שוק הרכב האמריקני התרסק ב-7% ביולי, ג’י.אמ הובילה בנפילה של 15%

  • המחזוריות של שוק הרכב האמריקני בלטה ביולי עם ירידה חדה במכירות.
  • עליה קלה במחיר הממוצע של עסקאות רכישת כלי רכב.
  • טויוטה יצרנית המכוניות הגדולה היחידה שרשמה עליה במכירות.

אוטוניוז, 02.08.2017 – מכירות כלי רכב קלים בשוק האמריקני נפלו ב-7% בחודש שעבר, כאשר ירידה נרשמה אצל ארבע מחמש יצרניות הרכב הגדולות. ג’נרל מוטורס, קבוצת הרכב הגדולה ביותר בשוק האמריקני, רשמה ירידה חדה של 15.5% ל-226,000 כלי רכב, כאשר מכירות מכוניות התמוטטו ב-31.5% ל-43,000 יחידות. מכירות טראקס נפלו ב-10.5%. טויוטה היתה היצרנית הגדולה היחידה שרשמה עליות עם גידול של 3.6% ל-222,057 כלי רכב, כ-4,000 יחידות פחות מג’י.אמ ופלח שוק 15.7% לעומת 16.0% לג’י.אמ. מכירות קבוצת פורד צנחו ב-7.4% ל-199,318 כלי רכב. מכירות פיאט קרייזלר, הקבוצה הרביעית בגודלה ירדו ב-10.5% ל-161,477 כלי רכב.

בסיכום שבעה החודשים הראשונים השוק האמריקני רשם ירידה של 2.9% ל-9.9 מ’ כלי רכב כאשר מכוניות נוסעים נסוגו ב-11.7% ל-3.7 מ’ יחידות, פלח שוק 38% ומכירות טרקאס גדלו ב-3.5% ל-6.1 מ’ יחידות ופלח שוק 62.0%. השינוי בתמהיל המכירות תרם לעליה של 2% במחיר עסקה ממוצעת בהשוואה ליולי 2016 אם כי נרשמה ירידה של 0.3% במחיר עיסקה ממוצעת בהשוואה ליוני 2017, לפי אנליסט של KBB. עלות עיסקה ממוצעת בכל התעשיה היתה 34,721 ד’ לעומת 34,385 ד’ שנה קודם ו-34,835 ד’ ביוני.

הירידה החדה במכירות ג’י.אמ נובעת בין השאר מיישום מדיניות של החברה בהפסקת מתן תמריצים בהיקף נרחב ללקוחות, אולם הוא סותר את מדיניות החברה לצמצם את מלאי המכוניות שברשותה, שבסוף יוני עמד על יותר מ-100 ימי מכירות. ג’י.אמ שואפת להקטין את המלאי ל-75 ימי מכירות עד סוף השנה ולשם כך היא תאלץ לא רק להגביר מכירות אלא בעיקר להשבית מפעלי הרכבה.

מניית ג’י.אמ הגיבה לנתוני המכירות אתמול (ג’) בירידה חדה של 3.39% למחיר 34.76 ד’. מניית פורד ירדה באופן מתון יותר, 2.41%, ל-10.95 ד’.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*