קבוצת פולקסווגן תשלח מכוניות לצפון אמריקה באוניות LNG

אוניית ה-LNG (פולקסווגן)
אוניית ה-LNG (פולקסווגן)
  • אוניות LNG יחליפו אוניות סולר במערך התפעולי של פולקסווגן
  • כל אוניה מסוגלת לשאת עד 4,500 מכוניות
  • חסכון של עשרות אחוזים בכל סוגי הפליטות

אוטוניוז, 09.10.2016 – קבוצת פולקסווגן הודיעה שהיא תחל לשלח מכוניות באוניות שמנועיהם מוזנים ב-LNG במטרה להפחית את זיהום האויר שהמשלוח יוצר. החברה חתמה על חוזה עם חברת הספנות Siem Car Carriers SA לחכירת שתי אוניות המוזנות ב-LNG החל מ-2019. שימוש באוניות אלה, לדברי הקבוצה יפחית את הזיהום הנגרם כתוצאה מפעולת מנועי האוניות בשיעור ניכר: הפחתה של עד 25% בפליטות דו תחמוצת הפחמן, הפחתה של עד 30% בפליטות תחמוצות חנקן (NOx) ועד 60% בפליטות חלקיקי דיזל ועד 100% בפליטות תחמוצות גופרית (Sox).

כל אחת משתי האוניות תהיה באורך של כ-200 מ’, רוחב כ-36 מ’ ויכולת לשאת כ-4,500 כלי רכב. שתי האוניות יהיו מצוידות במנוע דיזל, דלק כפול של מאן דיזל וטורבו, חברה בקבוצת פולקסווגן, בהספק של 12,600 ק”ו. המנוע מופעל באמצעות מערכת הזרקה ישירה ויש לו מתקן לטיפול בגזי פליטה. מתחת לסיפון כל אוניה יותקן מיכל LNG בקיבולת של 3,000 מ”ק. שתי האוניות יפעלו בקו שבין גרמניה לצפון אמריקה.

קבוצת פולקסווגן מפעילה כיום תשע אוניות המשייטות באוקיינוס האטלנטי בין אירופה לצפון אמריקה. שתי האוניות החדשות יחליפו שתיים מהאוניות המוזנות בדיזל.

פולקסווגן הודיעה שהיא שוקלת אמצעים נוספים להקטנת זיהום האויר בפעילות מערך התובלה של הקבוצה, כולל שימוש ב-LNG ומעבר לשימוש בכלי שיט. בשנה האחרונה החלה הקבוצה לשלח מוצרים המיוצרים בטורקיה ובפורטוגל עבור הקבוצה לגרמניה באמצעות אוניות במקום ביבשה, מהלך המקטין את הזיהום וגם חסכון כספי בצידו, מסרה הקבוצה.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*