שמונה תמונות מתערוכת ניו יורק ממכונית מרדפים הייברידית ועד לרכב שטח מחוספס קונספטואלי

  • תערוכת ניו יורק אינה מהחשובה שבתערוכות, אבל כל מי שאמריקה חשובה לו הציג בה.
  • פורד הציגה את מכונית המרדפים ההייברידית הראשונה ולינקולן את הנוויגאטור גדול המידות.
  • ג’נסיס, חטיבת הפרימיום של יונדאי חשפה קונספט לקרוסאובר.
  • טויוטה הציגה קונספט לרכב שטח שהוא גם מחוספס וגם רטרו.
לינקולן נוויגאטור, רכב גדול בעיצוב מרובע (ניוזפרס)
לינקולן נוויגאטור, רכב גדול בעיצוב מרובע (ניוזפרס)

אוטוניוז, 19.04.2017 – לינקולן נוויגאטור הוא לכאורה כלי רכב שבשל גודלו היה צריך להעלם מהעולם, אבל העולם הולך ומתאהב בכלי רכב מסוג זה, גדולים, מרובעים ועתירי משקל וגם כאלה הזכאים לכינוי gas guzzler. לפני שנה הוצג הקונספט וכעת גירסת הייצור הסדרתי, ללא דלתות כנפי השחף, אבל דומה מבחוץ ומבפנים לקונספט. הנוויגאטור מבוסס על פלטפורמת האקספדישן, הגוף מיוצר מאלומיניום וחוסך כ-100 ק”ג במשקל כלי הרכב.  אבל זכה למנוע V6 עם שני מגדשי טורבו בנפח 3.5 ל’ ו-450 כ”ס.

Police Responder Hybrid Sedan

202מכונית המרדפים ההייברידית המשטרתית הראשונה, פורד ריספונדר הייבריד O(ניוזפרס)

מכונית המרדפים ההייברידית המשטרתית הראשונה, פורד ריספונדר הייבריד O(ניוזפרס)

ה-Police Responder Hybrid Sedan היא מכונית המרדפים המחושמלת המשטרתית הראשונה לפי פורד, יצרנית כלי הרכב. כלי הרכב מצויד במנוע 2.0 ל’ במחזור אטקינסון ומנוע חשמלי המוזן ממצבר ליתיום-יון שגם מסייע לתחזק את צרכני החשמל הגדולים המאפיינים מכוניות משטרה. לכלי הרכב מצורף מחשבון המאפשר לחשב את עלות התחזוקה, שלדברי החברה בתנאים אופטימליים של פעילות רכב משטרתי, תביא לחסכון בסך 3,900 ד’ לשנה בהשוואה למכונית מרדפים עם מנוע בעירה פנימית וזאת תוך זיהום מוקטן של הסביבה העירונית.  הדגם מסוגל לנסוע עד 98 קמ”ש על מצבר חשמלי בלבד, אבל במקרה חירום, כלומר בתחילת מרדף, מנוע הבעירה הפנימית נכנס לפעולה, ונעזר במנוע החשמלי. דגם זה הוא השני מבין 15 דגמים מחושמלים בהם משקיעה פורד 4.5 מיליארד ד’ בשנים הקרובות.

 ג’נסיס GV80 Concept

ג'נסיס GV80 קונספט. דגם שצריך להגיע מהר לשוק (ניוזפרס)
ג’נסיס GV80 קונספט. דגם שצריך להגיע מהר לשוק (ניוזפרס)

יונדאי הציגה את ה-GV80 קונספט של ג’נסיס, מותג היוקרה של היצרנית הדרום קוריאנית. החברה לא פרסמה פרטים רבים, ובוודאי שלא מידות של כלי הרכב שעוצב ע”י לוק דונקרוולה, לשעבר עם למברוגיני ובנטלי, מותגים שבהם הוא רכש את האהבה לפריטי לוקסוס. הגריל אכן נראה כשל מכונית לוקסוס, שני חריצי התאורה הצרים בכל צד מתאימים למכונית מזרחית אבל מהצד המכונית אנמית יותר וחלונות הצד האחוריים הם לא יותר מחרכים זעירים. יונדאי גם תפתח את הדגם כדי שיתאים לתאי דלק חשמליים, טכנולוגיה עליה מטילה היצרנית את יהבה.

דודג’ Challenger SRT Demon

Challenger SRT Demon. דודג' קובעת שיאים (ניוזפרס)
Challenger SRT Demon. דודג’ קובעת שיאים (ניוזפרס)

קבוצת קרייזלר אמנם הפסיקה לייצר מכוניות כמעט לחלוטין, אבל דודג’ שיחררה בניו יורק את ה-Challenger SRT Demon, מכונית סופר ביצועים עם סופר מנוע בגוף צנוע בכל קנה מידה. המנוע, V8, מפיק 840 כ”ס, מומנט 106.4 קג”מ ומכאן תאוצה 0-100 קמ”ש 2.3 שנ’. זינוק לרבע מייל, נתון שאמריקני אוהבים, נמשך 9.65 שנ’ ומסתיים במהירות 225 קמ”ש. ה-2.7 ל’ של המנוע מוגדשים באמצעות מגדש על הפועל בלחץ 14.1 PSI. כל רכיבי כלי הרכב חוזקו כדי לעמוד בעומסים והמתכננים עשו גם לא מעט מאמצים להוריד במשקל. קרייזלר, שטרם פרסמה מחיר, שואפת לשמור אותו על מתחת ל-100,000 ד’.

אינפיניטי QX80 Monograph Concept

אינפיניטי QX80 Monograph קונספט. ויזואלית הגג נתמך ע"י הקורה האחורית בלבד (אינפיניטי)
אינפיניטי QX80 Monograph קונספט. ויזואלית הגג נתמך ע”י הקורה האחורית בלבד (אינפיניטי)

ככל שרכבי השטח גדולים יותר כך הם גם מרובעים יותר והאינפיניטי QX80 Monograph קונספט עומד בתנאי זה. הגריל הוא גדול ובמכסה המנוע בולט הקו המרכזי המאפיין את דגמי אינפיניטי. לקורה C אלכסון אחורי, מלמטה למעלה המשווה מראה מעט מוזר לכלי הרכב. במבט שני נדמה שהקורה הזו מחזיקה את כל הגג המרחף עד לחלקה הקדמי של המכונית מבלי שהקורות המרכזיות יראו. יחידות התאורה הקדמית צרות ועוטפות את הכנפיים הקדמיות ומתחת לה כונסי אויר מאסיביים. גם מאחור נמצאים פתחי יציאת אויר מלבניים וכנף קטנה מתנוססת מעל לחלון האחורי.

הונדה Clarity

הונדה קלריטי חשמלית. אחת משלוש גרסאות הנעה על פלטפורמה מחושמלת (ניוזפרס)
הונדה קלריטי חשמלית. אחת משלוש גרסאות הנעה על פלטפורמה מחושמלת (ניוזפרס)

הונדה הציגה את הדגם הסביבתי Clarity  בגרסאות פלאג-אין הייבריד וחשמלית (אחרי שבשנה שעברה הוצגה גירסת תאי דלק חשמליים). לקלריטי החשמלית מנוע חשמלי 161 כ”ס ומצבר ליתיום-יון 25.5 קו”ש. טעינה יכולה להתצבע במספר טכניקות וטווח הנסיעה המשוער כ-120 ק”מ. גירסת הפלאג-אין הייבריד מצוידת במצבר ליתיום-יון 17 קו”ש וטווח נסיעה חשמלי כ-68 ק”מ. מנוע הבעירה הפנימית הוא בנפח 1.5 ל’ ולמנוע החשמלי הספק 181 כ”ס. הונדה מצפה למכור 75,000 יחידות מדגם הקלריטי בגרסאותיו השונות בארבע השנים הקרובות.

לקסוס LS 500

לקסוס LS 500h, גרסת ההייבריד של מכונית הדגל של לקסוס (ניוזפרס)
לקסוס LS 500h, גרסת ההייבריד של מכונית הדגל של לקסוס (ניוזפרס)

מכונית הדגל של לקסוס LS 500h הוצגה בניו יורק אולם את הפרמיירה הבינלאומית שלה היא ערכה במרץ האחרון בג’נבה. החלק הקדמי מתאפיין בקווים זורמים והמקיפים את הגריל וכניסות לשני כונסי האויר משני צדדיו. זהו לא מראה שגרתי. בניו יורק הוצגה נחשפה גרסת ה-F Sport של הדגם שהגריל שלה, בזכות הניגוד בין שחור ללבן הוא בוטה יותר.

טויוטה FT-4X Concept

FT-4X קונספט. עיצוב חריג בתערוכה (ניוזפרס)
FT-4X קונספט. עיצוב חריג בתערוכה (ניוזפרס)

 

הטויוטה FT-4X קונספט נראה רכב מחוספס שכעת חזר ממסע לירח. כלי רכב עם זויות ישרות, משטחים שונים בצד כלי הרכב ולבד מהמראה המחוספס יש לו גם מראה רטרו. עתידו של דגם הקונספט אינו ברור, אולם זה שהוצג אם היה מצויד במנוע היה זה מנוע בעירה פנימית בנפח קטן.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*