אקומושן 2020 / פרופ’ שעשוע צופה גל שני של קוביד-19, לא ניתן יהיה לעשות סגר מלא

  • הטיפול בגל הראשון של המגיפה היה נכון.
  • כעת צריך להתכונן לגל השני.
  • הקוביד-19 הן שתי מחלות, האחת התוקפת אנשים בסיכון, השני התוקפת אנשים ברמת סיכון נמוכה מאד.
פרופ’ אמנון שעשוע בפיירסייד צ’אט במהלך אוקומושן 2020 (צילום מסך)

אוטוניוז, 19.05.2020 – פרופ’ אמנון שעשוע, הבוס של מובילאיי, עסק בשבועות האחרונים לא רק בענייני רכישת מוביט, אלא גם ייעץ לראש הממשלה בנושאי קוביד-19. פרופ’ שעשוע התייחס לפעילות זו בשיחה עם אביב פרנקל באקומושן 2020 הווירטואלי.

לדברי שעשוע אין ספק שגל שני של קוביד-19 יגיע, וכעת על המדינה להחליט כיצד להתמודד עימו ולהערך לכך. ההתמודדות עם הגל הראשון בוצעה באופן טוב, כאשר ראש הממשלה קיבל ויישם “ברמה של אות” מסמך בן עמוד אחד שחובר ע”י המועצה הלאומית לכלכלה, בסיועו של פרופ’ שעשוע, ושבו נכתבה המלצה לסגר מלא. אולם סגר לא יוכל לחזור על עצמו, לדברי פרופ’ שעשוע, בגלל הנזקים הכלכליים הגדולים.

לצורך התמודדות עם הגל השני של המגיפה, שעשוע מתאר את הקוביד-19 כשתי מחלות: האחת שפוגעת בקשישים ובעלי מחלות קודמות (pre-existing conditions), אוכלוסייה שהסיכוי שלה למות במקרה של הדבקות עומד על 2%. לעומת זאת אצל אוכלוסיית הצעירים ואלה שאינם נושאים מחלות הסיכוי למות עומד על 0.01%, או מת אחד על 10,000 נדבקים. “אתה יכול למות. אבל ההסתברות היא מאד מאד מאד קטנה,” אמר פרופ’ שעשוע. “מדובר בשתי מחלות. והשאלה היא איך אתה הולך וממקד את המשאבים שלך, האם אתה הולך ומגן רק על הפגיעים?”

לדברי פרופ’ שעשוע התפרצות שניה היא בלתי נמנעת מאחר שמספר הנדבקים בישראל עמד רק על כ-1% מהאוכלוסיה, כ-100,000 איש, נתון אליו הוא מגיע מתוך כך שבישראל מתו כ-250 איש מקוביד-19.

אולם כאשר יגיע הגל השני של המגפה, ישראל כבר תהיה מחונכת להתמודדות עםן המגיפה וניתן יהיה להפריד את הטיפול בין שתי אוכלוסיות, הפגיעה יותר והפגיעה פחות. אולם פרופ’ שעשוע לא שלל את האפשרות של סגרים באזורים מוגבלים שבהם המגיפה עלולה להתפרץ באופן נרחב יותר.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*