טושיבה בניסיון טעינה אלחוטית בטכנולוגיית טעינה חדשה

אוטובוס הניסויים של טושיבה (טושיבה)
אוטובוס הניסויים של טושיבה (טושיבה)

אוטוניוז, 31.05.2016 – טושיבה עומדת להתחיל החודש (יוני) בניסוי אמת של מערכת טעינה אלחוטית המיושמת על אוטובוס חשמלי. האוטובוס יצויד במצבר ליתיום-יון בטכנולוגיית SCiB של טושיבה. הניסוי יימשך עד דצמבר השנה והוא יופעל בקו שאורכו 11 ק”מ באזור שדה התעופה של טוקיו וישרת את עובדי חברת התעופה ANA.

טכנולוגיית הטעינה, שפותחה ע”י פרופד יושי קאמיה, מהפקולטה למדע והנדסה באוניברסיטת ואסידה, היא בשיטת תהודה חשמלית (Electric resonance) המחליפה את שיטת ההשראה האלקטרומגנטית (Electromagnetic induction). השיטה החדשה מאפשרת מרחק גדול יותר של משטחי הטעינה, עד 10 ס”מ וחפיפה לא מושלמת ביניהם. טושיבה מדווחת שמבחנים מוקדמים שנערכו מראים שרמת קרינת הרדיו מהטעינה בשיטה זו אינה חורגת מהרמה המותרת.

המערכת תותקן על אוטובוס שלו 45 מושבים ושיפעל בתנאים שונים שיאפשרו בחינה הן של המצבר והן של מערכת הטעינה.

לדברי טושיבה מצברים בטכנולוגיית SCiB הם קשיחים, אמינים ובעלי אורך חיים ארוך והירידה ברמת הביצועים שלהם אחרי 15,000 טעינות מהירות, עד 80%, “כמעט ולא מורגשת”. אוטובוסים עם מצבר מסוג זה מתאימים לדברי החברה, לשירות באתרי תיירות ושדות תעופה שבהם יש שילוב של תנועה כבדה וצורך בטעינה מהירה. טעינה במשך 15 דקות מספיקה לנסיעה לכיוון אחד באתרי המבחן.

פיתוח המערכת נתמך ע”י משרד הסביבה היפני בתוכנית המחקר ופיתוח לטכנולוגיה של הפחתת פחמן. מבחני שדה לאוטובוס חשמלי קטן עם מערכת מסוג זה החלו בפברואר האחרון וימשכו עד דצמבר.

מערכת הטעינה האלחוטית (טושיבה)
מערכת הטעינה האלחוטית (טושיבה)

טכנולוגיית SCiB של טושיבה

מצבר ה-SCiB מיוצר מ-Lithium Titanate Oxide, ומתאפיין לדברי טושיבה באורך חיים ארוך משל מצברי ליתיום-יון רגילים. למצבר יכולת פריקת חשמל כשל סופר קבל (ultra capacitor) ולכן מתאים ליישומים הדורשים חשמל בעוצמה גבוהה. בנוסף לכך המצבר פועל היטב גם בטמפרטורות נמוכות של עד °30- צלזיוס, נקודת תורפה ידועה במצברי ליתיום-יון רגילים.

מצברים SCiB מותקנים במיצובישי i-MiEV החשמלית הקטנה ובהונדה פיט EV.

לפי המפרט שפרסמה החברה לאוטובוס החשמלי מצבר בתכולה של 52.9 קו”ש, טווח נסיעה של כ-89 ק”מ, משך טעינה של כ-15 דקות המספיק לקו בכיוון אחד ומהירות מרבית של 93 קמ”ש על מגרש מבחנים.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*