דלק רכב Q4/2023 / הרבעון החלש של הקבוצה בשנים האחרונות, צפויה לרשום הפסד רבעוני – תחזית

  • מכירות מכוניות של דלק מוטורס צנחו ברבעון האחרון לשפל.
  • למרות התרחבות הקבוצה לתחומי פעילות שונים, מכירות מכוניות נותרו מקור הרווח העיקרי.
  • צניחה במרווח האוטומוטיבי ברבעונים האחרונים; ככל הנראה לא השתנה ברבעון האחרון.

אוטוניוז, 30.01.2024 – דלק מוטורס צפויה לדווח, לקראת סוף מרס, על הפסד נקי ברבעון האחרון של 2023, כך עולה מהערכות אוטוניוז, בהתבסס על מכירות החברה ברבעון, הכנסותיה ורווחיה מפעילויות שאינן אוטומוטיב והמינוף הגבוה שבו פועלת החברה בסביבת ריבית גבוהה.

הרבעון האחרון 2024 היה מהחלשים בהיסטוריה של הקבוצה ובו היא מסרה כ-1,319 מכוניות פרטיות ועוד כ-22 מכוניות מסחריות, בסך הכל ירידה בשיעור כ-65% בהשוואה למקביל, שהניבו הכנסות מפעילות אוטומוטיבית בסך כ-220 מ׳ ש׳, להערכת אוטוניוז. הרווח המגזרי של דלק מוטורס מפעילות זו עמד בשני הרבעונים האחרונים על פחות מ-10% ואין סיבה להניח שברבעון האחרון המצב היה טוב יותר, מכאן שהרווח המגזרי צפוי לעמוד על כ-25 מ׳ ש׳.

מגזרי הפעילות האחרים של הקבוצה עשויים להניב לה רווחים של עוד כ-70 מ׳ ש׳, לפני שייוודעו תוצאות פעילות הקרטון של אינפיניה לשעבר, שעד כה הסבה לקבוצה הפסדים.

הוצאות המימון נטו צפויות לעמוד על מעל 100 מ׳ ש׳ לרבעון, במידה ולא יהיה שיערוך משמעותי של ניירות ערך כלשהם, כך שעוד לפני הוצאות תפעול הקבוצה נמצאת באיזון מסוים. הוצאות התפעול הרבעוניות עומדות על כ-100 מ׳ ש׳, כך שהחברה צפויה לרשום איזון תפעולי, אולם הפסד נקי בסך כ-100 מ׳ ש׳, במידה ולא יהיו הפתעות פיננסיות כלשהן, לחיוב או לשלילה. הפתעה חיובית אחרת יכולה להיות תוצאות חיוביות במגזר הקרטון.

בתשעה חודשים הקבוצה רשמה רווח נקי בסך כ-353 מ׳ ש׳, ירידה של מעל ל-50% בהשוואה לתקופה המקבילה ואת כל 2023 היא צפויה לסיים ברווח נקי נמוך מ-300 מ׳ ש׳.

מניית דלק רכב סיימה את המסחר אתמול (ג׳) בשער 2,177 אג׳ (3.24%-) ונסחרת בשווי שוק 2.1 מיליארד ש׳. מאז תחילת השנה המניה איבדה 6.85% ובשנה האחרונה כ-50%.

כותרות אחרונות

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*