ב.מ.וו, אינטל ומובילאיי ישיקו מכונית אוטונומית ב-2021

פרופ' אמנון שעשוע  יו"ר מובילאיי (מימין), הארלד קרוגר יו"ר הנהלת ב.מ.וו (באמצע)  ובריאן קאצ'נאצ' ה-CEO של אינטל בטקס ביום שישי (ב.מ.וו)
פרופ' אמנון שעשוע יו"ר מובילאיי (מימין), הארלד קרוגר יו"ר הנהלת ב.מ.וו (באמצע) ובריאן קאצ'נאצ' ה-CEO של אינטל בטקס ביום שישי (ב.מ.וו)

אוטוניוז, 02.07.2016 – ב.מ.וו מתכננת להעלות צי מכוניות אוטונומיות על הכבישים ב-2021, כך מסרה החברה במסיבת עיתונאים שנערכה אתמול (ו') במינכן. מסיבת העיתונאים נערכה לרגל מזכר הבנות שנחתם בין ב.מ.וו, אינטל ומובילאיי לפיתוח מערכת לנהיגה אוטונומית. ב.מ.וו תספק את כלי הרכב, אינטל תפתח את פלטפורמת המחשוב ומובילאיי תספק את הצ'יפ החדש EyeQ5, בעל יכולות מתקדמות למיזוג נתוני מצלמות, רדארים, לידארים ואמצעי חישה נוספים.

המערכת תהיה מערכת פתוחה ויתאפשר בה שימוש לגורמים מסחריים נוספים. המערכת תשווק ברמות נהיגה אוטונומית 3 ("עיניים לא על הדרך"), 4 ("ללא מחשבה [על הדרך]") ולבסוף רמה 5 ("ללא נהג") כאשר המכונית תוכל להתקדם ולתמרן ללא נהג בתוך המכונית.

אחת ממטרות המיזם היא להציב ולקבוע סטנדרטים לתעשיה ולכן הפלטפורמה תהיה פלטפורמה פתוחה לנהיגה אוטונומית והיא תהיה זמינה ל-"multiple car vendors ותעשיות אחרות," לפי ההודעה לעיתונות של ב.מ.וו.

שלוש החברות הסכימו על אבני דרך שניתן לעמוד בהם בשנים הקרובות בדרך למכונית אוטונומית. בטווח הקצר תודגם מכונית אוטונומית במצב של highly automated driving (HAD) וב-2017 הפלטפורמה תופץ בין ציי רכב לנהיגות מבחן ממושכות.

פרופ' אמנון שעשוע  יו"ר מובילאיי (מימין), הארלד קרוגר יו"ר הנהלת ב.מ.וו (באמצע)  ובריאן קאצ'נאצ' ה-CEO של אינטל בטקס ביום שישי (ב.מ.וו)
פרופ' אמנון שעשוע יו"ר מובילאיי (מימין), הארלד קרוגר יו"ר הנהלת ב.מ.וו (באמצע) ובריאן קאצ'נאצ' ה-CEO של אינטל בטקס ביום שישי (ב.מ.וו)

הראלד קרוגר, יו"ר הנהלת ב.מ.וו, אמר שבאמצעות האסטרטגיה שלה קבוצת ב.מ.וו מתכוונת לקבוע את מסגרות העבודה ולעצב את השינויים בתעשיית הרכב.

"היום מסמן דרך אבן חשובה לתעשיית הרכב כשאנחנו נכנסים לעולם של ניידות חדשה. ביחד עם ב.מ.וו ואינטל. מובילאיי מניחה את הבסיס לטכנולוגיה של ניידות עתידית המאפשרת לנהיגה אוטונומית מלאה להפוך למציאות בתוך מספר השנים הבאות," אמר בטקס פרופ' אמנון שעשוע, היו"ר וה-CTO של מובילאיי. "מובילאיי גאה לתרום למומחיות בחישה, מיקום ומדיניות נהג ולאפשר נהיגה אוטונומית מלאה בשיתוף פעולה זה. תהליך החישה כמו גם היכולות שלנו להבין את סביבת הנהיגה באמצעות מצלמה אחת, תיושם על מערכת ה-SoC האחרונה שלנו, EyeQ5 ושיתוף הפעולה בפיתוח התכה של אלוגריתמים תיושם על פלטפורמות מחשוב של אינטל. בנוסף מערכת ניהול חווית כביש של מובילאיי (REM) תספק מיקום מדויק בזמן אמת ותדמיין את סצנת הנהיגה בעיקר כדי לתמוך בנהיגה אוטונומית מלאה," אמר פרופ' שעשוע.

"מכוניות אוטונומית ברמה גבוהה וכל מכשיר שהם יתקשרו אליו, ידרשו מוח אלקטרוני בעל עוצמה ואמינות כדי להפוך אותם לחכמים מספיק לנווט בתנועה ולהימנע מתאונות," אמר ביראן קאצ'נאצ', ה-CEO של אינטל. "השותפות הזו בין קבוצת ב.מ.וו, אינטל ומובילאיי, תסייע לנו להביא במהירות את החזון שלנו ולהמציא מחדש את חוויית הנהיגה. אנחנו מביאים מגוון נרחב של אמצעים בתוך כלי הרכב, מחשוב ענן, קישוריות, בטיחות ובטחון ולימוד מכונה לשיתוף הפעולה הזה שיאפשר פתרונות מקצה לקצה."

מאות אנשים על הפרוייקט

פרופ' שעשוע, יו"ר מובילאיי וה-CTO מקריא דברים במהלך הטקס (ב.מ.וו)
פרופ' שעשוע, יו"ר מובילאיי וה-CTO מקריא דברים במהלך הטקס (ב.מ.וו)

בתשובה לשאלות עיתונאים אמר פרופ' שעשוע שחמש שנים יספיקו כדי להביא את המכונית למצב של נהיגה אוטונומית מלאה. הוא אמר שמובילאיי תקצה לפרוייקט 100 מ-700 עובדי החברה.

קאצ'נאצ', ה-CEO של אינטל, אמר שהחברה תקצה לפרוייקט כמה מאות אנשים, בתחומי התוכנה והחומרה, בתקציב של מיליוני דולרים. מטרת החברה בפרויקט היא ללמוד גם על לימוד מכונית והנדסה אוטונומית.

ביום שבו דווח על התאונה הראשונה נהיגה אוטונומית שבה נהרג הנהג, שככל הנראה צפה בסרט ווידיאו, הראלד קרוגר, יו"ר הנהלת ב.מ.וו ציין ש"היום הטכנולוגיה אינה מתאימה לייצור סדרתי."

תקינה אחידה

קרוגר ציין שאחת ממטרות הפרויקט היא ליצור תקינה אחידה שגם יצרניות רכב אחרות תאמצנה אותה. "אנחנו רוצים ליצור סטנדרטים לכולם. רוצים שיצטרפו, אבל קשה להגיד מי זה יהיה. זו הגישה האסטרטגית."

פרופ' שעשוע אמר שגופים רגולטורים צריכים תקינה אחידה, אחרת ייוצר כאוס בתעשיה. הרעיון של ב.מ.וו הוא להוביל תוך כדי דיון עם כל התעשיה ותוך שמירה על בידול בין מותגי הרכב השונים.

קאצ'נאצ' ציין שתקניות היא חיוני וגם הסטנדרט הפתוח שיאפשר ליותר מפתחים לתרום ולקדם את הפיתוח בקצב מהיר יותר ולהפוך פיתוחים חדשים להמוניים.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*