בלוג העורך / רק אילון מאסק יכול: עדי גיגי, האישה הראשונה המנהלת יבואנית רכב בישראל

  • מעולם לא כיהנה אישה כמנהלת חברת יבוא רכב משמעותית בישראל.
  • המהפכה הראשונה שטסלה הביאה לשוק המקומי הוא הצבתה של עדי גיגי בראש הסניף הישראלי.
עדי גיגי, מנהלת פעילות טסלה בישראל (עמוד פייסבוק)

אוטוניוז, יעקב  צלאל 14.02.2021 – ספקולציות רבות התרוצצו בתקשורת בשבועות האחרונים, מאז החלה טסלה לשווק את מכוניותיה בישראל, על המהפכה שהיא תחולל בשוק הרכב המקומי. הנה, טסלה פרסמה את גובה המיסים שהיא משלמת עבור כל מכונית, פריט כמעט שולי עבור הצרכן הישראלי, שיודע שהמיסים המוטלים על כלי רכב הינם גבוהים ביותר. אולם גילוי זה לא יחולל מהפכות צרכניות, כהרגלה, טסלה נקטה בתרגיל שיווקי נחמד.

בגלל שהשוק הישראלי הוא קטן, עשויות להיות לטסלה השפעה על כמה דגמים הנמכרים בתחום של הצר יחסית של 160,000 ש’ ומעלה ובייחוד על כלי רכב בעלי מרווחים נאים בסגמנט הפרימיום. אולם לא תהיה לה השפעה על מרבית כלי הרכב הנמכרים במדינה, לפחות כל עוד היא לא משווקת את “מכונית ה-25,000 ד’.”

ספק גם אם טסלה תגביר חדירה של מכוניות חשמליות עממיות לשוק המקומי. כבר כיום יש יבואנים שלא ייבאו כלי רכב חשמליים, במחירים של 150,000 ש’ וצפונה, כאשר טסלה מודל 3 נמכרת ב-180,000 ש’ במחיר הבסיסי. חברות ליסינג עדיין נרתעות מרכישת מכוניות חשמליות, לא רק בהעדר תשתיות, אלא בגלל חוסר הבהירות לגבי ערך הגרט כעבור שלוש שנים.

בלוג העורך

גם לשיטת השיווק של טסלה לא תהיינה השלכות ניכרות. “הלוואי שיכולתי כמו טסלה להתחיל למכור מכונית בלי לרכוש אף עמוד בידיעות אחרונות,” התלונן באוזני בכיר באחת מיבואניות הרכב המקומיות, היודע שעבורו זה בלתי אפשרי. טסלה מגלמת תופעה שיווקית חד פעמית, שחשבון הטויטר ותעלולי הביטקוין של בעל השליטה בה, אילון מאסק, עושים יותר מכל מה שמשרד פרסום יכול לעשות ובעלות אפסית. לכן לטסלה אין אתר אינטרנט מרשים, אלא פונקציונלי; היא לא מפרסמת בשום צורה, גם לא בסופרבול, ובכך חוסכת מאות מיליוני דולרים בשנה. אחד ממשקיעי החברה העיקשים, מתעקש להעלות מדי שנה באסיפת בעלי המניות השנתית הצעת החלטה לחייב את החברה להשקיע 50 ד’ בפרסום על כל מכונית נמכרת. הצעתו תמיד נדחית.

מאות הלקוחות שהזמינו טסלה ביום הראשון לפתיחת האתר, לראשונה בחייהם רכשו מכונית דרך אתר אינטרנט, מבלי שהם מכירים כלל את המוצר. אולם לא העדר הכרת המוצר היא המפתיעה, אלא הנכונות של הלקוחות הישראליים לרכוש מכונית באמצעות האינטרנט, מהלך שיבואניות הרכב, בעידן הקורונה, היו שמחות לראותו מתרחש בחנויות המקוונות שלהן. אולם זהו עדיין חיזיון נדיר.

ההשפעה שתהיה לטסלה על שוק הרכב המקומי לכן רחוקה מלהיות ברורה ובשלב זה עדיין אינה מרחיקת לכת. ההשפעה הגלובלית העיקרית של טסלה קשורה לתעשיית הרכב, דחיפתה לעבר חישמול התחבורה, השקעות עתק בטכנולוגיות הייטק, ובשלב זה פחות במסחר ברכב. ובישראל, כידוע, עדיין אין תעשיית הרכב, אבל יש מסחר ברכב.

ובכל זאת יתכן שלטסלה תהיה השפעה חשובה על שוק הרכב הישראלי והמגדר. עדי גיגי, מנהלת פעילות טסלה בישראל, שבגלובס כינו אותה “מנכ”לית טסלה ישראל,” בכתבת ליקוק ארוכה, היא למעשה האישה הראשונה המנהלת חברת יבוא רכב משמעותית בישראל. אמנם במקרה זה מדובר בחברה בת של יצרנית הרכב, אבל הפונקציות זהות. גיגי תנהל את כל הפעילות החל מהקמת תשתיות ושירותים טכניים (תפקידים שמורים ליוצאי חיל חימוש) ועד למכירות, שיווק ופרסום. זהו תפקיד שאף אישה בישראל טרם ביצעה. ענף הרכב הישראלי, המצטיין בשמרנות יתרה, אינו מקדם נשים לראש הפירמידה.

צריך היה את אילון מאסק ואת טסלה כדי שזה יקרה.

כותרות אחרונות

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!