גידול במכירות, ירידה בהכנסות וברווח בב.מ.וו ברבעון הראשון

דגמי קבוצת ב.מ.וו שהם חלק מפרוייקט ReachNow (ב.מ.וו)
דגמי קבוצת ב.מ.וו שהם חלק מפרוייקט ReachNow (ב.מ.וו)

אוטוניוז, 03.05.2016 – הרווח הרבעוני של קבוצת ב.מ.ו ב-Q1 צנח ב-2.5% בגלל שערי מטבע, לחצי מחירים והשקעות גבוהות בטכנולוגיות חדשות, כך דיווחה היום (ג’) הקבוצה.

מכירות הקבוצה גדלו לשיא רבעוני חדש, 557,605 יחידות (5.9%+), אולם התחזקות שערי הפאונד ויואן הסיני מול היורו פגעו בהכנסות שקטנו ל-20.85 מיל’ י’ (0.3%-), הרווח לפני ריבית ומס (EBIT) הסתכם ב-2.46 מיל’ י’ לעומת 2.53 מיל’ י’ שנה קודם. הרווח הנקי זינק ב-8.2% ל-1.64 מיל’ י’. הרווח התפעולי הסתכם ב-.9.4% מהמחזור, לעומת 9.5% במקביל.

“הגורם המכריע עבורנו אינו רווח לטווח קצר אלא גידול בר קיימא ורווחי,” אמר בהודעה לעיתונות הראלד קרוגר, יו”ר הנהלת הקבוצה. “אנחנו מתכוונים לשחק תפקיד חלוצי בהפיכה ועיצוב של עולם הניידות האישית בעתיד.

ב.מ.וו נפגעה בין השאר מחילופי דגמים בסין ומהעדר מספיק רכבי שטח אטרקטיביים לשוק האמריקני. “המעבר מלימוזינות לרכבי שטח שם את המחירים תחת לחץ,” אמר בשיחת ועידה עם עתונאים פרידריך אייכינר, מנהל הכספים הראשי, לפי בלומברג, שגם הביע הערכה שהתמחור ישתפר עם הצגת דגמים חדשים ובהם סדרה 7 שהוצגה לאחרונה.

לפי חישובי בלומברג המחיר הממוצע למכונית ב.מ.וו ירד ב-5.9% ברבעון ל-33,700 י’, בין השאר בגלל הצלחת דגמי ה-X1, שמכירותיו זינקו בכ-61%. גידול חד בשיעור של כ-56% חל גם במסירות סדרה 2 שהסתכמו בכמעט 44,000 יחידות. מכירות דגמי מיני צמחו ב-5.4% לכ-78,000 יחידות ובמכירות רולס-רויס חלה נסיגה של כמעט 30% ל-551 יחידות ברבעון.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*