עם שאטלים ושיתוף אופניים פורד מרחיבה פעילות בתחבורה חכמה

כל וואן שאטל יוריד 25 מכוניות מהכביש (פורד)
כל וואן שאטל יוריד 25 מכוניות מהכביש (פורד)

אוטוניוז, 14.09.2016 – פורד ממשיכה להרחיב את פעילותה בתחום התחבורה החכמה עם רכישת שתי חברות העוסקות בפתרונות תחבורה. חברת Chariot, מפעילה שירות שאטלים מבוסס על מיקור המונים (crowd-sourcing) ואילו חברת Motivate מספקת שירות שיתוף אופניים. שתי החברות פועלות באזור סן פרנסיסקו והמפרץ.

“אנחנו מתפשטים לעסקים של מכוניות וחברת ניידות וחבירה לערים עם צרכי תחבורה נוכחיים ועתידיים הוא הצעד הגדול הבא,” אמר מרק פילדס, נשיא ו-CEO של פורד בהודעה לעיתונות.

הנחת הפעולה של פורד הוא שעד 2030 60% מאוכלוסיית העולם תתגורר בערים (לעומת 50% כיום) וזה יציב אתגרים חדשים וייחודיים.

צ’אריוט עתידה להיות חברה עיקרית בפעילות שירותי הניידות של פורד שעתידה לפרוש את שירותיה בעוד לפחות חמישה שווקים ב-18 החודשים הבאים. השאטלים של החברה פועלים ב-28 קווים המתופעלים בהתאם לדרישת הצרכנים באמצעות אפלקיציה. החברה מספקת שירות מנקודה-לנקודה. בעתיד החברה תפעיל את הקווים בהתבסס על אלוגריתם שימפה את הנתיבים היעילים ביותר בזמן אמת. כיום מפעילה צ’ריוט כ-100 מכוניות פורד טרנזיט. לפי סקר שנעשה ע”י KPMG בהזמנת פורד בעתיד כל וואן שיופעל בשירות צ’ריוט יחסוך 25 מכוניות על הכבישים.

פורד נכנסת לתחום האופניים

אופניים ושאטלים תחומי העסקים החדשים של פורד. מה הנרי היה אומר? (פורד)
אופניים ושאטלים תחומי העסקים החדשים של פורד. מה הנרי היה אומר? (פורד)

שיתוף הפעולה של פורד עם מוטיבייט, זו הפעם הראשונה בהיסטוריה של הקבוצה שפורד עוסקת בניידות שאינה ממונעת. “שיתוף הפעולה הייחודי עם פורד מראה ששיתוף אופניים אינו יותר אלטרנטיבה לתחבורה; הוא מרכזי ליצירת ניידות חכמה לפי ביקוש שמייצגת את הערכים של ברות קיימא,” אמר ג’יי ואלדר, ה-CEO של מוטיבייט. החברה מתכננת להגדיל את צי האופניים שברשותה ל-7,000 יחידות ולפרוס את פעילותה בכל מפרץ סן פרנסיסקו. פורד מתכננת לאסוף נתונים מהאופניים כדי לבנות רשת של ניידות מחוברת שתאפשר לבצע אופטימיזציה לניידות.

במסגרת זו פורד הקימה את קבוצת עבודה בשם City Solutions, שתפעל כדי להגביר את שיתוף הפעולה של החברה בתחומי התחבורה החכמה, עם ערים ברחבי העולם.

סיטי סולושנס, כמו שתי החברות שנרכשו, תפעל במסגרת Ford Smart Mobility LLC שהוקמה בתחילת השנה לרכז את פעילות קבוצת הרכב בתחום התחבורה החכמה.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*