עם הייברידזציה והוספת דגמים פרארי שואפת לעבור את רף 10,000 כלי רכב בשנה

  • פרארי הציגה דו”ח משופר לרבעון השלישי של 2016.
  • מרקיונה, ה-CEO, אמר שעד 2019 כל דגמי החברה יעברו תהליך של הייברידזציה.
  • לפנה לקהלים חדשים עם כלי רכב מרווחים יותר ומנועים פחות מרהיבים.

אוטוניוז, 11.11.2016 – פרארי הגדילה את רווחיה מסירות כלי רכב ברבעון הקודם ב-29 יחידות, או 1.5% אולם הכנסותיה ורווחיה גדלו באופן משמעותי הרבה יותר. ההכנסות הסתכמו ב-783 יורו גידול של 7.9% בשערי מטבעות קבועים, וה-EBIT המתואם גדל ב-22% ל-172 מ’ י’. גם המרווח זינק אף הוא ל-22% והרווח הנקי הסתכם ב-113 מ’ י’, גידול של 20.2%.

בשיחה עם אנליסטים בעקבות פרסום הדו”חות, אמר סרג’יו מרקיונה, ה-CEO, שהחברה מתכוונת להעביר תהליך של הייברידזציה לכל הדגמים שהיא מייצרת והחל מ-2019 בכל הדגמים יותקנו רכיבי הייבריד מסוימים, דיווח האוטומוטיב ניוז יורופ. פרארי מגדילה את בהדרגה את היקף הייצור והשנה היא תייצר כ-8,000 מכוניות ועד 2019 מתכוונת לייצר 9,000 כלי רכב. פרארי מוגבלת בכמות הייצור לעד כ-10,000 כלי רכב כדי לשמור על פטורים מתקנים מחמירים ברמות פליטה הניתנים ליצרניות רכב קטנות. אולם תהליך של חשמול והייברידיזציה בשנים הקרובות יאפשר לה לעמוד גם באותם תקנים.

לאורך השנים האחרונות פרארי הקפידה שלא לייצר יותר מ-7,000 כלי רכב בשנה כדי לשמר את הייחודיות של המותג. אולם לאחרונה נראה שמדיניות זו פוגעת ברווחיות המותג, כשם שהתחייבות החברה שלא לייצר SUV פוגעת אף היא בפוטנציאל הרווח.

מרקיונה אמר שפרארי תייצר גם כלי רכב שיפנו לקהלים חדשים, קרי דגמים מרווחים יותר ואולי אף זולים יותר, שלא בהכרח יציגו את מנוע ה-12 צילינדרים וה-8 צילינדרים המפוארים של פרארי. בתערוכת פאריס האחרונה השיקה פרארי דגם בעל ארבעה מושבים, ה-GTC4Lusso T, עם מנוע טורבו V8 בנפח 3.9 ל’ והספק 610 כ”ס. בניגוד ללוסו 12 ציל’ עם ההנעה הכפולה, לדגם זה הנעה אחורית בלבד, משקלו נמוך יותר וגם מחירו. פרארי הגדירה את המכונית כמיועדת לקהל צעיר יותר, 30-45.

“היא מיועדת לקהל שונה, בכל העולם,” אמר אנריקו גאליירה, המנהל המסחרי של פרארי בתערוכת המכוניות של פאריס, שם נחשפה המכונית לטופ גיר. “הנעה לכל ארבעת הגלגלים אינה נחוצה אם אתה חי במקום שבו הנעה כזו אניה הכרחית. הרווח הצדד מזה הוא מנוע קטן יותר והפחתה של מיסי דו תחמוצת הפחמן במספר מדינות, כולל אסיה. אבל זו אינה הסיבה שעשינו את המכונית הזאת.”

אחד האנליסטים אמר שפרארי מבקשת להרחיב את מבחר הדגמים שלה ותוסיף שני דגמים בארבע השנים הקרובות, מה שיאפשר לה למכור מעל ל-10,000 מכוניות בשנה.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*