אחרי 10 שנות המתנה ובעת שפעילות הפורמולה 1 של הונדה בשפל, מתחיל יצור הסופרקאר NSX

אוטוניוז, 19.03.2016 –  גלריה, וידיאו – ב-10 השנים האחרונות, הונדה לא הפסיקה להודיע על בואה ההולך וקרב של ההונדה (אקורה בארה”ב) NSX דור 2, מחליפתה של הסופרקאר הראשונה של הונדה. ההמתנה היתה ממושכת, במהלכה השתנו קונספציות הנעה, פותחו חומרים חדשים ושיטות ייצור מתקדמות, שהשפיעו גם על מתכנני ה-NSX, מכונית מהסופרקארס היחידות המצוידת בהנעה כפולה. ונדה. ה-NSX חדשה שומרת על מאפיינים של קודמתה כמכונית ספורט 2 מושבים, 2 דלתות בעלת מנוע מרכזי והנעה אחורית, אולם הפעם היא מצוידת במערכת הנעה היברידית. בקטגוריית הסופרקארס היו כבר מי שהקדימו אותה, למשל הפרארי LaFerrari אולם מדובר בשתי קטגוריות שונות לחלוטין, הן ברמה הטכנולוגית והן ברמות המחיר. מחירה ההתחלתי של ה-NSX בארה”ב יעמוד על 156,000 ד’, מחיר ה-LaFerrari מעל למיליון ד’.

מנוע בעירה פנימית מרכזי מאחורי צמד המושבים הקדמיים (הונדה)
מנוע בעירה פנימית מרכזי מאחורי צמד המושבים הקדמיים (הונדה)

הנעה הייברידית עם 3 מנועים חשמליים

ל-NSX מנוע V6 עם שני מגדשי טורבו, שני גלי זיזים בכל צד, נפח 3.5 ל’, הספק 500 כ”ס ומומנט 56.1 קג”מ ב-2,000-6,000 סל”ד. תיבת הילוכים בעלת תשע מהירויות ומצמד כפול ושלושה מנועים חשמליים במערכת ספורט-הייבריד מספקים כח לארבעת הגלגלים. שניים מהמנועים החשמליים הארוזים בתוך יחידה אחת (Twin Motor Unit (TMU, מניעים באופן עצמאי כל אחד, את כל אחד מהגלגלים הקדמיים. בכך מתבטל הצורך במערכות הינע מורכבות, כבדות ויקרות להעברת הכוח מהמנוע המרכזי לגלגלים הקדמיים. לכל אחד מהמנועים החשמליים הספק 36 כ”ס ב-4,000 סל”ד ומומנט 7.5 קג”מ ב-2,000 סל”ד וחלק מרכזי יש להם בשמירת היציבות הדינמית של המכונית. מנוע חשמלי שלישי מותקן בין מנוע הבעירה הפנימית והתמסורת והוא מסייע בתאוצה ומונע את השהיית הטורבו, מסייע בבלימה ובעת החלפת הילוכים. בנוסף הוא גם טוען את מצברי הליתיום-יון המשמשים להפעלת המנועים החשמליים ומשמש כסטרטר למנוע הבעירה הפנימית. הספקו של מנוע זה 47 כ”ס ב-3,000 סל”ד והמומנט 15.0 קג”מ ב-2,000 סל”ד. יחס הדחיסה במנוע הבעירה הפנימית עומד על 10:1, השימון מתבצע באמצעות מערכת עוקה יבשה והמצערת פועלת בטכנולוגיית Drive-by-wire.

מערכת החשמל מנוהלת ע”י Intelligent Power Unit – IPU, הכוללת מצבר ליתיום-יון המזין את שלושה המנועים החשמליים ורכיבים נוספים שנועדו לאפשר את פעולת מערכת ההנעה החשמלית.

בלוק המנוע מיוצר מאלומיניום ביציקת חול וראש המנוע מיוצר אף הוא מאלומיניום. מערכת הזרקת הדלק משתמשת בשתי שיטות פעולה, הזרקה ישירה והזרקה לפורט. האויר הנגדש במגדשי הטורבו מצונן בדרכו לצילינדרים במצנני-ביניים אויר-אויר.

השאסי של ה-NSX עשוי בצורת Space Frame בשילוב של אלומיניום בחוזק גבוה, אלומיניום כבוש, פלדה בחוזק גבוה ומחברים מיציקות אלומיניום. הפאנלים של הגוף עשויים מחומרים שונים שנבחרו הן בשל קלותם והן כדי לעמוד במעמסות המוטלות עליהם.

בסיס הגלגלים משתרע לאורך 2,630 מ”מ, אורכה הכולל של המכונית 4,470 מ”מ, רוחב 1,940 מ”מ וגובה הדגם 1,215 מ”מ. כשהיא יוצאת מהמפעל החדש שנחנך השבוע במאריסוויל, אוהיו, המכונית מצוידת בצמיגי ContiSportContac במידות 245/35Z R19 מלפנים ו-295/30Z R20 מאחור. בלמים מונובלוק 6 בוכנות מלפנים ו-4 בוכנות מאחור פועלים על דיסקים מקרבון-קרמי.

מערכת Power Unit Drive – PDU מנהלת את אסטרטגיית הפעלת מערכת ההנעה הכפולה Sport Hybrid SH-AWD.

השאסי של ה-NSX (הונדה)
השאסי של ה-NSX (הונדה)

השקה בשפל

ה-NSX הקודמת הושקה ב-1991, בדיוק בעת שהונדה היתה בשיא הצלחתה של פעילות הפורמולה 1 שלה. מכוניות עם מנועי ה-V6 טורבו 1.5 ל’ ומ-1989 V10 3.0 ל’ זכו ב-6 אליפויות עולם רצופות ליצרנים 1986-1991 ו-5 אליפויות עולם רצופות לנהגים, 1987-1991. אירטון סנה, אלוף העולם שלוש פעמים, לקח חלק בשלבי הפיתוח הסופיים של ה-NSX ויוקרתו הוסיפה לזו של המכונית.

שיווקה של ה-NSX הנוכחית מתחיל במצב קשה יותר. הונדה חזרה בשנה שעברה לזירת הגרנד פרי ב-2015 אולם הישגי היצרנית שנחשבה לאחת המותגים הטכנולוגיים ביותר, היו עלובים והיקנו לקבוצת מקלארן את עונת המרוצים הגרועה בתולדותיה, על אף שבמקלארן-הונדה נהגו שני נהגים המחזיקים ב-3 אליפויות עולם, פרננדו אלונסו וג’נסון בטון.

השניים יצטרכו לביצועים הרבה יותר טובים ואמינות גבוהה הרבה יותר ממנוע ה-1.6 ל’ טורבו ומערכות ההייבריד המתקדמות התומכות אותו, כדי לשכנע לקוחות שה-NSX דור שני היא מכונית הראויה לטכנולוגיה של הונדה.

גלריה
[Best_Wordpress_Gallery id=”4″ gal_title=”הונדה NSX”]

תהליך ייצור ה-NSX (הונדה)

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!