דיימלר דוחה השקעה בייצור תאים חשמליים, תשקיע חצי מיליארד יורו בהרחבת מפעל לייצור מצברים

אוטוניוז, 09.03.2016 – דיימלר לא תשקיע בייצור תאים חשמליים למצברי מכוניות חשמליות, אולם תשקיע 500 מ' ד' בהרחבת מפעל לייצור המצברים עצמם. בסוף פברואר פסל דיטר זטשה, יו"ר הנהלת הקבוצה, הצטרפות למיזם של יצרניות הרכב הגרמניות לייצור תאים חשמליים, לפי דיווח שהתפרסם באוטומוטיב ניוז. "הדבר הטיפשי ביותר שיכולנו לעשות הוא להוסיף לעודפי יכולת היצור," אמר זטשה. "בניגוד לציפיות מלפני שש שנים, כאשר כולם חשבו שתאים [חשמליים] יהיו נדירים ושניתן יהיה אפילו להשתמש בהם כמכשיר במדיניות תעשייתית. בפועל יש כיום בשוק עודף כושר ייצור ותאים הפכו לסחורה (commodity)."

בעבר נטתה דיימלר לפעול ליצור משותף של תאים חשמליים במשותף עם יצרניות רכב גרמניות אחרות, אולם בדצמבר האחרון היא סגרה את פעילות Li-Tec שיצרה תאים חשמליים שלא נמצאו להם לקוחות. לדברי זטשה המוצר היה מצוין אולם בגלל שההבדלים בין הסוללות הם מינימליים לא היתה לכך משמעות ועלות הפעלת המיזם היתה גבוהה מדי.

mer_sls_ele
שלדת ה-SLS החשמלית ורכיבי הנעה (דיימלר)

זטשה יהיה מוכן להשקיע בייצור תאים חשמליים בעתיד, כאשר תמצא טכנולוגיה שתנצח במרוץ הטכנולוגי לפיתוח מצבר שעלותו תהיה נמוכה והקיבולת שלו תספיק לטווח של 500 ק"מ. כעת נמצאות בפיתוח, בין השאר, טכנולוגיות ליתיום-אויר, ליתיום-סולפור ומצברי מצב מוצק ולא ניתן לומר איזו טכנולוגיה תוכח כטובה ביותר. להערכת זטשה שלב הפיתוח עשוי להמשך עוד שלוש עד חמש שנים והיישום המסחרי יחל בעוד 10 שנים.

אולם לעת עתה החליטה דיימלר להשקיע חצי מיל' יו' בהרחבת Deutsche ACCUMOTIVE, מפעל ליצור מצברי ליתיום יון למכוניות חשמליות הנמצא בבעלות קבוצת דיימלר. המפעל ייצר מצברי ליתיום יון עבור מכוניות קבוצת דיימלר, ויתכן שגם לשימושים נייחים. התאים החשמליים יירכשו מספקיות מסורתיות לתעשיה, בעיקר מאסיה.

דויטשה אקומוטיב היא חברה בבעלות מלאה של דיימלר ובשנה שעברה החלה גם לייצר מצברים לשימושים נייחים. מאז החלה החברה לייצר מצברים ב-2012 ומאז ייצר, לדברי דיימלר, מעל 70,000 מצברי ליתיום יון.

מצבר ליתיום יון המיוצר ע"י קבוצת דיימלר (דיימלר)
מצבר ליתיום יון המיוצר ע"י קבוצת דיימלר (דיימלר)

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*