דגמים חשמליים ופלאג-אין הייבריד בתכנית החישמול של פיג’ו-סיטרואן

 

אוטוניוז, 26.05.2016 – פיג’ו-סיטרואן (PSA) מבססת את תכנית חישמול המכוניות שלה על שתי טכנולוגיות, חשמלית מלאה למכוניות קטנות ופלאג-אין הייבריד למכוניות גדולות יותר, כך חשפה הקבוצה השבוע.

בשיתוף פעולה עם דונגפנג הסינית, המחזיקה ב-14% ממניות PSA ושסייעה במימון הפרויקט, פיתחה הקבוצה את ה-Common Modular Platform (CMP) שבגרסתו החשמלית, e-CMP יוזן ממצבר 50 קו”ש, שמשקלו 300 ק”ג. הקיבולת היא גדולה בהשוואה למתחרות ותאפשר לשתי הקבוצות להציע כלי רכב רב תכליתי למטרות שונות עם טווח נסיעה מרבי של 450 ק”מ. לפלטפורמה זו יהיו שתי אופציות טעינה, האחת אולטרה-מהירה שתאפשר טעינה עד 80% מהקיבולת ב-30 דקות (דקה אחת של טעינה תספיק לטווח נסיעה של 12 ק”מ) או טעינה ביתית באמצעות מטען על המכונית של 7 ק”ו שיאפשר טעינה לנסיעה של 100 ק”מ ב-90 דקות או טעינה מלאה ב-8 שעות. חידוש נוסף היא מערכת מיזוג אויר המבוססת על משאבת חום. זה תהליך המבוסס על המרת חום בין אויר הנכנס מבחוץ לנוזל קירור דחוס ומתפשט כחלק מתהליך השבת החום. לדברי PSA מערכת זו יעילה הרבה יותר ממערכת המיזוג התקנית ובכך מגדילה את טווח המכונית ב-50 ק”מ. על פלטפורמה חשמלית זו יוצגו ארבעה דגמים עד 2021, הראשון שבהם ב-2019.

פלאג-אין הייבריד

על פלטפורמת ה-EMP2 המשמשת היום לדגמי הקומפקטיים של הקבוצה, תותקן מערכת הייבריד, שתאפשר טווח נסיעה חשמלית בלבד של 60 ק”מ, ושיפור של 40% ביעילות ניצול האנרגיה בנסיעה עירונית בהשוואה למנועי בעירה פנימית. דגמי SUV ו-CUV על פלטפורמה זו יזכו למערכת הנעה כפולה באמצעות מנוע חשמלי שיותקן על הציר האחורי. דגמי הפלאג-אין הייבריד יצוידו במערכת טעינה של ארבע שעות, כשקיבולת המצבר היא 12 קו”ש או 13 קו”ש בהתאם לדגם. בנוסף תשווק גם מערכת טעינה מהירה יותר בפחות משעתיים. משקל המצבר יהיה 110 ק”ג לקיבולת 12 קו”ש ו-120 ק”ג להספק 13 קו”ש. לדברי הקבוצה מדובר במצבר שביצועיו טובים בעד 30% משל המתחרות.

PSA מתכננת השקה של שבעה דגמי פלאג-אין הייבריד בין השנים 2019 ל-2021. ההשקה תתבצע במקביל באירופה ובסין כשמותג DS יהיה הראשון להציג כלי רכב על פלטפורמה זו.

התכנית של סיטרואן הוצגה במסגרת יום החידושים שנערך השבוע.

 

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!