אוטוניוז, 04.09.2016 – בוש הציגה השבוע מערכת הזרקת מים המיועדת לשימוש במנועי טורבו בנזין ומסוגלת להביא לחסכון של עד 13% בצריכת הדלק ולהפחית את רמת פליטות החומרים המזוהמים. הטכנולוגיה מתאימה בעיקר למנועי 3 ו-4 צילינדרים המותקנים בחלק הארי של מכוניות הנוסעים במערב אירופה ופופולאריים גם באזורים רבים אחרים בעולם.
הרעיון שמאחורי הפיתוח החדש שמים יחליפו בנזין בקירור חלקים מבלוק המנוע. כיום חלק מהבנזין המוזרק למנוע משמש לקירור. מערכת הזרקת המים תמנע את הצורך בהזרקת בנזין שאינו נשרף ולכן מתבזבז. המים מוזרקים בכניסה אל את הבעיה ונכנסים אליו עם הבנזין.
המים המוזנים למערכת הם מים מזוקקים הממלאים מיכל מיוחד להם שיש למלאו אחת לכל 3,000 ק”מ במים מזוקקים.
המכונית הראשונה שבה הותקנה המערכת היא ב.מ.וו M4 GTS, מכונית עם מנוע טורבו בנזין 6-צילינדרים בשורה. ליחידת מנוע זו הספק של 500 כ”ס, מומנט 61.2 קג”מ והוא משאיר מאחוריו 199 ג’/ק”מ של דו תחמוצת הפחמן. מהירותו המרבית מוגבלת ל-305 קמ”ש. ב.מ.וו תייצר רק 700 יחידות של גירסה זו, במהדורה מיוחדת לרגל 30 שנה לדגם המיתולוגי, M3.
תגובה