סקר: מכונית אוטונומית/מקושרת תיצור הכנסות גדולות פי 10 ממכונית רגילה

  • סקר של KPMG מרבית המשיבים סבורים שמנועי הבעירה הפנימית ישארו עוד לתקופה ארוכה.
  • מכונית חשמלית היא הטרנד החשוב ביותר ב-2017.
  • מכונית תאי דלק חשמליים היא הפתרון המבטיח ביותר לישום המכונית החשמלית.

אוטוניוז, 24.01.2017 – פיתוחים דוגמת קישוריות, ביג דאטא, כלי רכב אוטונומיים ואינטליגנציה מלאכותית הינם מאיצים של מודלים כלכלים חדשים בתעשיית הרכב ולרובם פוטנציאל הכנסות עצום וערך צרכני במינוף נתוני הנהג וכלי הרכב בהצעות שירותי ניידות, כך נמצא במחקר של KPMG Global Automotive Executive Study. במחקר שנערך בקרב 1,000 מנהלים מחברות מובילות בתעשייה האוטומוטיבית נמצא ש-76% סבורים שמכונית מקושרת אחת יוצרת זרכם הכנסות גדול פי 10 בהשוואה למכונית קונבנציונלית. למעשה הציפיות להכנסות מוטות נתונים הן כה גדולתו ש-71% אומרים שמדידת פלח השוק של OEM המבוססת על יחידות נמכרות היא מיושנת.

80% מהמנהלים במחקר מסכימים שהנתונים יהיו הדלק של המודלים לעסקים בעתיד ו-83% מאמינים שהם יעשו יותר כסף מנתונים. כדי ליצור ערך ומוניטיזציה של הנתונים 82% סבורים שהמכונית זקוקה למערכת ההפעלה/האקוסיסטם הייחודית לה כמו מוצרי צריכה בעלי ערך אחרים. במידה ונתוני כלי רכב ינותבו באמצעות צדדים שלישיים מרבית זרמי הכנסות בעלות ערך יאבדו.

בתיאום עם המחקר הזה KPMG סקרה 2,400 צרכנים מ-42 ארצות להשוות את הפרספקטיבות שלהם מול הדעות של המנהלים בתעשיה. הממצאים הראו שהצרכנים מסכימים עם המנהלים. 60% מהצרכנים אמור שככל שעידן המכונית האוטונומית מתקרב גוברת העניין שלהם במה הם יעשו בזמן שיתפנה מנהיגה ופחות יתעניינו בתכונות המכונית. אולם הן המנהלים והן הצרכנים מסכימים שבטחון הנתונים והפרטיות יהוו קריטריון רכישה עליון בעדין המכוניות האוטונומית שבו הנוסעים יתקשרו עם הפלטפורמה הדיגיטלית שהמכונית תהיה.

מנהלים בתעשיה חלוקים בשאלה למי צריכה להיות הבעלות על נתונים המשתמשים ונתוני כלי הרכב. 31% מהמנהלים סבורים שה-OEMs צריכים להיות הבעלים של הנתונים בעוד 27% מהמנהלים דבורים שהצרכנים צריכים להיות הבעלים על הנתונים. מרבית הצרכנים סבורים שהצרכנים צריכים להיות הבעלים של הנתונים.

המגמות העיקריות בתעשיית הרכב 2017 שהסקר מצא הן:

  1. מכוניות חשמליות – 50% מהמשיבים ציינו מגמה זו כחשובה מאד (דירוג שנה קודם #2).
  2. קישוריות ודיגיטליזיציה – 49% (#1)
  3. כלי רכב תאי דלק חשמליים – 47% (#5)
  4. כלי רכב הייברידיים – 44% (#2)
  5. גידול בשווקים צומחים – 43% (#4)
  6. שימוש בפלטפורמות אסטרטגיות וסטנדרניזציה של מודולים – 40% (#6)
  7. יצירת ערך מתוך ביג דאטא (נתוני כלי רכב ומשתמשים) – 39% (#7)
  8. ניידות כשירות/מכונית שיתופית – 39% (#6)
  9. אוטונומיות ומכוניות נהיגה עצמית – 37% (#9)
  10. הקטנת מנוע הבעירה הפנימית – 31% (#10)
  11. רציונלזציה של ייצור במערב אירופה – 31% (#11)

עתיד מערכות ההנעה

למרות המיקום הגבוה בסקר של מערכות הנעה אלטרנטיביות, 76% מהמשתתפים בו סבורים שמנועי בעירה פנימית יהוו את הבסיס העיקרי למערכות הנעה עוד למשך תקופה ארוכה. אולם עורכי הסקר מעירים שלהערכתם התפתחויות רגולטוריות ידחפו את חדירת מערכות הנעה אלטרנטיבית לשוק ויתכן שכבר ב-2023 30% מכלי הרכב שימכרו יצוידו במערכות הנעה כאלה. "במקרה כזה זו תהיה הפעם הראשונה בהיסטוריה שמספרם האבסולוטי של מנועי הבעירה הפנימית יקטן באופן משמעותי," כתוב עורכי הסקר.

סקר מצא ש-53% סבורים שמנועי הדיזל יהיו הקורבנות הראשונים של המגמה החדשה והם עתידים להיפלט מציים של יצרניות רכב. לכך תהיה השפעה הן על יצרניות רכב המסתמכות על דיזלים והן באזורים שבהם מנועי דיזל, למכוניות פרטיות, הינם פופולאריים במיוחד.

61% מהמנהלים סבורים שה-BEVs יכשלו בגלל התשתית הדרושה לטעינת מכוניות.

79% מהמשיבים מסכימים באופן חלקי או לא שתאי דלק חשמליים יעניקו את פריצת הדרך האמיתית בניידות חשמלית.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*