יגואר-לנד רובר מציגה מנוע בנזין חדש ותיבת הילוכים ניסיונית

Tracscend פרויקט מחקרי ב-30 מיליון ליש"ט לפיתוח תיבת הילוכים חדשה (JLR)
Tracscend פרויקט מחקרי ב-30 מיליון ליש”ט לפיתוח תיבת הילוכים חדשה (JLR)

אוטוניוז, 18.09.2016 – יגואר-לנד רובר הציגה מנוע טורבו בנזין חדש מסידרת Ingenium ומערכת תמסורת חדשה TRANSEND שהיא חלק מפרויקט שעדיין לא הגיע לישום מסחרי.

את המנוע בסדרת Ingenium הציגה יגואר לפני כשנתיים בגירסת דיזל. המנוע החדש הוא גירסת הבנזין הראשונה, כשהיא מבוססת על אותה ארכיטקטורה גמישה עם צילינדרים בנפח 500 סמ”ק כל אחד. JLR מתכננת לפתח גם מנועי 6 צילינדרים בארכיטקטורה זו.

מנועים אלה יחליפו את מנועי פורד שבהם משתמשת הקבוצה ומהווים כ-25% מהמנועים המותקנים במכוניות JLR בשנה, לדברי האוטומטיב ניוז יורופ. בסך הכל מדבור ב-130,000 מנועים בשנה המיוצרים במפעל פורד בוולנסיה. פורד מספקת ממפעל זה גם מנועי V6, בנזין ודיזל ל-JLR בחוזה שאמור להסתיים ב-2020. עד אז יגואר מקווה להשלים פיתוח את מנועים בתצורות אלה למכוניותיה ולהפסיק להיות תלויה בספקית חיצונית למנועים.

במנוע החדש, העשוי אלומיניום, שולבו טכנולוגיות מתקדמות כמו מערכת שסתומים אלקטרוהידראולית, סעפת פליטה משולבת עם שני מגדשי טורבו עם מיסבים קרמיים. הספק המנוע יהיה גבוה ב-25% מהספק המנוע היוצא וצריכת הדלק שלו נמוכה ב-15% לדברי JLR. המנוע יגיע בשלוש רמות הספק בין 250 כ”ס ל-300 כ”ס.

המנוע החדש יהיה זמין במכוניות JLR החל מ-2017 וייוצר בתחילה במפעל באנגליה ובשלב מאוחר יותר במפעל חדש בסין.

הנעה כפולה ללא תיבת העברה

ה- TRANSENDהיא שמטרתו ייצור תיבת הילוכים קלה בעלת 8 מהירויות עם מנעד רחב של יחסי העבר בשיעור 20. זהו מנעד כפול משל תיבות הילוכים אוטומטיות בעלות 8 מהירויות. תיבת ההילוכים תהיה זמינה לכלי רכב בעלי הנעה אחורית או הנעה לכל הגלגלים (AWD). התיבה עושה שימוש במצמד כפול וטכנולוגיות e-drive והיא חוסכת את הצורך בתיבת העברה (transfer case) בכלי רכב בעלי הנעה כפולה ובכך מקטינה את משקל המכונית ואת מורכבותה. התיבה אמורה לחסוך עד ל-10% בצריכת הדלק, מסרה החברה.

לעת עתה מדובר בפרוייקט ניסיוני שבו מושקעים 30 מ’ ליש”ט, חלקם מענק ממשלת בריטניה, והוא יתאים במיוחד למכוניות ההנעה הכפולה וההנעה האחורית של JLR.

“ה- TRANSEND מדגימה את המחויבות של יגואר-לנד רובר למחקר מקורי ושיפור חוויית הנהיגה וביצועים סביבתיים של כלי הרכב שלנו,” אמר בהודעה לעיתונות ניק רוג’רס, המנהל ההנדסי של JLR. “היא תקל את יכולת התמרון ועל השימוש בשטח ותשפר את הדינמיקה של כלי הרכב על הכביש ואת פליטות דו תחמוצת הפחמן.”

יגואר השקיעה מיליארד ליש”ט במפעל לייצור המנועים במרכז אנגליה שם מיוצרים מנועי ה-Ingenium, כחלק מאסטרטגיית ה-low-emissions.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*