טוני פאדל, בכיר באפל וגוגל, מצטרף לתעשיית הרכב, ייצר גו-קארט חשמלי

אבטיפוס קארט חשמלי של בוש (בוש)
אבטיפוס קארט חשמלי של בוש (בוש)

אוטוניוז, 19.09.2016 – טוני פאדל, עשה כבר כמה דברים בחייו. הוא היה לצידו של סטיב ג’ובס באפל כשנימנה על קבוצת הפיתוח של ה-i-pod והתקדם עד לתפקיד סגן נשיא בחברה לפני שפרש בסוף 2008. השלב הבא היה הקמת Nest Labs שפיתחה תרמוסטטים עם חיישנים שניתנים לשליטה מרחוק. החברה פיתחה מוצרים מתוחכמים נוספים ונרכשה ע”י גוגל ב-2014 תמורת 3.2 מיליארד דולר. פאדל הצטרף לגוגל, הוביל את קבוצת הפיתוח של משקפי גוגל ופרש מהחברה ביוני 2016, מבלי לחשוף את תוכניותיו. אלה נחשפו רק בשבוע שעבר, לפחות בחלקן, כאשר פאדל בראיון לאוטומוטיב ניוז אמר שחברה בבעלותו Actve Motors תתחיל בייצור גו-קארט חשמלי. הייצור יתבצע בסין, הגו-קארט מיועד לילדים בגילאי 5-9 ומחירו יעמוד על 999 דולר.

פאדל כמובן אינו ההיי-טקיסט הראשון הפונה לעולם התחבורה והניידות (וכנראה שגם לא האחרון). בראיון לאוטומוטיב ניוז הוא אמר שעל תעשיית הרכב לשנות תרבות בת עשרות ומאות שנים כדי להתאים את עצמה לעידן החדש. “זה הכל אודות תוכנה וחיישנים. [תעשיית הרכב] התמקדה על הדבר השגוי במשך זמן ארוך מדי. כעת אנחנו תוהים כיצד יראה העולם ב-2035.”

לדבריו האתגר של תעשיית הרכב הוא תרבותי ולא טכנולוגי והעתיד יהיה בתחומים כמו שיתוף מכוניות, חישמול ומכוניות אוטונומיות.

פאדל אינו הראשון להציג גו-קארט חשמלי. לפני מספר חודשים בוש, יצרנית הרכיבים הגדולה בעולם, הציגה אבטיפוס לקארטינג חשמלי, e-Kart, אותו היא מתכוונת לפתח לייצור סדרתי.

אבטיפוס e-Kart של בוש

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*