מחקר: מכוניות אוטונומיות יאיצו חדירת V2V לכלי רכב

  • מעל 50% מכלי הרכב יצוידו בחומרת V2V ב-2022.
  • ב-35 מיליון כלי רכב יהיו מערכות V2V פעילות.
  • לטכנולוגיית 5G יהיה תפקיד חשוב ביישום V2X.

אוטוניוז, 18.05.2017 – עד שנת 2022 מחצית מהמכוניות שיעלו לכבישים יצוידו בחומרה למערכות V2V, כך עולה ממחקר של חברת ג’וניפר רסירצ’. מערכות V2V פועלת בתדר DSRC ומאפשרות תקשורת בין מכוניות ובין מכונית לתשתית בטווחים קצרים שבין כמה עשרות מטרים ל-2 ק”מ, בהתאם לטופוגרפיה ולתנאי מזג האויר.

המחקר החדש תחת השם Consumer Connected Cars: Applications, Telematics & V2V 2017-2022 קובע שב-35 מ’ כלי רכב המערכת תאופשר ב-2022. כיום נמצאים רק 150,000 כלי רכב המצוידים במערכות V2V תפעוליות. ה-CGAR הצפוי מגיע ל-376% בשלב הראשוני של פריסת הטכנולוגיה ועדיין מייצג אחוז נמוך מאד מכלי הרכב, 2.7%.

הדו”ח קובע שביחד עם טכנולוגיות GPS, ליידאר ומיפוי ה-V2V תהיה טכנולוגיה קריטית ביישום נהיגה אוטונומית. כדי שמערכות V2V יצליחו מחברי הדו”ח ממליצים שה-OEMs יכללו יכולת עדכון באויר, OTA, ל-firmware. המחברים גם טוענים שעל ה-OEMs ליישם בהקדם טכנולוגיית 5G כדי להנות מהיכולות שלה.

טכנולוגיית 5G תשחק תפקיד מכריע בשירותי V2X שנועדים לשפר עוד יותר את רמת הבטיחות. המורכבות הטכנולוגית תתבטא גם בצריכת מידע, כאשר כל מכונית  תצרוך מדי יום נתונים בהיקף טרהבייט אחד.

“כדי שה-V2X יענה על הציפיות בעתיד, הפיתוח חייב להמשך בהנחה ש-5G  יהיה הקשר הבסיסי. הקשר הזה יתחזק ע”י הגברת שיתופי פעולה באמצעות התאחדות ה-5G,” אמר בהודעה לעתונות, מחבר המחקר, סאם ברקר.

לפי המחקר שני מותגי הרכב הראשונים שהשיקו את הטכנולוגיה הם מרצדס-בנץ וקדיאלק. ב-2025 ייוצרו 15 מ’ כלי רכב בעלי יכולת נהיגה אוטונומית, שיהיו זקוקים לטכנולוגיית V2V או V2X.

אוטוטוקס

תוצאת המחקר הזה ישמחו בוודאי את אנשי אוטוטוקס, חברה ישראלית המפתחת מערכות V2V. אולם ההתייחסות ל-5G עלולה לפגוע בשמחתם. בראיון עם אוטוניוז לפני מספר שבועות, אמר ישראל רון, מנכ”ל ספוטאם, שטכנולוגיית 5G מתחרה ב-V2V. אולם ל-5G לדבריו, יתרון בעלות הכוללת של המערכת, שאמורה להיות נמוכה מזו של ה-DSRC. היתרון של מערכת ה-V2V הוא בכך שהיא אינה תלויה ברשת הסלולארית. לבד מכך התקנים לטכנולוגיית ה-5G טרם נקבעו ויעברו עוד מספר שנים עד שהטכנולוגיה תהיה זמינה לשימוש, בעוד ה-DSRC היא כבר טכנולוגיה ותיקה ומוכחת.

אוטוטוקס דיווחה בעבר שהיא חתמה על שני חוזים משמעותיים לאספקת ציוד, האחד עם דנסו, קבוצת הטיר 1 היפנית, שיישומו יחל ב-2019 והשני עם חברה שטרם נחשפה.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*