רנו מתכננת שימוש חוזר למצברי מכוניות חשמליות לשימוש ביתי, תקים מפעל גדול לאגירת חשמל

  • רנו חתמה על חוזה עם Powervault הבריטית להפצת מצברים משומשים לשימושים ביתיים.
  • במו”מ עם חברה גרמנית על הקמת מפעל ענק לאגירת חשמל.
  • הפסידה מאות מיליוני דולרים על פעילותה בתחום המצברים למכוניות חשמליות.

אוטוניוז, 11.06.2017 – רנו הציגה לאחרונה אסטרטגיה לניצול מצברי מכוניות מחושמלות שסיימו את תקופת חייהם הראשונה כאמצעי לאגירת אנרגיה חשמלית במכוניות, לקראת תקופת חיים שניה, כמצבר לאגירת חשמל לשימושים ביתיים. לשם כך חתמה רנו על הסכם עם Powervault הבריטית לעשות שימוש לאגירת חשמל ביתית במצברי מכוניות חשמליות שסיימו את תפקידם במכונית.

Powervault היא חברה בריטית, שהמטה של נמצא בלונדון והיא מפתח מערכות אגירה לאנרגיה סולארית לשימושים ביתיים. שיתוף הפעולה עם רנו אמור לחסוך לחברה 30% מעלויות חטיבת המצבר החכם (smart battery) ובכך להביא להפוך את הטכנולוגיה לזמינה יותר לציבור.

בשלב הראשון Powervault תתקין 50 מצברים משומשים בבתיהם של לקוחות שלהם מערכות פוטו-וולטאיות. מטרת הניסוי היא לבדוק ביצועים טכניים של מצברים משומשים ואת תגובת הלקוחות לאופציה הזו. בהתאם לתוצאות הניסוי תוכל Powervault לפתח אסטרטגיית שיווק לשוק ההמוני.

במקביל להודעה על פרויקט זה, יצאה Powervault בקמפיין מימון המונים שבו משקיעים יוכלו לרכוש מניות בחברה. החברה לא ציינה את יעד הגיוס אולם בכוונתה לפרוס את הטכנולוגיה באופן המוני ב-800,000 בתי אב באי הבריטי. עד סוף 2015 הותקנו באי הבריטי 842,000 מערכות פוטו וולטאיות.

פריסת מדי צריכת חשמל חכמים ותעריפי אנרגיה חכמים יאפשרו ל-Powervault להפיץ את הטכנולוגיה שלה ב-26 מיליון בתי אב בבריטניה ללא קשר למקור האנרגיה, כאשר בתי אב יוכלו לאגור אנרגיה בשעות שבהן עלותה נמוכה ולהשתמש בה כאשר העלות גבוהה. החברה מצפה למכור 30,000 יחידות אחסון חשמל עד 2020, שהן שווה ערך ל-15,000 סוללות כלי רכב חשמליים.

מחזור החיים של מצבר ליתיום-יון לפי התוכנית של רנו-ניסאן (רנו)
מחזור החיים של מצבר ליתיום-יון לפי התוכנית של רנו-ניסאן (רנו)

מפעל לאחסון חשמל

כחלק מאסטרטגיית הניצול החוזר של מצברים מתכננת הברית רנו-ניסאן להקים מפעל עם יכולת אחסון חשמל של 100 מגהוואט, שיבסס את מצברי מכוניות משומשים, דיווחה רויטרס. פרויקט בסדר גודל כזה, שיכול להזין חשמל ל-120,000 בתי אב, עשוי להוות תחרות ליצרניות חשמל ביבשת. המצברים במתקן האחסון הגדול יוזנו לאו דווקא מאנרגיה מושבת, אלא מעודפי אנרגיה המיוצרת גם באמצעים פוסיליים כאשר בשעות השפל אין לה ביקוש. המערכת תאפשר לאזן בין היצע וביקוש כאשר מערכות המבוססות על רוח ושמש לא יוכלו לייצר חשמל, אם בגלל העדר רוח או בשעות החשיכה בהתאמה. בפרויקט הזה משתפת רנו פעולה עם The Mobility House הגרמנית, חברה המספקת פתרונות טעינה.

רנו שהכריזה על מדינות מרחיבה של ייצור כלי רכב חשמליים, השקיעה עשרות מיליוני דולרים בתכנון והקמת מפעלים למצברים למכוניות חשמליות. אולם הביקוש הזעום לכלי רכב אלה גרם לחברה הפסדים וביטול הקמתם של חלק מהמפעלים. ביפן, למשל, חתמה רנו על הסכם עם NEC לייצור מצברים ל-220,000 כלי רכב בשנה. ב-2013 החברה מכרה רק 67,000 מכוניות ניסאן ליף אבל היה עליה לשלם עבור כל המצברים שהוזמנו, דיווחה בזמנו רויטרס.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*