תעשיית הרכב הגרמנית המרוויחה הגדולה מ’פורום הדיזל’

  • יצרניות הרכב הגרמניות ישדרגו תוכנות מנוע ב-5.3 מיליון מכוניות דיזל.
  • שדרוג התוכנה אמור להפחית פליטות תחמוצות חנקן בעד 30%.
  • צרכני רכב יקבלו תמריצים לגרוט מכוניות דיזל יורו 4 ומטה ולרכוש מכוניות נקיות.
ראשי תעשיית הרכב הגרמנית בפורום הדיזל אתמול (מימין לשמאל), הראלד קרוגר, יו”ר ב.מ.וו, מתיאס וויסמאן, יו”ר התאחדות תעשיית הרכב, מתיאס מולר, יו”ר קבוצת פולקסווגן, דיטר זטשה, יו”ר קבוצת דיימלר (BMVI)

אוטוניוז, 03.08.2017 – תעשיית הרכב הגרמנית תבצע שידרוגי תוכנה למערכות מנועי דיזל ברמות יורו 6 ויורו 5 שיפחיתו בממוצע של 25%-30% את פליטות תחמוצות החנקן (NOx) ולא יגדילו את פליטות דו תחמוצת הפחמן, כך סוכם ב’פורום הדיזל’ שנערך אתמול (ד’) בברלין ולקחו בו חלק נציגי הממשלה הפדרלית, נציגי ממשלות של מדינות הפדרציה, נציגי ערים ונציגי יצרניות הרכב הגרמניות. בסך הכל התעשיה צפויה לשדרג 5.3 מ’ כלי רכב. זהו אינו מספר גדול בהתחשב בכך שדיימלר הודיעה בשבוע שעבר שהיא תשדרג 3 מ’ כלי רכב דיזל, אודי הודיעה על שדרוג 850,000 כלי רכב וגם ב.מ.וו הודיעה על שדרוג מאות אלפי יחידות המצוידות במנועי דיזל יורו 5. ב.מ.וו טוענת שמנועי הדיזל יורו 6 שלה עומדים בתקנות.

הפיסגה נערכה בצל העימות המתהווה בין התעשיה לבין הממשלה, בין התעשיה לבין ערים שרוצות לאסור כניסת מכוניות עם מנועי דיזל למרכזי הערים ובין יצרניות הרכב לבין עצמן, כאשר ברקע נמצאת גם פרשת הקרטל.

במטרה לעודד את צרכני הרכב לעבור ממכוניות דיזל שהן יורו 4 ומטה, יצרניות הרכב יציעו תמריצים שהן יממנו בכוחות עצמן. בנוסף לכך הממשלה הפדרלית ושלוש קבוצות הרכב הגדולות יקימו קרן בשם Sustainable mobility for the city שכל אחת מקבוצות הרכב תתרום לה לפי פלח השוק שלה.

למרות המתח והמלים הקשות שנשמעו בימים האחרונים, חלק מהדוברים עמדו על חשיבותה של תעשיית הרכב לכלכלה הגרמנית. ההחלטות, בסופו של יום, היו נוחות ביותר לתעשיית הרכב. עלות שדרוג התוכנה ל-5.3 מ’ כלי רכב צפויה להיות נמוכה יחסית לשדרוג שהיה כולל גם החלפת חומרה. היעד שנקבע לשדרוג, הפחתה של עד 30% בפליטות תחמוצות חנקן נראה מרשים על הנייר, אולם לא ברור אם ניתן להשיגו בפועל.

את הממשלה הפדרלית ייצג בכנס שר התחבורה הגרמני אלכסנדר דוברינט, ואילו התעשיה יוצגה ע”י יושבי הראש של כל קבוצות הרכב הגדולות.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*