ג’נרל מוטורס לקחה חלק בגיוס הון בסך 159 מ’ ד’ של Nauto

  • Nauto משווקת מכשיר עם שתי מצלמות וצוברת נתונים המנותחים בלימוד עמוק.
  • מתכוונת לפתח מערכת שתאפשר נהיגה אוטונומית, אבל פועלת כעת לשיפור בקרת הנהג.
  • בסטראטאפ השקיעו כבר ב.מ.וו וטויוטה.
המצלמות של Nauto מותקנות על השימשה הקדמית (Nauto)
המצלמות של Nauto מותקנות על השימשה הקדמית (Nauto)

אוטוניוז, 20.07.2017 – Nauto, סטאראפ המפתח מערכת ADAS בדרך למערכת נהיגה אוטונומית, השלים אתמול (ד’) גיוס הון בסך 159 מ’ ד’ בסבב B. שתי החברות המובילות בסבב הגיוס היו קבוצת סופטבנק היפנית ו-Greylock Partners. בסבב לקחה חלק גם ג’נרל מוטורס בהשקעה ראשונה בנאוטו. בסיבובי גיוס הון קודמים השתתפו קבוצות הרכב טויוטה וב.מ.וו וקבוצת הביטוח הגרמנית Allianz. שלושת האחרונות השתתפו גם בגיוס הכספים בסבב הנוכחי.

נאוטו משווקת את המוצר שלה בארה”ב, אירופה ויפן. זהו מוצר המורכב משתי מצלמות המותקנות על השמשה הקדמית, האחת מצלמת את הדרך לפנים והשניה את הנוסעים בכלי הרכב. המצלמה אוספת נתונים על הסחת דעת הנהג ועל סביבת המכונית כדי להחיש את הפיתוח של טכנולוגיית הנהיגה העצמית. לשם ניתוח הנתונים המערכת משתמשת בלימוד עמוק. נאוטו סבורה שתפקיד הנהג לא יסתיים לפחות ב-20 השנה הקרובות והטכנולוגיה אותה היא מפתחת נועדה לשפר את השילוב נהג-מכונית אוטונומית.

סטפאן הק, מייסד ו-CEO נאוטו, לא חשף את שוויה של נאוטו אחרי סבב הגיוס הנוכחי, אולם אמר שהוא נמוך ממיליארד ד’. בשנה הקרובה מכוניות המצוידות במערכת של נאוטו יצברו מעל 1.6 מיליארד ק”מ בעולם האמיתי. הק לא התייחס למספר המכוניות שבהן כבר הותקנה המערכת אולם כדי לצבור 1.6 מיליארד ק”מ בשנה, במכוניות המופעלות באופן שגרתי, דרושות 80,000 מכוניות שכל אחת מהן גומאת בממוצע 20,000 ק”מ בשנה.

צבירת נתונים

“בעוד שנאוטו מקים עסק טלמטיקס יותר ויותר אינטליגנטי, הוא גם מייצר מערך נתונים בעל ערך רב עבור נהיגה אוטונומית, בקנה מידה גדול”, אמר מנכ”ל ומנהל העסקים של סופטבנק גרופ, מסאיושי סון, בהודעה לעיתונות. “נתונים אלה יסייעו בהאצת פיתוח והטמעת טכנולוגיה בטוחה ויעילה של נהיגה עצמית, ואנו מאמינים בפוטנציאל של נאוטו לחולל מהפכה בתחום הרכב ומצפים להצלחתם”. אמר בהודעה לעיתונות מייאושי סאן, CEO של סופטבנק.

“בעתיד נהיגה תהיה פעילות ברשת, עם לולאות משוב הדוקות יותר ויכולת הרבה יותר גדולה לצבור, לנתח, ולהפיץ מחדש את הידע,” אמר רייד הופמן, מגריילוק. “על ידי בניית רשת של כלי רכב ונהגים, נאוטו מאיצה את המעבר מעולם דומיננטי ע”י נהג אנושי לעידן בטוח יותר ויעיל יותר באוטונומיה, “סטפן הק הוא יזם חכם, מנוסה, וצוות נאוטו המוכשר בונה פלטפורמת נתונים בעלת ערך של כלי רכב, אשר לא רק תהפוך את הדרכים למקום בטוח יותר, אלא גם תובנות חשובות לגבי האופן שבו בני אדם מפעילים מכוניות בעתיד.”

“נאוטו היא פלטפורמת נתונים של כלי רכב, המופעלת על ידי אינטליגנציה מלאכותית ומצלמה דו-כיוונית מהאפטרמרקט שניתן לצייד בה כל כלי רכב או צי כלי רכב עם תכונות חכמות ברשת ובטיחות מתוחכמת,” מתארת את עצמה נאוטו. “מערכת נאוטו 2 כוללת גם עיצוב חדש של החומרה המותקנת על השימשה הקדמית, עדכוני למידה עמוקה, אלגוריתם ראיית מחשב ורשת ענן חכמה, המתבססת על הצטברות מידע של ממיליון מיילים ברחובות עירוניים ובכבישים מהירים.”

לדברי נאוטו מאחר שהמערכת שלה לומדת מנהגים, ציי רכב המצוידים במערכת מסוגלים לתפוס ולעקוב אחרי אירועים חשובים ולקבל תובנות בזמן אמת ובכך לסייע לקציני בטיחות ומנהלי ציי רכב לשפר את הבטיחות של כלל צי הרכב. כדי לנטר התנהגות נהגים נאוטו פיתחה את מערכת Vision Enhanced Risk Assessment – VERA  המנקדת בהתאם לדירוג סיכון של אירועים על הכביש ותדירות אירועי הסחת דעת.

נאוטו מעסיקה למידה עמוקה וראיית מחשב כדי לעבד את הנתונים שנאספו על ידי היחידות שלה בענן, ולספק תובנות ושירותי אימון להתמודדות עם מצבים כהסחת דעת ועייפות הנהג/ת.

אחד היתרונות של נאוטו היא עלות הנמוכה יחסית, פחות מ-400 ד’ של החומרה והתוכנה המותקנת באפטרמרקט בכלי רכב שנמצאים על הכבישים.

ג’י.אמ משקיעה בהייטק

ג’נרל מוטורס, באמצעות ג’נרל מוטורס ונצ’רס השקיעה בשנה האחרונה מעל מיליארד ד’ בפרויקטים הקשורים לנהיגה אוטונומית וניידות. לפני יותר משנה השקיעה החברה מיליארד ד’ ברכישת Cruise Automation המפתחת מערכת נהיגה אוטונומית. במשך השנה היא השקיעה בפרויקטים של שיתוף נסיעות ולאחרונה השיקה צי מכוניות שברולט בולט אוטונומיות לנסיעות מבחן.

 

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*