- ביצועים סטטיים טובים, ביצועים דינמיים חלשים למכונית הפורמולה סטודנט של הטכניון.
- המכונית הינה דגם משופר במידה ניכרת בהשוואה לדגם שהתחרה ב-2016.
- השבוע תיקח הנבחרת חלק בתחרות פורמולה סטודנט גרמניה.
אוטוניוז, 06.08.2017 – נבחרת “פורמולה טכניון” סיימה במקום השמיני בדירוג הכולל את תחרות פורמולה סטודנט אוסטריה, שהסתיימה ביום שישי האחרון במתקני מסלול המרוצים בזלטווג, אוסטריה, מתקן המארח מדי שנה את הגרנד פרי האוסטרי. הנבחרת צברה 481 נקודות בשמונה קטגוריות תחרות. במרבית הנקודות זכתה הנבחרת בתחריות הסטטיות בעוד בתחרויות הדינמיות ביצועי המכונית היו טובים פחות.
בתחרות ניצחה אוניברסיטת שטוטגרט שצברה 938.8 נקודות לפני בית הספר הגבוה של אסלינגן עם 817 נקודות. אוניברסיטת אקרון, ארה”ב, היתה הנבחרת הזרה עם התוצאה הטובה ביותר, 565.5 נקודות.
סטטי ודינמי
התחרות, שחלקה נערך בגשם, חולקה לחלק הסטטי, שבו הוצגו תהליך התכן, תהליך הייצור והתכנית העסקית, ולמקצים הדינמיים שכללו מקצה תאוצה, מקצה סקידפאד (מניעת החלקה) מקצה אוטוקרוס (נהיגה למרחק קילומטר) ומקצה סיבולת, שכלל החלפת נהגים ואורכו עמד על 22 ק”מ.
במרבית הנקודות זכתה נבחרת הטכניון בקטגוריית התכנון, 100.5 ומקום 15 בקטגוריה. בקטגוריית העלויות זכתה הנבחרת ב-93 נקודות ודורגה במקום החמישי. בקטגוריית העלויות הנבחרת הצטיינה וצברה 93 נקודות, מקום חמישי משותף בקטגוריה.
אולם אחרי ההצלחה בקטגוריות הסטטיות הגיעו הכשלונות היחסיים בקטגוריות הדינמיות. על משטח ההחלקה, skidpad, זכתה הנבחרת ב-19.5 נקודות בלבד ודורגה במקום ה-22, בתחרות תאוצה צברה הנבחרת 32.3 נקודות ודורגה במקום ה-24 ובקטגוריית האוטוקרוס הנבחרת צברה 4.5 נקודות בלבד ודורגה במקום ה-14 במשותף עם עוד 13 נבחרות. הנבחרת זכתה בציון נמוך גם בקטגוריית הצגת התוכנית העסקית, מקום 17 עם 44.2 נקודות.
המכונית
מכונית הפורמולה החדשה היוותה שדרוג “דרמטי” של המכונית שהתחרתה באירופה בשנה שעברה. בין השאר הוחלפה מערכת ההילוכים הפניאומטית בהילוכים חשמליים, משקל המכונית הופחת מ-255 ק”ג ל-175 ק”ג והמנוע הוחלף במנוע חד צילינדרי של KTM. ברכב החדש הותקנה מערכת מתלים אקטיבית המבוססת על חיישני תאוצה. בשתי התחרויות באירופה מתמודדת נבחרת הטכניון מול נבחרות ותיקות ומנוסות הנתמכות על ידי יצרניות רכב גרמניות.
“מכוניות המרוץ נדרשות לעמוד בתנאים קשים מאוד, ולכן תכנונן דורש מדע טהור ולא רק ידע מכני,” אמר אלן אטרי, מחברי הנבחרת. “אנחנו שמחים על הדירוג באוסטריה, מתכוננים לתחרות בגרמניה ומעריכים שבשנה הבאה נתחרה גם בקטגוריה החדשה של ‘רכבי מרוץ אוטונומיים’.”
וותק
נבחרת הטכניון מתחרה שנה חמישית ברציפות בתחרויות פורמולה סטודנט. המכונית מפותחת במסגרת הקורס “פרויקט תכן מוצר חדש,” שאותו מוביל ד”ר חגי במברגר ובהנחיית פרופ’ ראובן כ”ץ, ראש מגמת תכן וייצור בפקולטה להנדסת מכונות. בפרויקט, שאותו מובילות הפקולטה להנדסת מכונות והפקולטה להנדסת אווירונוטיקה וחלל, השתתפו השנה כ-50 סטודנטים משבע פקולטות שונות.
בטקס חשיפת המכונית שהתקיים לאחרונה בטכניון הוענקו תעודות הוקרה לכמה מחברי הקבוצה – הסטודנטים אלן אלטרי, אור אמסטרדם, יעל חסלבסקי, עומר כהן, טל ליפשיץ ותם מזור.
תחרויות
מאוסטריה תעבור נבחרת הטכניון לתחרות פורמולה סטודנט גרמניה, שתערך במתקני מסלול המרוצים בהוקנהיימרינג. בתחרות תיקח חלק גם קבוצה מאוניברסיטת בן גוריון.
כותרות היום
- דו”ח מסירות משאיות 11/2020 / גידול במסירות בנובמבר, התחזקות ניכרת במשאיות כבדות
- משאיות / מסירות לפי מותגים, משקלים 01-11/2020
- מסלול ניסויים / נתיבי איילון תחנוך משטח ניסויים לכלי רכב אוטונומיים באשדוד
- השקה מקומית / צ’מפיון מוטורס משיקה מתיחת פנים ל-A5, RS5
- דיימלר / מוכרת את מפעל סמארט ל-Ineos, תייצר כלי רכב לשטח
- מרצדס וואנים / קונספט חדש ל-eSprinter, בישראל מאמצע 2021 אם המיסוי יותאם
תגובה