בוש הציגה מערכת הזרקת מים למנוע, לחסכון בדלק

רכיבי מערכת הזרקת המים של בוש (בוש)
רכיבי מערכת הזרקת המים של בוש (בוש)

אוטוניוז, 04.09.2016 – בוש הציגה השבוע מערכת הזרקת מים המיועדת לשימוש במנועי טורבו בנזין ומסוגלת להביא לחסכון של עד 13% בצריכת הדלק ולהפחית את רמת פליטות החומרים המזוהמים. הטכנולוגיה מתאימה בעיקר למנועי 3 ו-4 צילינדרים המותקנים בחלק הארי של מכוניות הנוסעים במערב אירופה ופופולאריים גם באזורים רבים אחרים בעולם.

הרעיון שמאחורי הפיתוח החדש שמים יחליפו בנזין בקירור חלקים מבלוק המנוע. כיום חלק מהבנזין המוזרק למנוע משמש לקירור. מערכת הזרקת המים תמנע את הצורך בהזרקת בנזין שאינו נשרף ולכן מתבזבז. המים מוזרקים בכניסה אל את הבעיה ונכנסים אליו עם הבנזין.

לדברי בוש במבחני WLTC צריכת הדלק יורדת ב-4% אולם בתנאי אמת, כאשר נהגים מאיצים במהירות ונוהגים על כבישים מהירים, החסכון עשוי להגיע עד 13%. יתרונה העיקרי של המערכת הוא בעת פעילות מאומצת.

המים המוזנים למערכת הם מים מזוקקים הממלאים מיכל מיוחד להם שיש למלאו אחת לכל 3,000 ק”מ במים מזוקקים.

המכונית הראשונה שבה הותקנה המערכת היא ב.מ.וו M4 GTS, מכונית עם מנוע טורבו בנזין 6-צילינדרים בשורה. ליחידת מנוע זו הספק של 500 כ”ס, מומנט 61.2 קג”מ והוא משאיר מאחוריו 199 ג’/ק”מ של דו תחמוצת הפחמן. מהירותו המרבית מוגבלת ל-305 קמ”ש. ב.מ.וו תייצר רק 700 יחידות של גירסה זו, במהדורה מיוחדת לרגל 30 שנה לדגם המיתולוגי, M3.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*