פולקסווגן פורשת מאליפות העולם בראלי כדי להתמקד בטכנולוגיות חדשות

  • אחרי ארבע אליפויות עולם לנהגים וליצרנים פולקסווגן פורשת בסוף העונה מה-WRC.
  • הפרישה היא עוד השלכה של הדיזלגייט אבל גם משקפת שילובן של טכנולוגיות חדשות
  • תמשיך להפעיל תוכניות ספורט מוטורי לדגמים מייצור סידרתי.
vw_polo_r1
סבסטיאן אוג’ייה מרחף בפולקסווגן פולו R בדרך לניצחון בראלי מכסיקו 2015 (Red Bull Content Pool)

אוטוניוז, 03.11.2016 – פולקסווגן הודיעה על פרישתה מתחרויות אליפות העולם בראלי בסוף העונה הנוכחית. הפרישה מגיעה שבוע אחרי שאודי, מותג הפרימיום של קבוצת פולקסווגן, הודיע על פרישה מתחרויות WEC, גם זו בסוף העונה הנוכחית. הפרישה מוגדרת אמנם כהתאמה של תוכנית הספורט המוטורי למציאות הטכנולוגית המשתנה, אולם היא נובעת בעיקרה מפרשת הדיזלגייט והשלכותיה הפיננסיות על קבוצת פולקסווגן. הפרישה משתיים מאליפויות הספורט המוטורי החשובות בעולם, תחסוך לקבוצת פולקסווגן עשרות מיליוני יורו בשנה, וכנראה אף יותר. תמיכה בהשתתפות בתחרויות אחרות תהיה בעלות נמוכה בהרבה.

פולקסווגן השלימה בסוף השבוע האחרון זכיה רביעית ברציפות באליפות העולם בראלי ליצרניות, אחרי שסבסטיאן אוג’יה, בפולקסווגן פולו R, ניצח בראלי בריטניה. זה היה ניצחון 42 של קבוצת הראלי של פולקסווגן ב-51 תחרויות. באותן תחרויות קבעו נהגי הקבוצה 621 זמנים מהירים ביותר בקטעים מיוחדים בתחרויות.

בחודשים האחרונים פיתחה פולקסווגן את גירסת מכונית הראלי לעונת 2017, אולם למרות ההשקעה הניכרת בפרוייקט היא ביטלה את השתתפותה באליפות. פולקסווגן הודיעה שהיא תמשיך לפתח את הפולו R בהתאם לתקינה R5 לתחרויות כך שמתחרים פרטיים יוכלו להשתמש במכונית. בנוסף לכך פולקסווגן תמשיך לתמוך בגולף GTI TCR שהן מכוניות תחרותיות המובססות על מכונית סידרתיות, המתחרות במרוצי מסלולים ברמה לאומית. בנוסף לכך פולקסווגן אמריקה מכניסה מכוניות מדגם חיפושית לאליפות לסידרת Global Rallycross. המכוניות מפותחות ע”י מחלקת הספורט של פולקסווגן בהאנובר. במחלקה זו מועסקים כ-200 עובדים ופולקסווגן הבטיחה שהם לא יפוטרו. פולקסווגן גם תמשיך לפתח במהלך 2017 את הפולו R בקטגוריית R5 כדי שלקוחות יוכלו לרכוש אותה לעונת 2018 והלאה.

קבוצת פולקסווגן חוגגת אחרי הזכיה באליפות העולם 2016 באליפות העולם בראלי (Red Bull Content Pool)
קבוצת פולקסווגן חוגגת אחרי הזכיה באליפות העולם 2016 באליפות העולם בראלי (Red Bull Content Pool)

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*