בוש הגדילה הרווחיות ב-2015 וטוענת שמנועי דיזל הם הכרחיים להקטנת אפקט החממה

אוטוניוז 25.02.2015 – הכנסות בוש, יצרנית הרכיבים לכלי רכב הגדולה בעולם, חצו ב-2015 לראשונה את מחסום ה-70 מיל’ יו’ וגדלו ב-9.9%, כך דיווחה החברה בדיווח של נתונים ראשוניים. בוש היא חברה פרטית שאינה חייבת בדיווח. ה-EBIT של החברה הסתכם בחמישה מיל’ יו’ ובהתאמה להשפעות מיוחדות הוא הסתכם ב-4.5 מיל’ יו’ והיווה כ-6.5 אחוזים מההכנסות, נתון טוב יותר מאשר ה-5.8% ב-2014 לדברי החברה. בוש פועלת במספר סקטורים חשובים ובהם תעשיית הרכב, טכנולוגיית אנרגיה ובניה, מוצרי צריכה וטכנולוגיה תעשייתית.

סקטור תעשיית הרכב, המכונה Mobility Solutions, הוא הגדול ביותר של הקבוצה ובשנה שעברה הכנסותיו צמחו ב-12% ל-41.7 מיל’ יו’. מוצרים מצליחים בולטים היו מערכות הזרקה, בנזין ודיזל לכלי רכב, מערכות עזר לנהג ומערכות אינפוטיינמנט. הכנסות הקבוצה בצפון אמריקה זינקו ב-24% ל-12.6 מיל’ יו’ בעוד המכירות באירופה, השוק הגדול ביותר של הקבוצה, צמחו ב-4.2% ל-37.3 מיל’ יו’. המכירות באסיה-פסיפיק, כולל סין, צמחו ב-16% ל-19.1 מיל’ יו’.

בוש השקיעה במו”פ 6.3 מיל’ יו’ גידול של 12% ורשמה 5,422 פטנטים לעומת 5,567 שנה קודם, ובכל מקרה כ-22 פטנטים ליום.

למרות הכל דיזל

לדברי פולקמאר דנר, ה-CEO של הקבוצה לא ניתן יהיה בעתיד לעמוד ביעדי הפחתת גזי החממה ללא שימוש במנועי דיזל. “בויכוח על איכות האויר וחלקיקי דיזל בערים שלנו דיזל אינו חלק מהבעיה, אלא חלק מהפתרון,” אמר דנר בהודעה לעתונות. הוא הסביר שטכנולוגיות סינון מודרניות יכולות לטהר לא רק גזי פליטה אלא גם את האויר העירוני. “הדיזל הוא מכונה לניקוי אויר,” טען דאנר וגם אמר שטכנולוגיית הדיזל יכולה עוד להשתפר ולבוש יש טכנולוגיה שיכולה להפחית עוד יותר את חלקיקי ניטרוגן-אוקסייד. “המטרה של הפיתוח שלנו היא שכלי רכב יעמדו בתקנים לא רק על מתקן המבחנים אלא גם על הכבישים,” אמר דנר, ברמז ברור לפרשת מנועי הדיזל בקבוצת פולקסווגן. בוש מן הסתם היא ספקית מערכות הדיזל העיקרית, אם לא הבלבדית של קבוצת פולקסווגן. אולם דנר אמר שמסיבות אלה בוש גם תומכת באופן ברור בהצגת מבחנים ריאליים יותר לכלי רכב ומדידת פליטות בנהיגה אמיתית, בניגוד לניסויי מעבדה.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*