Vienna Motor Symposium 2019 / מגרש המשחקים של חברות הטכנולוגיה האוטומוטיבית

  • היום יחל בוינה הסימפוזיון השנתי, המהדורה ה-40, של ארוע מהחשובים בקלנדר האוטומוטיבי.
  • אתמול נפתח התערוכה המלווה את האירוע ולא חסרו בה מוצגים מעניינים.
  • תערוכה לחברות טכנולוגיה קטנות שיכולות להראות את יכולתן.

אוטוניוז, וינה 16.05.2019 – סימפוזיון המוטור וינה 2019 יתחיל הבוקר (ה’) במרכז הכנסים במבנה ההיסטורי של הופבורג, מרכז וינה. במשך יומיים ישמעו הרצות ויערכו דיונים בכל אספקט אפשרי של מערכות הנעה בתעשיית הרכב ומעבר לכך. אתמול בערב נערכה פתיחה בלתי רשמית של התערוכה המלווה את האירוע. בתערוכה משתתפים בעיקר ספקים לתעשיה, ובייחוד כאלה שאינם מוכרים בציבור, אבל הם יצרנים ומפתחים של מוצרים לתעשיה  ושותפים מלאים למהפכה הטכנולוגית העוברת על תחום הרכב.

Neymag, למשל, היא אחת מ-3-4 חברות המתמחות ביציקות אלומיניום לתעשיה. לרוב החברה, שמפעליה פזורים ברחבי עולם, עוסקת ביציקות בלוקים למנועים וראשי מנוע, ובשנים האחרונות נוסף לה קו מוצרים חדש, מגינים לסוללות ליתיום-יון. בתערוכה מציגה החברה משטח מגן יצוק אלומיניום, המגן על מצבר ליתיום-יון במרצדס E קלאס פלאג]/-אין הייבריד וזאת לצד ראשי מנוע ובלוקים המיוצרים עבור חברות שונות.

הדגש בפעילות של ניימאג הוא על ייצור והחברה אינה עוסקת כלל בפיתוח מוצרים. אצל FEV, חברה גרמנית הפעילה כבר 40 שנה ומעסיקה כ-6,000 עובדים, המצב הוא הפוך. החברה עושה מו”פ בתחומים אוטומוטיביים שונים, אבל אינה נכנסת כלל וכלל לייצור. בתערוכת ג’נבה האחרונה הציגה החברה מכונית חשמלית-עירונית עם שלושה מושבים, Sven. לדברי החברה זהו קונספט חדש, ומאחר שאין בכוונתה ליצרו היא מחפשת ארגונים אחרים, יצרניות רכב, יזם שמעוניין להיכנס לתחום, או אפילו חברות תחבורה שיתופית, שייצרו את המכונית.

FEV הציגה e-Axle קונספט בזרם 48 וולט, סוללה במתח גבוה, מנוע טורבו בנזין  1.0 ל’ אותו פיתחה עבור הונדה, ומודול של תא דלק חשמלי שהחברה ביצעה לו אינטגרציה לתחבורה. אחד הרעיונות מאחורי הפיתוח הזה הוא שימוש בתא הדלק החשמלי כמאריך טווח למשאיות, או כלי רכב מסחריים בינוניים.

ב-Obrist Power Train רואים את הדברים אחרת לגמרי. לדברי החברה למכונית חשמלית BEV אין עתיד ולכן יש צורך להסתמך על טכנולוגיית מאריך טווח. החברה פיתחה מנוע בעירה פנימית חדשני, המפעיל שני גנרטורים, המזינים מצבר ליתיום-יון קטן, שגם אותו מפתחת החברה. משם החשמל עובר לגלגלים המניעים. הפיתוח הייחודי של החברה נמצא במנוע הבעירה הפנימית, שהוצג בשתי גרסאות, האחת מנוע אטמוספרי, השניה מנוע טורבו. זהו מנוע שבגלל עקרונות הפעולה שלו, הוא אינו מייצר כל ויברציות, לדברי החברה, ודגש רב הושם על בידוד מרעשים. לכן לדברי המפתחים, מכונית המצוידת במערכת מאריך הטווח הזה, היא שקטה ונוסעת חלק כמכונית חשמלית, על אף שיש לה מיכל דלק וסוללת ליתיום-יון קטנה.. לסוללה העדיפה החברה את הטכנולוגיה של סוללות גליליות על פני סוללות פריזמטיות, שהפכו לפופולריות יותר בשנים האחרונות.

כאמור הסימפוזיון ייכנס לפעילות מלאה היום ועניין לא יחסר בו.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*