סיטיזון / שיתוף פעולה עם יונדאי הזדמנות חשיפה לענקית בתעשיית הרכב

  • גבי קמינסקי, מנהל סיטיזון, מסביר את שיתוף הפעולה עם יונדאי.
  • יונדאי תקבל דיווחים ותשתתף בכל הפיילוטים שיבוצעו במסגרת סיטיזון.
  • סיטיזון אינה מספקת תמיכה פיננסית.
גבי קמינסקי, מנהל, סיטיזון (יח״צ)

אוטוניוז, 07.03.2022 – סיטיזון (CityZone)  ו-Cradle, חממת החדשנות של קבוצת יונדאי יצאו לאחרונה בקול קורא לסטרטאפים ישראליים להגשת פתרונות העוסקים בתחבורת עירונית. הפתרונות ייבחנו ע״י שני הארגונים ואחדים מהם ייבחרו לפיתוח ויישום בפעילות סיטיזון בת״א, במעורבות יונדאי.

״המטרה שלנו היא לקדם טכנולוגיות אורבניות באופן כללי וכמובן שאחד הנושאים הכבדים הוא התחבורתי,״ אמר בשיחה עם אוטוניוז גבי קמינסקי, מנהל סיטיזון.

זירת פעילות הניידות של סיטיזון נמצאת בפארק עתידים, שבו ניתן לבחון טכנולוגיות חיישנים ולהתנסות בתרחישי תחבורה שונים. ״זה מתכתב עם תכנית חדשנות פתוחה מול העיריה, מסביר קמינסקי, המנהל. ״הם מעבירים אתגרים טכנולוגיים שהם לא מצליחים לפתח. אנחנו מוציאים קולות קורא במטרה למצוא פתרונות. העירייה לא חייבת להיות הלקוח, אבל היא אנאייבלר משמעותי.״

סיטיזון עובדת עם סטרטאפים בשלבים של פרה-סיד עד סבב A, אולם בכל מקרה הסטרטאפ צריך להגיע עם יכולת מימון עצמית, מאחרי שסיטיזון אינה תומכת פיננסית בסטרטאפים, (ולכן גם אינה לוקחת אקויטי בהם), אלא מעניקה להם סביבת ניסויים בעולם האמיתי. ״אחד הדברים המעניינים שאנחנו עושים  הוא שיתוף פעולה עם המגזר הפרטי, ויש חברות ענק ותאגידים שפועלים בתחום הזה,״ אומר קמינסקי. ״לכן אנחנו שמחים שמצאנו שותפה בחברת יונדאי, דרך קראדל והמטרה היא לגעת בכל המקומות שיש איזשהו ממשק בין הרכב לעיר.״

פירמידה הפוכה

עיריית ת״א, אומר קמינסקי, בונה פירמידה תחבורתית הפוכה מהמסורתית. בראש הפירמידה עומד כיום הולך הרגל, אחריו תחבורה ציבורית ושיתופית, אחריהם תחבורה לוגיסטית ובתחתית הפירמידה ניידות ברכב פרטי. בהתאם לפירמידה הפוכה זו פרט קמינסקי מספר תחומי פעילות שעשויים לעניין את הפעילות המשותפת של סיטיזון וקראדל: הגברת בטיחות משתמשי דרך ובייחוד הולכי רגל ומשתמשי מיקרו מוביליטי; תקשורת עירונית דו-כיוונית שיכולה לתאר מה מתרחש בנקודה מסוימת; אופטימיזציה ללוגיסטיקה של הק״מ האחרון; טעינת כלי רכב חשמליים שלא מהגריד ובאופן בר קיימא; ניהול תחבורה חכם באמצעות איסוף מידע וניתוחו.

פארק עתידים, מגרש הניסויים של סיטיזון (יח״צ)

כל אחד מסעיפים יכול לכלול תתי סעיפים רבים. כך למשל ניהול תחבורה באופן חכם כולל איסוף נתונים וניתוחם; בקרת תחבורה באופן אסטרטגי, בינוני (טווח של שבוע) וטקטי (הפעלת רמזורים בזמן אמת).

סיטיזון אינה פעילה רק בתחום התחבורה, אולם עד היום 40% מהפרויקטים שהחברה ביצעה קשורים בתחבורה. קמינסקי מספר שהארגון פועל כיום עם סטרטאפים העוסקים במיקרו מוביליטי, ניהול תנועה, ספירת תנועה והם פועלים במיקוד ספציפי. פיילוטים שמבוצעים מדווחים, באמצעות קראדל, ליחידות עסקיות מקבילות ביונדאי מוטור, קוריאה.

הסטרטאפים שייבחרו לפיילוט יעמדו בקשר עם צוותים מקצועיים במטה יונדאי בקוריאה, וכל דו״ח שיופק בביצוע הפיילוט יגיע ליחידה הרלבנטיות ביונדאי, מה שיאפשר לסטרטאפים לערוך היכרות עם אחת מקבוצות הרכב הגדולות בעולם.

לדברי קמינסקי יונדאי כבר אינה מגדירה את עצמה כיצרנית רכב, אלא כחברת ניידות. ״המטרה היא לגעת בכל המקומות שיש איזשהו ממשק בין הרכב לעיר.

ביונדאי קיימת חדשנות. הם הבינו שכלי הרכב לא פועל בוואקום ויש קונטקסט לנסיעה וזו העיר, תשתיות, הולכי רגל. הם רוצים לנצל את המפגש הזה לחפש פתרונות שהעיר תשמח לבחון אותם.״

חיישן במבחן במסגרת פעילות סיטיזון (יח״צ)

לבד מתחבורה יבשתית יונדאי עוסקת גם בתחבורה אווירית (פיתוח מכונית מעופפת) וברובוטיקה (רכשה בשנה שעברה את בוסטון רובוטיקס) תחומים שגם בהם לסיטיזון יש עניין. הן רחפנים והן רובוטים יכולים לשמש פתרון ללוגיסטיקה של הק״מ האחרון, ופיילוטים של פתרונות אלה בוצעו כבר באתרים אחדים בעולם.

לסטרטאפים הישראליים כדאי להגיע.

כותרות אחרונות

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*