בדרך לפרימיום סמל”ת חנכה אולם תצוגה למותגי אלפא רומיאו וג’יפ

  • שואפת למכור 3,000 יחידות משני המותגים ב-2020.
  • מאחדת את מערכי השיווק והשירות של ג’יפ ואלפא רומיאו.
  • תנסה לקדם את התדמית של אלפא רומיאו לעבר הפרימיום.
אלפא רומיאו 4C באולם התצוגה החדש (יח"צ)
אלפא רומיאו 4C באולם התצוגה החדש (יח”צ)

אוטוניוז, 25.05.2017 – בשנת 2020 צופה קבוצת סמל”ת מכירות של 3,000 מכוניות פרימיום בשנה, ואף למעלה מכך. השבוע הוזנק המרוץ ל-3,000 עם חנוכת אולם מכירות חדש המשתרע על כ-1 דונם (1,000 מ”ר נשמע מרשים יותר) באחד מהמבנים הנוצצים של הרצליה פיתוח, שהפכה בשנים האחרונות למרכז אולמות התצוגה של מותגי הפרימיום. במצגת מבהיקה הציג ניר בן שלמה, מנהל חטיבת המכוניות הפרטיות של הקבוצה את החזון המבוסס על שני מותגים המושקים מחדש לשוק המקומי, אלפא רומיאו וג’יפ. אולם גם אם סמל”ת תשיג את יעד המכירות, יימצאו מי שיגידו שאלפא רומיאו וג’יפ אינם מותגי פרימיום.

ואכן שני המותגים, שלכל אחד מהם ייחוד מובהק ומנוגד לזה של משנהו, הראשון ספורט והשני עבירות, מעולם לא נחשבו למותגי פרימיום. אולם בעוד שפיאט-קרייזלר מנסה להפוך את אלפא רומיאו למותג פרימיום, לג’יפ גם היום אין שאיפות כאלה. לפחות לא בארה”ב. תכנית מגירה לייצר ג’יפ שיימכר ב-140,000 ד’ ויתחרה, למשל בריינג’ רובר, נשלפה מהמגירה והוחזרה אליה. דגמי ג’יפ מיוצרים עדיין על פלטפורמות בסגנון הישן ומחירי ג’יפ בארה”ב מתחילים ב-18,000 ד’ לפטריוט ומסתיימים ב-67,000 ד’ לגרנד צ’ירוקי, בעוד שהמחירים של רכבי השטח הגרמניים מתחילים בדרך כלל במחיר כפול ממחיר הבסיס של דגמי ג’יפ ומסתיימים במחירים כפולים ויותר מהמחיר הגבוה ביותר לכלי רכב הנושא את סמל ג’יפ.

בסמל”ת מודעים לבעיית מיצוב הפרימיום, לפחות של אלפא רומיאו ובגרף שבו התייחסו למיצוב המכונית מסומן הצורך להגביה את המיצוב של המותג לעבר הפרימיום ובמקביל לא לפגוע במיתוגו כמותג סופר ספורטיבי.

אולם התצוגה החדש משתרע כאמור על כ-1,000 מ”ר יש בו מקום לכ-16 מכוניות תצוגה ובהקמתו הושקעו 5 מ’ ש’. במרתף הבנין נשמרות לסמל”ת 30 חניות למכוניות מבחן. פריסת אולמות התצוגה תהיה בחיפה, ירושלים, באר שבע והרצליה פיתוח.

בדרך ל-20,000

השקת מותגי אלפא רומיאו וג’יפ ומיצובם כפרמיום היא לכן מאתגרת ומבוצעת במסגרת תכנית רב שנתית של סמל”ת, שמטרתה מכירות 20,000 כלי רכב בשנה, כולל מכוניות פרטיות, כלי רכב מסחריים, אוטובוסים וכלי רכב אחרים ב-2020.

כדי להצליח בשוק הפרמיום, אמר בן יוסף, האלמנט החשוב ביותר הוא השירות. לצורך כך משיקה החברה אסטרטגיית שירות חדשה שתקיף את כל מוסכי אלפא רומיאו וג’יפ כאשר גם אולמות התצוגה של שני המותגים יאוחדו.

חשיפת האלפא רומיאו סטלוויו (יח"צ)
חשיפת האלפא רומיאו סטלוויו (יח”צ)

בקידום אלפא רומיאו האסטרטגיה מדברת על מיקום “הנהג במרכז” כאשר “חוויית הנהיגה היתה הדבר העיקרי שעמד בפני המתכננים,” לדברי בן שלמה. בעבר, אבל גם עדיין כיום, אלפא רומיאו מפורסם כמותג מכוניות כביש ספורטיביות שבצורתן הקלאסית מונעות בהנעה אחורית, כפי שקורה עם האלפא ג’וליה החדשה (וזכורה הסערה שהתרחשה בשנות ה-70′ כאשר אלפא הציגה את האלפא סוד מצוידת בהנעה קדמית).

המכירות שסמל”ת צופה לשנים הקרובות הן 600 יחידות אלפא רומיאו השנה ו-1,000 יחידות ג’יפ; 800 יחידות אלפא רומיאו ב-2017 ו-1,200 יחידות ג’יפ; 1,100 יחידות אלפא רומיאו ב-2019 ו-1,500 יחידות ג’יפ. ב-2020 החברה מדברת כאמור על 3,000 יחידות משני המותגים.

סמל”ת השיקה בסוף השנה שעברה את הג’וליה, ובשלושה החודשים הראשונים של השנה מכרה 93 יחידות, לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, התחלה יפה. מתוכן ארבע יחידות של ה-QV, במחיר של כ-700,000 ש’ ליחידה (במסיבת העיתונאים נמסר שנמכרו כבר 10 יחידות ג’וליה QV). בארבעה החודשים הראשונים של השנה גדלו מסירות אלפא רומיאו ב-32.6% ל-285 כלי רכב.

הסטלוויו נגד הגרמניות

בהזדמנות של חנוכת האולם, ואולי להפך, השיקה סמל”ת את האלפא רומיאו סטלוויו, ה-SUV הראשון של המותג, כלי רכב שהוא הכרחי להצלחת כל מותג פרימיום כיום, שפי שמוכיח המקרה של מזראטי (אוטו איטליה).

הסטלוויו רחוק מלהיות דגם אלפא רומיאו קלאסי ולכן הוא עשוי להיות הדגם רווחי ביותר. הוא ישחק בסגמנט ה-D SUV סגמנט שבו נמכרו בשנה האחרונה 6,500 כלי רכב בשוק המקומי, לפי ניתוח של סמל”ת, 40% של מותגי פרימיום.

“אין סיבה שלא נתחרה בגרמניות,” אמר לקראת סיום מסיבת העתונאים אורי להב, מנכ”ל סמל”ת וכיוון את אלפא לעבר הרביעיה הראשונה בין מותגי הפרימיום בישראל.

Samelet_Presentation

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*