עוד לפני רכישת מובילאיי אינטל השקיעה בחברות ראיה, למידה עמוקה ו-AI

  • אינטל רכשה לפחות שתי חברות העוסקות בתחומים שבהם עוסקת מובילאיי, אולם בסכומים נמוכים בהרבה שלא נחשפו.
  • לאף אחת מהחברות האלה אין טראק רקורד, מוכרות וקשרים מסחריים כלמובילאיי.
  • השתיים מפתחות טכנולוגיות משבשות, שלא ברור אם תשבש גם את זו של מובילאיי, אולם לפחות אינטל פזרה סיכונים.

אוטוניוז, 26.04.2017 – אינטל השקיעה לאחרונה 15.3 מיליארד ד’ ברכישת מובילאיי (בעיסקה שעדיין צריכה להיסגר), המתמחה בראיית מחשב, לימוד מכונה ומפתחת אלמנטים שאמורים להשתלב במפות דיגיטליות שישרתו את המכונית האוטונומית. למי שעקבו אחרי אינטל הרכישה הזאת עלולה להיות מוזרה במידה מסוימת על רקע השקעות קודמות של החברה, מן הסתם בסכומים נמוכים בהרבה, של חברות שעוסקות בתחומים דומים לאלה שבהם עוסקת מובילאיי. ההבדל נמצא כנראה בחלקו בפרטים הקטנים ובחלקו בפרטים שונים וגדולים יותר.

בספטמבר האחרון רכשה אינטל, באמצעות Intel Capital את Movidius, חברה העוסקת באינטליגנציית מכונה ובעיבוד ראיה, שני תחומים שאינם זרים למובילאיי. כמובילאיי לפניה, מובידיוס, שהעסיקה בעת ביצוע העיסקה 180 איש, ייצרה מעבד, Myriad 2, לעיבוד ראיה שלדברי החברה עומד בצומת שבין “צריכת חשמל נמוכה וביצועים גבוהים.” מובילאיי חותמת על הגדרה כזו גם למעבד שלה, שהוא כמו זה של מובידיוס System on Chip (SoC). מובידיוס מפתחת אלוגריתם לפיענוח ראיה המוטבע על הצ’יפ, אולם בניגוד למובילאיי היא מאפשרת למפתחים חיצוניים לפתח אלוגריתמים שיעבדו על ה-Myriad 2. מובידיוס פעלה גם בפיתוח חיישנים עבור מכוניות אוטונומיות, מל”טים ומערכות מציאות מדומה.

“עם מובידיוס אינטל זוכה בפלטפורמת SoC בעלת צריכת חשמל נמוכה וביצועים גבוהים,” כתב ג’וש ואלדן, סגן נשיא בכיר ומנהל כללי של קבוצת טכנולוגיות חדשות באינטל בעת רכישת החברה. “היכולת לעקוב, לנווט, למפות ולהכיר הן סצנות והן חפצים באמצעות הצ’יפ בעל צריכת החשמל הנמוכה והביצועים גבוהים של מובידיוס, פותח הזדמנויות באזורים בהם חום, חיי הסוללה וגודל הינם המפתח [ליישום],” אמר ולדן. “באופן ספציפי, ננסה לפרוס את הטכנולוגיה במציאות מרובדת, וירטואלית ומתמזגת, רובוטיקה, מצלמות אבטחה דיגיטליות ומעבר לכך.” הטכנולוגיה של מובידיוס אם כך, כנראה לא מתחרה ישירות בזו של מובילאיי.

מובילה השקעה בכרונוקאם

בשנה שעברה השתתפה אינטל, כגוף המוביל, בהשקעה בהיקף של 15  מ’ ד’ ב-Chronocam, סטארטאפ צרפתי המפתח חיישן ראיה ב”השראת העין האנושית,” לדברי החברה. גם במקרה זה קיימת הקבלה, לפחות על פניו, בין ההתמחות של מובילאיי לזו של-Chronocam.

“כרונוקאם מפתחת חיישנים ויישומי ראייה ממוחשבים חדשניים בכל התחומים של ראיית מכונה,” נכתב בדף ה-Linkedin של החברה. “טכנולוגיית החיישן בהשראת עיניים ביולוגיות, רוכשת ומעבדת מידע חזותי בביצועים גבוהים ויעילות רבה. הטכנולוגיה שלהם עולה על מערכות ראייה קונבנציונליות הנמצאות בשימוש בכל מקום ומציעה פתרונות משבשים לבעיות שנחשבו עד כה מחוץ להישג יד ובקביעת סטנדרט חדש לראיית מכונה. מטרתם היא שינוי פרדיגמה רדיקלי בתחושה ועיבוד בכל תחומי ראיית המכונה.”

חודש לפני כן, באוגוסט 2016, השקיעה אינטל 408 מ’ ד’ ברכישת Nervana Systems, חברה העוסקת בפיתוח אינטליגנציה מלאכותית. ג’ייסון ואקסון, סגן נשיא באינטל אמר אז ל-recorde, שהמעבר לאינטליגנציה מלאכותית עושי להאפיל על המעבר למחשוב ענן. לימוד מכונה, הוא אמר היא אלמנט חיוני במעבר מעולם שבו אנשים שולטים על מכשירים בודדים דרך האינטרנט למצב שבו מיליארדי מכשירים יתחברו וידברו האחד עם השני. Nervana מפתחת תוכנה המוטבעת בצ’יפ ומכאן המשיכה של אינטל ונכונותה לשלם מחיר כה גבוה.

מובילאיי אף היא מפתחת את הצ’יפ ומשלבת בו את התוכנה שלה. ומאחר שה-EyeQ נחשב לצ’יפ מוצלח, בעל ביצועים גבוהים וצריכת חשמל נמוכה, זה מן הסתם היה עוד נימוק טוב לאינטל לרכוש את מובילאיי, גם אם תג המחיר גבוה.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*