- אסטון מרטין חזרה להיות חברה רווחית בעקבות השקת ה-DB11.
- מרוויחה היטב גם ממכוניות המיוצרות לפי הזמנות.
- עובדת עם רד בול על פרוייקט למכונית על.
אוטוניוז, 28.08.2017 – אסטון מרטין, יצרנית מכוניות הספורט היוקרתיות, דיווחה על שיפור משמעותי בביצועיה הפיננסיים בחצי הראשון של השנה. בשישה החודשים הראשונים של השנה החברה, המנוהלת ע”י אנדי פאלמר, לשעבר בכיר בברית רנו-ניסאן, הרוויחה לפני מס 21.1 מיליון ליש”ט לעומת הפסד של 82.3 מ’ ליש”ט במקביל 2016. הכנסות הקבוצה כמעט הוכפלו ל-410.4 מ’ ליש”ט (93.7%+). ברבעון השני הרווח לפני מס עמד עד 15.2 מ’ ליש”ט, שיפור מהפסד 52.6 מ’ ליש”ט. ההכנסות זינקו ל-222 מ’ ליש”ט (86.2%+).
בחצי הראשון של השנה מכרה אסטון מרטין 2,439 כלי רכב (67%+) נמוך במידה ניכרת מהגידול בהכנסות, כך שמחיר ליחידה גדל. המחיר הממוצע של כלי רכב שנמכר עמד על 149,000 ליש”ט, גידול של 25%. הדגם החדש, אסטון DB11 הוא האחראי להצלחה הזאת בנוסף לביקוש מצד הלקוחות לרמות אבזור גבוהות ואופציות אבזור. מכירות טובות היום גם לדגמי V12.
ה-EBITDA לחצי הראשון הסתכם ב-93 מ’ ליש”ט לעומת 19.8 מ’ ליש”ט שנה קודם, גידול של כמעט פי חמש. ברבעון השני ה-EBITDA הסתכם ב-50.4 מ’ ליש”ט וייצג מרווח של 22.7%.
במהלך הרבעון השני השלימה אסטון מימון מחודש בסך 550 מ’ ליש”ט, שיאפשר לה להפחית במידה משמעותית את הוצאות המימון בשנים הבאות.
כותרות היום
- דו”ח מסירות משאיות 11/2020 / גידול במסירות בנובמבר, התחזקות ניכרת במשאיות כבדות
- משאיות / מסירות לפי מותגים, משקלים 01-11/2020
- מסלול ניסויים / נתיבי איילון תחנוך משטח ניסויים לכלי רכב אוטונומיים באשדוד
- השקה מקומית / צ’מפיון מוטורס משיקה מתיחת פנים ל-A5, RS5
- דיימלר / מוכרת את מפעל סמארט ל-Ineos, תייצר כלי רכב לשטח
- מרצדס וואנים / קונספט חדש ל-eSprinter, בישראל מאמצע 2021 אם המיסוי יותאם
תגובה