מרצדס-בנץ C 350e: מרצדס ששווה את מחירה

  • לטווחים קצרים מערכת הייברידית מתקדמת הופכת את הדגם למכונית חשמלית.
  • מתלי אויר מעניקים נוחות גבוהה והפגיעה בביצועים ספורטיביים אינה משמעותית בדגם הזה.
  • עם הנחת מס ענקית ה-C 350e היא תמורה מצוינת לכסף.
ל-C 350e תא מנוע ארוך, זנב קצר וקו מותניים בולט (אוטוניוז)
ל-C 350e תא מנוע ארוך, זנב קצר וקו מותניים בולט (אוטוניוז)

אוטוניוז, 26.05.2017 – החוויה המרשימה ביותר במרצדס C 350e, מכונית הפלאג-אין הייבריד, היא עבור מי שטרם חווה את טסלה מודל S, המכונית החשמלית המתקדמת ביותר. מצבר ליתיום-יון בנפח 6.2 קו”ש מספק חשמל למנוע חשמלי שהספקו 80 כ”ס ולו מומנט 34.6 קג”מ המאפשר האצה חשמלית למהירות 80 קמ”ש ושיוט רגוע כשרק רעש הצמיגים נשמע (בעוצמה חלשה), כאשר מתלי האויר מספקים נוחות מרשימה משככים ומשטחים את מהמורות האספלט באופן מרשים. מצבר הליתיום-יון מאפשר נסיעה חשמלית לטווח 31 ק”מ (נתוני יצרן), אולם גם אם הטווח בעולם האמיתי הוא קצר מזה, עדיין אפשר להנות מנסיעה חשמלית בין למשל, הרצליה ותל אביב ברחובות העיר ועל כביש מהיר קצר (שלרוב הוא פקוק). משקל המצבר מקורר המים, הוא כ-100 ק”ג והוא מותקן במבנה פלדה מתחת לסרן האחורי כדי למקסם את הבטיחות בתאונה, את הדינמיקה של כלי הרכב  ואת חלל תא המטען.

מערכת ההנעה של ה-C 350e היא כמובן יותר ממנוע חשמלי ומצבר ליתיום-יון, וכוללת גם מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים, 2.0 ל’ (המחובר למיכל דלק) שהספקו  211 כ”ס/5,500 סל”ד ומומנט 36.7 קג”מ/1,200-4,000 סל”ד. ההספק המשולב של שני המנועים עומד על 275 כ”ס והמומנט על מעל 60 קג”מ. כוח המנוע מועבר לגלגלים האחוריים באמצעות תיבת הילוכים 7G-Tronic. השילוב בין הרכיבים החשמליים לרכיבי מנוע הבעירה הפנימית הוא חלק ואינו מורגש, ורק קפיצת מחט מד הסל”ד ורחש חרישי מההמנוע מסגירים שמוד ההנעה השתנה.

ארבעה מצבי ההנעה של -C 350e (דיימלר)
ארבעה מצבי ההנעה של -C 350e (דיימלר)

לדגם ארבעה מצבי הנעה: הייבריד, E-Mode, E-Save ו-Charge. הייבריד הוא המצב הקלאסי שילוב בין שני המנועים, E-Mode מתעדף את מצב הנסיעה החשמלי, E-Save מונע שימוש במנוע החשמלי במטרה לחסוך בחשמל ו-Charge מצב שבו המצבר נטען ואין אפשרות להנעה חשמלית.

תפעול תיבת ההילוכים מתבצע באמצעות ידית קטנה מאחורי ההגה, מוזרות שיש להתרגל אליה.

עיצוב

במבט מהצד ל-C קלאס מראה כמעט קומפקטי, רושם שהוא תוצאה של הזנב הקצר יחסית. אולם בסיס גלגלים המשתרע על 2,840 מ”מ, הוא מרווח וסותר את הרושם הראשוני. תא המטען, אמנם נראה קצר, אבל הנפח שלו יותר מסביר לפעילות יום יומית, למרות שחלק מנפחו נגזל בגלל מיקום מצברי המכונית, הליתיום-יון המזין את המנוע החשמלי, והמצבר הקונבנציונלי המזין את שאר מערכות המכונית, בתחתית תא המטען.

הגריל תואם את הגריל המותגי, למעט זה של ה-S קלאס, דגם שזכה לגריל ‘כבד’ ומרשים יותר. ב-C קלאס מכסה המנוע מסתיים גבוה יחסית והחתך שבין מכסה המנוע לגריל בולט מאד. מהצד לדגם שני קוים קשתיים הנמתחים בחלקים העליונים והתחתונים – נסגרים לעבר הגלגל האחורי ונפתחים לעבר הגלגל הקדמי – ומעניקים למכונית מראה דינמי.

לוח המחוונים מצויד בשני מחוונים אנלוגיים למהירות ולסל”ד וביניהם מסך דיגיטלי עם נתונים שונים ושדרכו ניתן לשלוט במצבי נסיעה, מערכת ניווט, רדיו ועוד. מעל לקונסולה המרכזית מותקן צג דיגיטלי 7 אינצ’ עם פונקציות דומות. זה אינו מסך מגע, מעט מוזר במכונית שמחירה מעל 300,000 ש’ וגם אי אפשר להסתירו כאשר המכונית חונה. המסך נשלט מגלגל בקרה ומתגים הנמצאים בין מושבי הנהג והנוסע.

התפעול של מערכות אלה הוא מסובך יחסית ודרושה תקופת הסתגלות. ככל הנראה, מי שיהנה מהמכונית למשך יותר מיומיים, יצליח להטמיע את כל אופציות המערכת בכף ידו.

עיצוב פנים

פנים המכונית הוא ברמה גבוהה ויוקרתית, עם מושבים מחושמלים, הגה ומושבים מתואמים וניתנים להתאמה. אחיזת הגוף על ריפוד העור היא טובה ואינה לוחצת ומרווחי הרגליים והראש מאחור היו מספקים גם עבור מי שקומתו גבוהה. תקרת המכונית היא שקופה ורק וילון מפריד – ומטיל את צילו – בין שמש קופחת לראשי הנוסעים. במזג אויר ישראלי היה לפחות רצוי שתהיה אופציה גם לגג קונבציונלי. המושבים האחוריים מתקפלים 40/20/40 ומאפשרים יצירת חלל העמסה גדול למי שזקוקים לו.

צילומים: אוטוניוז

נסיעה

נוחות הנסיעה מושפעת בעיקרה ממתלי האויר, Airmatic בלשון מרצדס, שתפקדו באופן מושלם והפרידו היטב בין שיבושי האספלט לישבן הנהג. מתלים אלה תפקדו מצוין בשיוט מהיר על כל כביש ואחיזת המכונית באספלט בעיקולים במהירות בינונית היתה טובה מאד והשרתה תחושה של נינוחות אבל לא תחושה של תקשורת טובה עם האספלט. גם ההגה, הנעים למגע, אינו משרה תחושה קונקטיבית במיוחד. לא בחנתי את נפלאות הדגם במקומות מאתגרים כמו הכבישים העולים לירושלים ממערב, אולם לא מדובר במכונית GTI, אלא במכונית מנהלים (היה פעם דבר כזה) שעיקר כוחה היא בנינוחות הנסיעה שהיא משרה על הנהג והנוסעים. ואת זה ה-C 350e עושה בהצלחה.

בקרת שיוט אדפטיבית

ה-C 350e ב-Distronic Plus מערכת בקרת השיוט האדפטיבית מאפשרת לשייט ללא מבלי ללחוץ על הדוושות. המערכת עושה זאת בשבילך כשהיא מאיצה, מאיטה או שומרת על מהירות שיוט קבועה ומרחק קבוע מהרכב מלפנים. אין למערכת זו פונקציית של בלימת חירום, אולם היא יכולה לבלום את המכונית לעצירה מלאה ויעילה מאד בזחילה בפקק.

מגבלותיה הן שהיא אינה יכולה לזהות כלי רכב מהצד וכאלה המחליפים נתיב. קרה לי מקרה שמכונית עברה מסלול לפני והדיסטרוניק לא מיהר לזהות זאת ולהאט את קצב ההתקדמות. יתכן שאם הייתי ממתין עוד חצי שניה או שניה הוא היה מזהה את הפולש, אבל העדפתי לבלום לפני שהמערכת תגיב. עדיין הגורם האנושי חיוני, מסתבר, מאחורי ההגה. רק מאוחר יותר גיליתי שמרצדס מתריעים (1:28 ד’)  מפני אפשרות כזאת. בנוסף לכך כדאי לזכור שהמערכת אינה מגיבה לפיתולים ותמשיך לנהוג במהירות השיוט לתוך עיקול אם הנהג לא ירסן אותה.

צריכת דלק וסיכום

צריכת הדלק המוצהרת של הדגם, עומדת על 2.4-2.1 ל’/100 ק”מ (בהתאם לסוג הצמיגים) ופליטת CO2 של 48-54 ג’/ק”מ. אלו הם כמובן נתוני מעבדה, המזכים את המכונית להטבות מס במדינות שונות בהן גם בישראל, שבה הטבת המס מסתכמת בעשרות אלפי שקלים.

זו גם הסיבה שכלמוביל, היבואנית, מביאה את הדגם ברמה הגבוהה ביותר, כשהמכונית כולה על כל רכיביה נהנית מהטבת המס הגדולה, המוענקת בזכות מערכת ההנעה. וב-320,000 ש’, ה-C 350e שווה כל שקל המושקע בקנייתה.

נתונים טכניים

מרצדס בנץ C 350e
יבואנית כלומביל
בסיס גלגלים (מ”מ) 2,840
אורך כללי (מ”מ) 4,686
רוחב (מ”מ) 1,810
גובה (מ”מ) 1,442
מערכת הנעה פלאג-אין הייבריד
מנוע טורבו בנזין
תצורה 4 צילינדרים בשורה
נפח (סמ”ק) 1,991
הספק (כ”ס/סל”ד) 211/5,500
מומנט (קג”מ/סל”ד) 35.7/1,500-4,000
מנוע חשמלי
הספק (כ”ס) 80
מומנט (קג”מ) 34.6
טווח חשמלי (ק”מ) 31
מצבר ליתיום-יון
נפח (קו”ש) 6.2
הספק משולב (כ”ס) 279
מומנט משולב (קג”מ) 61.2
נפח מיכל דלק (ל’) 50
תיבת הילוכים אוט’, 7 הילוכים
הנעה אחורית
הגה כוח חשמלי
משקל עצמי (ק”ג) 1,705
משקל כולל (ק”ג) 2,305
חישוקים סגסוגת
צמיגים קדמיים 225/50 R17
צמיגים אחוריים 245/45 R17
ביצועים
0-100 קמ”ש (שנ’) 5.9
מהירות מרבית (קמ”ש) 250 מוגבל אלקטרונית
צריכת דלק (ל’/100 ק”מ)
נתוני מעבדה 2.1
פליטת CO2 (ג’/ק”מ) 48-54
מחיר (ש’) 320,000

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!