אוטוניוז, 20.06.2016 – יצרנית האוטובוסים הסינית BYD מכרה 16 אוטובוסים חשמליים לחברות תחבורה ציבורית בצרפת ותתחיל בספטמבר הקרוב בניסוי אוטובוס חשמלי שיופעל ברחובות פאריס, עם ה-RATP, מפעילת התחבורה הציבורית בפאריס ובסביבותיה. הודעות על שני ההסכמים החדשים פורסמו במהלך תערוכת Transport Publics 2016, שנערכה בפאריס בשבוע שעבר. במהלך התערוכה הציגה BYD דגם אוטובוס חשמלי חדש שאורכו 12 מ’.
“צרפת היא אחד משווקי התחבורה החשובים ביותר באירופה עם מפעילים מהמכובדים ביותר בגלל מחשבתם המתקדמת והיעילות,” אמר איסברנד הו, מנכ”ל BYD אירופה. “היום אנחנו פותחים פרק חדש במאמצי המכירות שלנו עם ההודעה על מכירה של 15 האוטובוסים (coaches) החשמליים החדשים, הדגם המוביל בעולם שהשקנו בפאריס מוקדם יותר השנה.” האוטובוסים נמכרו לשתי חברות הפועלות בערים בסביבת פאריס. (אוטובוס אחד שנמכר אינו מדגם חדש).
טכנולוגיה משופרת
בדגם החדש שהוצג בפאריס, מסרה BYD, יושמה טכנולוגיה חשמלית משופרת ומותקנים בו שני מצברים בלבד, מה שמאפשר חלל רב יותר לשימושים אחרים וגם מקטין את משקל כלי הרכב.
האוטובוס החשמלי 12 מ’ הוא במפרט דומה ל-35 אוטובוסים ש-BYD סיפקה לשדה התעופה סכיפוהול באמסטרדם. לפי BYD זהו שדה התעופה הראשון בעולם שכל האוטובוסים בו הם חשמליים. דגם זה הוא גם הראשון בסדרה של אוטובוסים חשמליים המותאמים לשוק האירופי.
הבחירה בפאריס כאתר להשקת האוטובוס החשמלי החדש אינה מקרית. זיהום אויר הקשה מאפיין את הבירה הצרפתית, הנובע בין השאר משימוש רב במכוניות דיזל המהוות מעל למחצית מהמכוניות בצרפת. “ב-2060 זיהום אויר עלול לגרום לשישה עד תשעה מיליון מקרי מוות בשנה, בעלות של 1% מהתל”ג העולמי בערך כ-2.6 טריליון דולר – כתוצאה מימי מחלה, חשבונות רפואיים וירידה בתפוקה החקלאית – אם לא ינקטו צעדים למנוע זאת,” נכתב לאחרונה בדו”ח של ה-OECD, שצוטט בהודעה לעיתונות של BYD.
פאריס מתכננת כעת מעבר לתחבורה נקיה יותר והחל מ-2020 יחויבו מפעילי התחבורה הציבורית לרכוש 50% כלי רכב נקיים. בהתאם לתכנית Bus 2025 ב-2025 80% מצי האוטובוסים יהיה צריך להיות חשמלי ו-20% מופעל על CNG. RATP אחראית על התחבורה הציבורית בכל פאריס רבתי, מפעילה 350 קווי אוטובוסים ומסיעה 1.1 מיליארד נוסעים בשנה ב-4,500 אוטובוסים. ניסוי האוטובוס בפאריס יתחיל בספטמבר הקרוב וימשך עד פברואר 2017.
צי חשמלי ללונדון
51 אוטובוסים מהדגם שיבחן בפאריס השנה, יכנסו לשירות בלונדון מאוחר יותר השנה, מסרה BYD. החברה גם מפתחת פתרונות חשמליים שונים לתחבורה ציבורית מכלי רכב באורך 8.6 מ’ עד לאוטובוסים מפרקיים באורך 18 מ’.
תגובה