ZF רכשה 40% מיצרנית חיישני LiDAR והקימה קרן הון סיכון להאצת פיתוח טכנולוגיות מתקדמות

  • ZF מגבירה את מעורבותה בתחום הנהיגה האוטונומית והבטיחות.
  • רכשה את Ibeo יצרנית חיישן LiDAR מצב מוצק.
  • קרן ההון סיכון Zukunft Ventures תפעל במודל גמיש, שיאפשר התאמת גודל ההשקעה לרמת חשיבותה והדחיפות שבפיתוחה.
חיישן LiDAR של Iboe (יח"צ)
חיישן LiDAR של Iboe (יח”צ)

אוטוניוז, 09.11.2016 – ZF Friedrichshafen, מיצרניות החלקים הגדולות בתעשיית הרכב, הקימה לאחרונה חברת הון סיכון Zukunft Ventures שתפקידה יהיה לאתר מיזמי טכנולוגיה חדשים ולהשקיע בהם בהתאם לצרכים. מטרת החברה תהיה לאתר עבור ZF טכנולוגיות חדשות ולהאיץ את פיתוחן. ההעדפה בפעילות קרן ההשקעות תהיה לטכנולוגיות שיוכלו לשרת את הצרכים של ZF ולקוחותיה. החברה תפעל ללא תקציב מוגדר מראש אלא על בסיס של איתור טכנולוגיות חדשות והשקעה בהתאם לדחיפות הפיתוח, מסרה החברה בהודעה לעיתונות. “Zukunft Ventures הוא מכשיר גמיש וזריז לאפשר לחברות לשמור על קצב החדשנות,” אמר בהודעה לעיתונות ד”ר סטפאן זומר, ה-CEO של החברה.

בצעד שהקדים את הקמת הקרן אבל תואם את כוונותיה, הודיעה ZF בתחילת אוגוסט השנה על רכישת 40% מחברת Ibeo Automotive Systems הגרמנית המפתחת חיישני LiDAR. החיישנים שמפתחת Ibeo הינם מבוססי גביש מצב מוצק ולכן קטנים מאד ועלותם אמורה להיות נמוכה יחסית למכשירי LiDAR מבוססי מראות. החיישן שיפותח בשיתוף פעולה בין ZF ל-Ibeo יהיה מסוגל להפיק תמונות תלת מימד של הסביבה מבלי להשתמש במראות מסתובבות, כפי שמקובל היום במערכות LiDAR גדולות ומורכבות.

Ibeo נוסדה ב-1998 והיא צפויה כעת להגדיל את כוח האדם מ-50 ל-250 עובדים. Ibeo גם מתכננת הקמת יחידה לייצור ושיווק המוני של פתרונון לנהיגה אוטונומית. היקף העיסקה לא פורסם.

חיישני LiDAR מצב מוצק הפכו בשנה האחרונה למוצר הכרחי בתעשיית הרכב. בחודש שעבר רכשה אינפיניון, יצרנית השבבים הגרמנית, את Innluce ההולנדית, יצרנית חיישני LiDAR מצב מוצק. מכשירי LiDAR בייצור סדרתי יוכנסו למכוניות בסגמנט הפרימיום בשנים הקרובות, אולם תהליך זה יתבצע עדיין תוך כדי שימוש במכשירים יקרים יחסית ומסורבלים הבולטים מתוך גוף המכונית.

מובילאיי הודיעה לאחרונה על שיתוף פעולה בפיתוח מערכות מדף לנהיגה אוטונומית בשיתוף עם דלפי. במערכת זו ישולבו ארבעה חיישני LiDAR קטנים בטכנולוגיית מצב מוצק, שהפונקציה העיקרית שלהם תהיה יתירות במדידת מרחקים, אבל ככל הידוע הם לא ישולבו כחלק ממערכת הראיה של כלי הרכב.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!