למרות רמת הבטיחות הנמוכה משרד התחבורה אישר יבוא קואדריסייקלס

קואדריסייקל של Aixam הצרפתית (aixam)
קואדריסייקל של Aixam הצרפתית (aixam)

אוטוניוז, 31.08.2016 – משרד התחבורה הודיע אתמול (ג’) על אישור ייבוא מכוניות זעירות (quadricycle) לישראל. האישור ניתן לדברי המשרד “בעקבות פיילוט מוצלח שערך משרד התחבורה.”

בהתאם לתקנות שאמורות עדיין להיות מאושרות בועדת הכלכלה של הכנסת המכוניות הזעירות יצוידו במנוע שהספקו אינו עולה על 20 כ”ס ויותר להן להסיע נהג ונוסע (קיימים קואדריסייקלס עם מקום לארבע נוסעים). נהיגה בכלי הרכב תחייב רישיון נהיגה בדרגה B (רכב פרטי). לדברי שר התחבורה מדובר בכלי רכב שמימדיו קטנים ויאפשרו לו להשתלב בתנועה בקלות. הקואדריסייקלס יורשו לנוע בדרכים עירוניות בלבד. נתיבי אילון למשל, יהיו אסורים עליהם.

רמת בטיחות נמוכה

מבין יצרניות הרכב הגדולות רק רנו מייצרת כלי רכב המוגדר כקואדריסייקל, הרנו Twizy החשמלית. באירופה פעילות חברות נוספות בתחום כמו Aixam, Ligier, Casalini, Chatenet, JDM, Microcar. פתיחת שוק יבוא הרכב בישראל ליבואנים קטנים תאפשר להם גם ליבא כלי רכב זעירים.

במבחני בטיחות של ה-Euro NCAP קיבלו מכוניות אלה ציונים נמוכים שלא עלו על 2 כוכבים, למעט הטויוטה IQ. מכונית מדגם Aixam Crossover GTR זכתה לציון של כוכב אחד, 2 נק’ מ-16 בתאונת חזיתית ו-10 מ-16 נק’ בתאונת צד.

תוצאות אלה הם מובנות מאחר שדגמי הקואדריסייקל אינם נדרשים לעמוד בתקנות של ייצור רכב ברמה M1. “מערכות הריסון שלהן אינן מספקות,” נכתב בדו”ח של הארגון. “זה מצטבר לרמת סיכון בלתי מתקבלת על הדעת של קטלניות או פציעה קשה, אפילו בנסיעה מתונה במבחן. אף על פי כן מכוניות אלה נראות כמו מכוניות עירוניות קטנות ועלולות להתחרות עימן על מכירות. אבל הביצועים שלהן במבחני Euro NCAP נמוכים במידה מרובה מתחת לאלה של מכוניות בגודל דומה שניתן לרכוש בשוק כרכב יד שניה במחיר נמוך יותר.”

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*