נפילה ברווח בפולקסווגן פרטיות הפילה הרווח הקבוצתי ב-Q1

התמוטטות ברווחי פולקסווגן פרטיות תרמה לירידה ברווחיות קבוצת פולקסווגן

אוטוניוז, 05.06.2016 – פולקסווגן, קבוצת הרכב הגדולה בעולם, סיימה את הרבעון הראשון של השנה בירידה חדה ברווח הנקי שהסתכם ב-2.36 מיליארד י’ (19.3%-). למרות שהחברה הגדילה את מספר כלי הרכב שנשלחו (deliveries) ב-0.8% לכ-2.5 מ’ יחידות, המכירות (sales) נפלו ב-1.2% ל-2.577 מ’ יחידות. הכנסות הקבוצה נפלו ב-3.4% לכ-51 מיל’ י’ ועמדו על 6.8% מההכנסות שיפור של חצי נקודת האחוז. הרווח לפני מס נפל ב-19.3% ל-3.2 מיל’ י’ והיה 6.3% מההכנסות (לעומת 7.5% שנה קודם).

במהלך הרבעון גברה התלות של הקבוצה בתוצאותיהם של מותגי פורשה ואודי. שני מותגי הפרימיום סיפקו לקבוצה 62.3% מהרווח התפעולי (ללא הוצאות חד פעמיות) וזאת לעומת 58.1% שנה קודם. אודי רשמה ברבעון הקודם רווח תפעולי של כ-1.3 מיל’ י’ (7.1%-) בעוד הרווח התפעולי בפורשה גדל ב-17% ל-895 מ’ י’. שני המותגים ביחד מכרו בשלושה כ-512,000 כלי רכב, כ-20% מכלי הרכב שמכרה הקבוצה. התלות של הקבוצה בשני מותגי הפרימיום גדלה בעיקר בגלל ההתמוטטות בפולקסווגן פרטיות שמכירותיה ירדו ב-1.8% או בכ-320,000 כלי רכב. הירידה במכירות גרמה להתמוטטות הרווח התפעולי, שממילא לא היה מרשים במיוחד, ב-85.8% ל-73 מ’ י’ בלבד שהם 0.3% מהמכירות. פולקסווגן מכרה ב-Q1 כ-58% מכלל כלי הרכב שמכרה הקבוצה, כ-1.46 מ’ יחידות.

סיאט עברה ברבעון הקודם לשחור עם רווח של 54 מ’ י’ לעומת הפסד של 33 מ’ י’ שנה קודם וסקודה הגדילה את הרווח התפעולי ב-30.2% ל-315 מ’ ש’. הרווח בפולקסווגן מסחריות ירד ב-13.9% ל-142 מ’ י’ והרווח בסקניה צמח ב-3.0% ל-244 מ’ י’. בחטיבת הפיננסים נרשם גידול חד ברווח התפעולי ל-492 מ’ י’ (22.1%+) שהיה 14% מהרווח התפעולי של הקבוצה.

מכירות הקבוצה בדרום אמריקה צנחו ב-Q1 ב-27.6% ל-71,100 כלי רכב (בברזיל הצניחה היתה חמורה עוד יותר, כמעט 36%). ברוסיה, עדיין במשבר כלכלי, המכירות צנחו ב-16.3% ל-36,400 יחידות ובארה”ב שם המשבר דיזלגייט עדיין משפיע על הקבוצה המכירות צנחו ב-5.7% ל124,000 יחידות. הירידה היא בעיקרה במכירות מותג פולקסווגן פרטיות.

הרווח התפעולי של הקבוצה אינו כולל את הרווח התפעולי עבור חלקה בהשקעותיה בסין, שברבעון האחרון עמד על 1.2 מיל’ י’, ירידה של 25% בהשוואה למקביל.

במהלך הרבעון הקבוצה שמרה על השקעות הון, capex, בהיקף דומה לזה של שנה קודם, 2.1 מיל’ י’, בעיקר בהרחבת מפעלים והגברת כושר הייצור, ולכן כאחוז מההכנסות ה-capex עלה ל-4.9% (4.5% שנה קודם).

תזרים המזומנים של החטיבה האוטומוטיבית הסתכם ב-1.3 מיל’ י’ שיפור של 100 מ’ י’, אולם הוא הושפע בעיקר מסיום מכירת LeasePlan שהניבה לקבוצה הכנסה חד פעמית של 2.2 מיל’ י’ ברבעון. נזילות החטיבה הסתכמה ב-26 מיל’ י’, גידול של 5 מיל’ י’ בהשוואה סוף הרבעון הראשון 2015.

בתחזית שלה להמשך השנה פולקסווגן צופה ביצועים דומים לאלה שהוצגו ברבעון הראשון, כולל ירידה של עד 5% בהכנסות והחזר של 5%-6% על המכירות ברמה הקבוצתית.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*