וולבו תשתמש במערכת ההפעלה אנדרואיד לאינפוטיינמנט וקישוריות

  • גוגל ו-וולבו חתמו על הסכם לפיתוח מערכות אינפוטיינמנט וקישוריות מבוססות אנדרואיד.
  • אפליקציות יותאמו למערכת ע”י וולבו, גוגל ומפתחים עצמאיים.
  • המערכת תושק במכוניות וולבו בעוד כשנתיים.
וולבו ואנדרואיד בפיתוח משותף של מערכת אינפוטיינמנט (וולבו)
וולבו ואנדרואיד בפיתוח משותף של מערכת אינפוטיינמנט (וולבו)

וולבו מכוניות תבסס את מערכות האינפוטיינמנט והקישוריות העתידיות שלה על מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל. אתמול (ב’) הודיעו שתי החברות על שיתוף פעולה קרוב בתחום זה. המערכת תושק במכוניות וולבו בתוך שנתיים.

לדברי וולבו המערכת תחולל מהפכה באופן שבו לקוחות וולבו יתקשרו עם מכוניותיהם. אפליקציות פופולריות רבות מבוססות אנדרואיד יפותחו ע”י וולבו, גוגל או מפתחים עצמאיים למכוניות המותג ויאפשרו שירותי קישוריות ושירותי ניבוי, predictive services בסביבת המכונית.

לפי הודעה לעיתונות של וולבו המיזוג בין תעשיות הרכב והטכנולוגיה מתרחשת ככל שהמכונית הופכת ליותר מקושרת.

“בסיוע אנדרואיד אנחנו נאמץ אקוסיסטם עשיר תוך כדי שמירה על ממשק המשתמש האייקוני של וולבו,” אמר הנריק גרין, סגן נשיא בכיר למו”פ בקבוצת וולבו מכוניות. “אנחנו עושים צעד אסטרטגי חשוב בשותפות עם גוגל.”

כיצרנית מכוניות קטנה ובעלת משאבים מוגבלים, וולבו נוהגת לעשות מיקור חוץ לפחות לחלק מפעילויות ההייטק שלה. בתחום הנהיגה האוטונומית, לבד Drive Me, פרויקט לניסוי מכונית אוטונומית, וולבו משתפת פעולה עם אובר בפרויקט שבו טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית המיושמת היא של אובר, על SUV מדגם XC90.

וולבו תשתמש באנדרואיד כמערכת ההפעלה למערכת האינפוטיינמנט (וולבו)
וולבו תשתמש באנדרואיד כמערכת ההפעלה למערכת האינפוטיינמנט (וולבו)

טכנולוגיית האינפוטיינמנט שבה ישתפו וולבו וגוגל פעולה היא פן אחד של ההייטק בכלי הרכב. וייאמו, הספין אוף של גוגל לפיתוח מכוניות אוטונומית, פועלת בשיתוף פעולה עם פיאט-קרייזלר בתחום של נהיגה אוטונומית. לאור שיתוף הפעולה בין וולבו לגוגל בתחום האינפוטיינמנט אין לפסול אפשרות שהוא גם יוביל לשיתוף פעולה במכונית אוטונומית. עד כה ביססה וולבו את היכולת האוטונומית שלה על שיתוף פעולה עם דלפי אוטומוטיב.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*