Velodyne הציגה ליידאר מצב מוצק במחיר 50 ד’ בלבד

  • המכשיר מבוסס על חומר חדש המאפשר מהירות פעולה גבוהה הרבה יותר מסיליקון.
  • הופחת מספר החלקים הנעים ורמת האמינות צפויה להיות גבוהה יותר.
  • את הצ’יפ החדש ניתן יהיה לשלב בכלי תחבורה שונים.
באדום צ'יפ הליידאר החדש של וולודיין. רוחב כמ"מ אחד (וולודיין)
באדום צ’יפ הליידאר החדש של וולודיין. רוחב כמ”מ אחד (וולודיין)

אוטוניוז, 14.12.2016 – חברת Velodyne LiDAR Inc. הודיעה על פיתוח צ’יפ ליידאר זעיר חדש בטכנולוגיית מצב מוצק שעלותו בייצור המוני תהיה 50 ד’ בלבד. כיום עלות מכשירי ליידאר בטכנולוגיה דומה היא כ-250 ד’.

לדברי החברה המכשיר החדש יאפשר ריבוי בשימוש במכשירי ליידאר שיותקנו במכוניות אוטונומיות, שיתופי נסיעות, מיפוי תלת מימדי וברחפנים. המכשיר החדש אמור לגלות אמינות גבוהה יותר הודות להפחתה במספר הרכיבים הנעים וגם ניתן לשלבו בחבילות חיישנים שוולודיין פיתחה.

המכשיר החדש פותח על בסיס Monolithic Gallium Nitride, חומר המחליף את הסיליקון ופותח ע”י EPC מקליפורניה. “גאליום ניטרייד הוא מהיר ביותר, 100 פעמים או אפילו 1,000 פעמים מהיר מסיליקון בישומי ליידאר,” צוטט כאומר בפורבס אלכס לידלאו, ה-CEO של וולודיין. “המהירות הזו מתרגמת לעד כמה מהר אתה יכול לייצור תמונה ועד כמה התמונה היא מגורענת, עד כמה היא מדויקת, האם אתה מסתכל בסמ”ר או במ”מ רבוע.”

חברות פורד ו-Baidu השקיעו באוגוסט האחרון בוולודיין, חברת פרטית, 150 מ’ ד’. החברה מכרה בשנים האחרונות כמה אלפי יחידות בשנה, אולם בתחילת שנות ה-20 היא מתכננת למכור מיליוני יחידות בשנה לכלי רכב שיותקנו בהם מערכות נהיגה אוטונומיות.

במרוץ לפיתוח מערכות ליידאר מבוססות מצב מוצק וולודיין מתחרה ב-Quanergy, סטארטאפ אמריקני. אולם בתעשיית הרכב לא כולם אימצו את הליידאר כרכיב חיוני במערכת נהיגה אוטונומית. בשלב זה טסלה עדיין מסרבת להכיר בנחיצות המכשיר.

להבדיל ממכשירי ליידאר המותקנים על גג המכונית, בכלי רכב בהם ישולב צ’יפ הליידאר במערכת הנהיגה האוטונומית יהיה צורך בשימוש בארבעה עד חמישה צ’יפים.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!