- 20 הדגמים הנמכרים ביותר
- מכירות פברואר, ינואר-פברואר 2016 לפי שווקים/יצרנים/דגמים
אוטוניוז, 21.03.2016 – מכירות כלי רכב באירופה גדלו בפברואר ב-13.8% ועמדו על 1.09 מ’ יחידות. זה היה החודש ה-30 ברציפות של גידול בהשוואה לתקופה המקבילה, כך מדווחת חברת מחקרי השווקים JATO Dynamics. למרות הירידה המסורתית בפברואר, המקדימה את החלפת לוחיות הרישוי בבריטניה, המסירות בפברואר נותרו יציבות. הגידול בחודש שעבר היה יותר מכפול מקצב הגידול בינואר 2016, ו-6 נקודות האחוז גדול מהגידול בפברואר 2015 בהשוואה לפברואר 2014. הגידול במכירות בלט באיטליה, גרמניה, צרפת וספרד, ארבעה מחמישה השווקים הגדולים באירופה. רק בארבעה שווקים נרשמה ירידה במכירות: יוון (32%-), הולנד (17%-), פורטוגל (3%-) ושווייץ (1%-). הגידול במסירות בחודשיים הראשונים של השנה הסתכם ב-9.8% כשנמכרו 2.18 מ’ כלי רכב.
זינוק ברכבי שטח
קטגוריית רכב השטח המשיכה לבלוט בחודש שעבר כאשר פלח השוק שלה גדל על חשבון פלחי שוק מסורתיים יותר. בפברואר נרשמו 265,500 רכב שטח, גידול של 31% בהשוואה לפברואר 2015 והם היוו 24.4% ממכירות כלי הרכב באירופה (לא כולל רוסיה).
גידול חלש בפולקסווגן
פולקסווגן נותרה המותג המוביל עם מסירה של 124,300 כלי רכב, אולם ביצועי היצרנית היו חלשים בהשוואה לשוק, כשהגידול בחודשיים הראשונים הסתכם ב-4% בלבד, פחות ממחצית מהגידול בשוק. זה גם היה הגידול הנמוך ביותר בקרב 10 המותגים המובילים.פלח השוק של המותג נפל מ-12.4% ל-11.4%. כל יריביה הקרובים רשמו גידול דו ספרתי. פורד, פיג’ו, אופל/ווקסהול עלו גם על ביצועי השוק. פיאט מדורגת במקום השישי כשהיא מכרה יותר מכוניות ממותגי הפרימיום הגרמניים, הודות לזינוק של 24% במכירות. מרביתם (36%) הגיעו ממפעלי החברה באיטליה. שהיוו 61% מסך המכירות.
“למרות הגידול החזק שראינו במרבית השווקים הגדולים, פולקסווגן לא היתה מסוגלת לנצל זאת כמו יריבותיה,” אמר פילפה מונוז, אנליסט לגלובל אוטומוטיב ב-JATO Dynamics.

הגולף ממשיך להוביל למרות קפאון במכירות
פולקסווגן גולף המשיך להיות הדגם הנמכר ביותר באירפה עם למעלה מ-36,100 יחידות, גידול של 0.1%. מכירות הגולף נפלו בצרפת (19%-) ובריטניה (19%-) וצמחו באיטליה (37%+) ובגרמניה (6%+). פלח השוק של הגולף עמד על 3.31% ירידה של 0.43% בהשוואה לפברואר 2015. בפברואר 2014 פלח השוק של הגולף היה 3.88%. אחת מהסיבות לירידה היה הביקוש הגובה לאופל אסטרה החדשה, שמכירותיה בגרמניה זינקו ב-47%, באיטליה ב-21% ובצרפת ב-167%. דגמים קומפקטיים נוספים שפלחי השוק שלהם גדלו היו פיג’ו 308, טויוטה אוריס ומרצדס-בנץ A קלאס.
פולקסווגן פולו מדורגת במקום השני במכירות עם גידול של 6% ורנו קליאו ללא כל גידול או ירידה מדורגת שלישית. מכירות פיג’ו 208, שבמקום הרביעי צמחו ב-20% ובצרפת הוא היה פופולארי יותר מהפורד פיאסטה. את הגידול החד ביותר באחוזים בהשוואה לפברואר 2015 רשמה הפיאט פנדה שמכירותי גדלו ב-78% והיא מדורגת במקום השביעי אחרי האופל אסטרה.

גידול חד ליונדאי טוסון
רכב השטח יונדאי טוסון הציג חודש שני ברציפות את הגידול בפלח שוק הגדול ביותר ודורג במקום ה-24 במכירות ומקום שני בסגמנט ה-C-SUV, כשהוא הקדים את פולקסווגן טיגואן ורנו קאדג’אר. סוזוקי ויטארה, פיאט 500X, מרצדס GLC ומאזדה CX-3 היו גם הם בין אלו שהגדילו במידה ניכרת את פלח השוק שלהם. “המגמה היא ברורה. שיעור הגידול הדו-מספרי מונע ע”י הבום של ה-SUV. בעת שיצרניות המוניות ויצרניות פרמיום מעדכנות את המכוניות הקומפקטיות והגדולות שלהם לקטגוריית ה-SUV המכירות שלהם צפויות להמשיך ולגדול,” אמר מונוז, האנליסט מ-JATO.
מכירות פברואר, ינואר-פברואר 2016 לפי שווקים/יצרנים/דגמים (JATO)

תגובה