בגלל הגידול במכירות מכוניות הייבריד האוצר יפסיד כחצי מיליארד שקל ב-2016

  • כניסתם של דגמי הייבריד יעודיים של יונדאי וקיה שינתה את הדינמיקה בקטגוריית ההייבריד.
  • למרות גידול במסירות טויוטה היא נסוגה למקום השני בקטגוריה.
  • הפסד משוער של מעל ל-100 מ’ ש’ בהכנסות האוצר ממס קניה ברבעון אחד.
יונדאי איוניק הייבריד. פתח רבעון ראשון בסערה (יח"צ)
יונדאי איוניק הייבריד. פתח רבעון ראשון בסערה (יח”צ)

אוטוניוז, 26.04.2017 – ברבעון הראשון של השנה חלק גידול של כ-86% ביבוא כלי רכב הייברידיים והוא הסתכם ב-5,562 יחידות. כלי הרכב ההייברידיים נהנים מהנחות גבוהות במס קניה. כך למשל מחירה של מרצדס S500e הוזל בכ-300,000 ש’ בזכות רמת הפליטות הנמוכה של הדגם. בהנחה שהטבת המס הממוצעת למכונית הייבריד עומדת על 20,000 ש’ למכונית, יוצא שאוצר המדינה ניזוק, תיאורטית ביותר מ-100 מ’ ש’ ברבעון, סכום המתקרב לכחצי מיליארד ש’ בשנה.

לגידול החד במכירות כלי רכב הייברידיים אחראיות היצרניות הקוריאניות. שהחלו בינואר לשווק שני דגמים הייברידיים יעודיים. כלמוביל מסרה 1,879 יחידות של היונדאי איוניק בעוד טלקאר מסרה 833 יחידות של הקיה נירו. יונדאי מסרה גם 369 יחידות של הסונטה הייבריד (40.5%-) והמותג הפך למותג הבולט ביותר בשיווק דגמי הייבריד עם 2,275 כלי רכב.

טויוטה (יוניון מוטורס) שהובילה את הקטגוריה בשנים קודמות, מסרה 1,312 כלי רכב הייברדיים (48.7%+) בעיקר הודות לגידול חד במכירות של הטויוטה ראב 4 ההייברידי שהסתכמו ב-336 יחידות.

שני מותגי הפרימיום הגרמניים, מרצדס-בנץ (כלמוביל) וב.מ.וו (דלק מוטורס) נכנסו בתנופה לתחום. מרצדס מסרה 74 יחידות רובן של ה-S500e בעוד ב.מ.וו מסרה 34 יחידות 33 מהן של ה-330e. בנוסף לכך נמסרו ברבעון הראשון שתי יחידות של ה-i3.

פלח השוק של כלי הרכב ההייברידיים הסתכם ברבעון הראשון ב-5.7% לעומת כ-3.4% בתקופה המקבילה 2017, גידול של 2.3 נק’ האחוז. הגידול החד עלה לאוצר המדינה בהפסד פוטנציאלי של מעל 100 מ’ ש’ ברבעון בהכנסות מס קניה שעליו אפשר להוסיף גם הכנסות מע”מ. פגיעה נוספת באוצר המדינה נובעת מהחיסכון הניכר של דגמים אלה בצריכת דלק.

דירוג מסירות דגמי הייבריד, 01-03/2017

01-03/2017
דגם יבואנית יח’ שי’ יח’ שי’ %
1 יונדאי איוניק כלמוביל 1,879 1,879
2 טויוטה אוריס הייבריד יוניון מוטורס 904 227- 20.1%-
3 קיה נירו טלקאר 833 833
4 יונדאי סונטה כלמוביל 396 269- 40.5%-
5 טויוטה יאריס הייבריד יוניון מוטורס 362 128 54.7%
6 טויוטה ראב4 הייבריד יוניון מוטורס 336 298 784.2%
7 טויוטה פריוס יוניון מוטורס 262 41- 13.5%-
8 טויוטה קאמרי הייבריד יוניון מוטורס 212 64 43.2%
9 טויוטה פריוס פלוס יוניון מוטורס 140 19- 11.9%-
10 לקסוס NX300h יוניון מוטורס 69 58- 45.7%-
11 לקסוס CT200H יוניון מוטורס 66 24- 26.7%-
12 לקסוס GS300h יוניון מוטורס 62 18- 100.0%-
13 מרצדס S500e כלמוביל 49 49
14 ב.מ.וו 330e דלק מוטורס 49
15 לקסוס RX450h יוניון מוטורס 26 1- 3.7%-
16 מרצדס C350e כלמוביל 24 24
17 אינפיניטי Q50 קרסו מוטורס 3 2 200.0%
18 מרצדס E350e כלמוביל 1 1
19 ב.מ.וו 740Le דלק מוטורס 1
20 לקסוס GS450h יוניון מוטורס 8- 100.0%-
21 לקסוס IS300h יוניון מוטורס 94- 100.0%-
22 מרצדס S400 הייבריד כלמוביל 2- 100.0%-
 סה”כ   5,674 2,629 86.3%

מקור: איגוד יבואני הרכב

עיבוד: אוטוניוז

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!