מחקר: רוב האמריקנים מעדיפים מכונית אוטונומית

zoox4
רכב אוטונומי קונספטואלי של Zoox

אוטוניוז, 10.07.2016 – בשנת 2020 תעשיית הרכב תרכוש רכיבים המרכיבים מערכות נהיגה אוטונומית בהיקף של 20 מיליארד דולר ובאותה שנה מכוניות המצוידות ברכיבים של מכוניות אוטונומיות יחסכו נזקים בהיקף של 325 מיל’ ד’ ויקטינו את עלויות הדלק, כך קובע מחקר של חברת AlixParnters שפורסם לאחרונה.

לפי המחקר כמעט שלושה רבעים מהנהגים בארה”ב מוכנים להשתמש באופן שגרתי במכוניות אוטונומית במקום לנהוג במכונית בעצמם ו-90% יהיו מוכנים למכונית אוטונומית אם הם גם יוכלו לקחת את השליטה לידיהם. הסקר נערך לפני שנודע אודות התאונה של טסלה מודל S שהיתה במצב נהיגה אוטונומי ונהגה/נוסעה נהרג. בינתיים נודע על תאונה נוספת הנחקרת ע”י ה-NHTSA שבה התהפך SUV טסלה מודל X ושני נוסעיו נפצעו. טסלה מכחישה שכלי הרכב היה במצב אוטונומי כאשר התאונה התרחשה, אולם עדויות מהנוסעים בכלי הרכב טוענות שהרכב היה במצב אוטונומי.

המחקר של AlixPartners סותר ממצאים של כמה מחקרים אחרים שנערכו לאחרונה ושמהם עלה שהרצון למכונית אוטונומית אינו גבוה. בסקר של אוניברסיטת מישיגן נמצא שרק 16% מהאמריקנים רוצים במכוניות אוטונומית בעוד 46% אינם רוצים כלל להשתמש בטכנולוגיה הזו.

“שווה לזכור שנסיעה יום יומית היא לא תענוג וזה נעשה גרוע יותר בכל עשור,” אמר לסוכנות בלומברג מרק ווקפילד, מנהל החטיבה האוטומוטיבית ב-AlixPartners. “נהיגה אוטונומית מגדילה את השימושיות הכלכלית של הנוסע והיא משפרת את החיים. כאשר מתארים מה [הנוסע/ת] היה יוכל לעשות, הם אוהבים את זה.”

מהמחקר עולה ש-41% מהמשתמשים יעדיפו טכנולוגיית נהיגה אוטונומית שפותחה ע”י חברות טכנולוגיה מעמק הסיליקון, 17% יעדיפו טכנולוגיה שפותחה ע”י יצרניות רכב אמריקניות ו-7% כזו שפותחה ע”י יצרניות רכב אירופיות. בייצור מכוניות אוטונומיות 27% מהצרכנים יעדיפו תוצרת אמריקנית, 25% תוצרת יפנית, 24% מכוניות שייוצר ע”י חברות מעמק הסיליקון ו-12% חברות אירופיות.

להערכת עורכי הסקר נקודת המפנה בהתפתחות המכוניות האוטונומית תחול כבר ב-2020.

ב.מ.וו הציגה לאחרונה תוכנית להשקת מכונית אוטונומית ב-2021 בשיתוף פעולה עם אינטל ומובילאיי. יצרניות רכב אחרות טוענות גם הן ליישום מכונית אוטונומית בשנים הקרובות, אולם רמת האוטונומיה עדיין אינה ברורה.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*