אפל מודה בקיום תכנית להשתלבות בתעשיה האוטומוטיבית

  • טים קוק, הבוס של החברה, תאר באופן כללי את מטרות החברה.
  • אינטליגנציה מלאכותית, שיכול לשמש לתחומים שונים, היא הפיתוח חשוב ביותר של הפרויקט.
  • אפל מרכזת מאמצים בתחום האינטליגנציה המלאכותית למכוניות.
טים קוק, אפל CEO תאר את ה-AI כטכנולוגיית ליבה למערכות אוטונומיות כולל נהיגה (אפל)
טים קוק, אפל CEO תאר את ה-AI כטכנולוגיית ליבה למערכות אוטונומיות כולל נהיגה (אפל)

אוטוניוז, 13.06.2017 – טים קוק, הבוס של אפל, אמר בראיון לבלומברג שאפל מפתחת מערכת נהיגה אוטונומית. זו הפעם הראשונה שבכיר באפל, ועוד הבכיר ביותר בחברה, מדבר בפומבי על הפרויקט האוטומוטיבי שעבר מספר שלבים, מתכנון מכונית להתמקדות במערכת נהיגה אוטונומית ומכונית מקושרת. על הפעילות של אפל בתעשיה האוטומוטיבית.

“אנחנו מתרכזים במערכות אוטונומיות,” אמר קוק למראיינת. “אחד היעודים הברורים של מערכות אוטונומיות הן מכוניות נהיגה עצמית. יש גם [יעודים] אחדים. לדבריו האתגר העיקרי הוא פיתוח אינטליגנציה מלאכותית .”זו האמא של כל הפרויקטים של ה-AI,” אמר קוק. “ככל הנראה אחד הקשים ביותר מהפרויקטים של AI לעבוד עליו.”

קוק תיאר את ההזדמנות להיכנס לתעשיית הרכב בזכות “ההפרעה (disruption) הגדולה המתחרשת שם,” לדבריו. קוק ציין את טכנולוגיות הנהיגה העצמית, כלי רכב חשמליים ושיתוף כלי רכב, כגורמים שיוצרים הפרעה בתעשיה. “זו כאילו יש לך שלושה ווקטורים של שינוי המתרחשים כללית באותה מסגרת זמן.”

קוק תיאר את חוויית הנהיגה במכונית חשמלית כ”נפלאה”. “זו חוויה נפלאה לא לעצור בתחת התדלוק או בתחנת הבנזין,” הוסיף קוק בהתייחסו להנעה חשמלית.

“אוטונומי זה משהו שמאד מלהיב אותנו ונראה לאן זה ייקח אותנו. לא אמרנו מנקודת המבט של המוצר מה נעשה. אבל אנחנו ישירים שזו טכנולוגיית ליבה שאנחנו רואים כחשובה מאד.”

עד כה אפל לא התייחסה באופן רשמי לפרויקט המכונית האוטונומית. אולם אם בעבר החברה שקלה פיתוח וייצור מכוניות, הרי שכאת היא מתמקדת רק בתחומי הדיגיטל הטבעיים לה.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*