Q2/2017: התרסקות במכירות מזראטי החזירה את אוטו איטליה להפסד

  • מכירות אוטו איטליה ברבעון השני קרסו ב-60%.
  • קריסה בהכנסות, ברווח הגולמי וברווח התפעולי.
  • UMI בעלת השליטה בחברה מנהלת מו”מ למכירת חלקה לסמל”ת, בעלת מניות מיעוט.
דני איטליאנו, מנכ”ל אוטו איטליה (רונן טופלברג)

אוטוניוז, 11.09.2017 – אחרי רבעון אחד שהסתיים ברווח נקי חזרה חברת אוטו איטליה, יבואנית פרארי ומזראטי, להפסיד. ברבעון השני של השנה רשמה החברה הפסד נקי בסך 119,000 ש’, הפסד קטן מאשר במקביל 2016 שעמד על 1.03 מ’ ש’, אולם הרעה מובהקת לעומת הרבעון הראשון של 2017 בו הרוויחה החברה 3.45 מ’ ש’, רווח רבעוני ראשון של החברה. סך הרווח של החברה לחצי הראשון של השנה עמד על 3.3 מ’ ש’ לעומת הפסד 1.39 מ’ ש’ במקביל.

ההרעה בתוצאות החברה ב-Q2 נבעה מירידה חדה במכירות בהשוואה לרבעון הראשון. במהלך החצי הראשון מסרה החברה 103 מכוניות (194%+). 73 כלי רכב (265%+) נמסרו ברבעון הראשון ורק 30 ברבעון השני, ירידה של 58.9% מרבעון לרבעון. הכנסות החברה ב-Q2 הסתכמו ב-26.9 מ’ ש’ (49.0%- בהשוואה ל-Q1 השנה) והרווח הגולמי צנח ל-1.75 מ’ ש’ (74.2%-). הרווח התפעולי התרסק ב-89.7% ל-388,000 ש’ בהשוואה לרבעון הראשון 2017.

אוטו איטליה סיימה את החצי הראשון של השנה ברווח תפעולי בסך 4.2 מ’ ש’ לעומת הפסד של 754,000 ש’ במקביל 2016.

מצבה של אוטו איטליה אינו משתפר ברבעון השלישי. בחודשיים הראשונים של הרבעון מסרה החברה רק 11 מכוניות, לפי דיווח של איגוד  יבואני הרכב.

אוטו איטליה, המנוהלת ע”י דני איטליאנו, נשלטת ע”י קבוצת UMI שבבעלות משפחת עיני עם 75% מהמניות וקבוצת סמל”ת, שבבעלות משפחת מיכאל לוי עם 25% מהמניות. שתי החברות מנהלות מו”מ מתמשך על מכירת חלקה של UMI לסמל”ת. האופציה שיש לסמל”ת לרכישת המניות הוארכה השנה כבר פעמיים.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*