- גוגל ביצעה ספין-אוף לחטיבה לפיתוח מכוניות שתפעל מעתה תחת אלפאבית.
- תתרכז בפיתוח מערכות נהיגה אוטונומית ושילובן במכוניות של יצרניות רכב.
- שוקלת להפעיל שירות שיתוף נסיעות.
אוטוניוז, 13.12.2016 – אלפאבית, חברת האם של גוגל הודיעה אתמול על הפרדת חטיבת פיתוח המכונית החשמלית בעלת יכולת הנהיגה העצמית מגוגל והפיכתה לחטיבה עצמאית תחת השם Waymo ובניהול של ג’ון קראפצ’יק.
“אנחנו חברת טכנולוגיה לנהיגה עצמית עם המשימה להפוך את זה קל ובטוח לאנשים לנוע,” אמר קראפצ’יק באירוע מדיה שצוטט באוטומוטיב ניוז. עד עתה פותחה המערכת בחטיבה X שפעלה תחת גוגל. Waymo תפעל תחת אלפאבית ולבד מפיתוח מערכות נהיגה אוטונומית למכוניות פרטיות היא גם תתפשט לתחום נוספים, ובהם משאיות ולוגיסטיקה, בדומה לאובר.
בהודעה לעיתונות כתבה החברה ש”הצעד הבא של Waymo יהיה לאפשר לאנשים להשתמש בכלי הרכב שלנו מדי יום לדברים כמו נסיעות מזדמנות, נסיעה לעבודה או להגיע בביטחה הביתה אחרי בילוי לילי.”
במהלך אירוע התקשורת קראפצ’יק לא הבהיר את האופן שבו Waymo מתכננת להפוך לישות מסחרית רווחית ומה יהיה מודל הפעילות, אולם נראה שהחברה תשים כעת דגש יותר על פיתוח מערכות אוטונומיות שתורכבנה בכלי רכב, מאשר על פיתוח מכוניות. בשלב זה החברה זנחה את כוונתה לייצר מכוניות ללא גלגל הגה ודוושות בגלל תקנות בקליפורניה.
Waymo משתפת פעולה עם פיאט-קרייזלר ותשיק בשנה הקרובה 100יחידות של הוואן פאסיפיקה הייבריד עם מערכת נהיגה חצי אוטונומית. קראפצ’יק, ה-CEO, אמר שכעת החברה מתקינה חיישנים שונים לדגמי הפאסיפיקה. מערכת הנהיגה האוטונומית של Waymo מבוססת על חיישני רדאר, ליידאר ומצלמה והיא מיועדת לרמות 4 ו-5. החברה שוקלת להשיק שירות נהיגה שיתופית בשנה הבאה, דיווחו אתרים אמריקנים.
Waymo תמשיך לפעול מממאונט וויו, קליפורניה, שם נמצא המטה של אלפאבית ותשתמש בכל האמצעים של החברה האם שעמדו לרשותה עד עתה. “תמשיך להיות לנו גישה לתשתית ולאמצעים שאלפאבית מספקת אבל בעולם החדש הזה Waymo גם תרגיש כמו סטארטאפ הנתמך בהון סיכון,” אמר קראפצ’יק.
תגובה