Nvidia חשפה את Parker, צ’יפ חדש לנהיגה אוטונומית

אוטוניוז, 28.08.2016 – Nvidia חשפה בשבוע שעבר צ’יפ חדש בשם Parker בטכנולוגייית ה-SOC (מערכת על צ’יפ) המיועד לשימוש במכונית ללא נהג כשהוא ישולב בפלטפורמת הנהיגה האוטונומית של החברה, DRIVE PX 2. המעבד נחשף באירוע Hot Chips, בקופרטינו קליפורניה. בפלטפורמה ה- DRIVE PX 2 ניתן לעשות שימוש ב-SOC אחד או שניים מדגם Parker בנוסף להתקנה של שני GPU המבוססים על ארכיטקטורת Pascal של Nvidia. לבד מכישורים בנהיגה אוטונומית, הכוללים חיישנות, היתוך נתונים ולימוד עמוק, המערכת תומכת גם בלוח מחוונים דיגיטלי, במערכת האינפוטיינמנט ובמערכות עזר לנהג נוספות.

המעבד העיקרי של ה-Parker הוא מדגם Denver 2.0, הדור הבא של מעבדי Nvidia. ב-Parker מותקנים שני מעבדי Denver ומעבד של ARM מדגם Cortex A57 CPU. למערכת החדשה יכולה הרחבה (Scalability) והיא עובדת בתיאום עם מחשבי על מבוססי פאסקאל הנמצאים בענן והמסוגלים לעדכן את האלוגריתמים של מערכת הנהיגה האוטונומית באופן רציף ובכך להבטיח רמת דיוק ובטיחות גבוהה יותר.

פלטפורמת ה-DRIVE PX 2 מסוגלת לבצע 24 טריליון פעילות לימוד עמוק בשניה והיא מאפשרת לנהיגה אוטונומית ביצועים של מחשב על, לדברי Nvidia.

שיתוף פעולה עם וולבו

לפני יותר משנה הודיעו וולבו מכוניות פרטיות ו-Nvidia על שיתוף פעולה במבחני נהיגה אוטונומית שיתרכזו בגוטנבורג שבדיה. בניסויים יקחו חלק 100 לקוחות במכונית מדגם וולבו XC90, שיצוידו ב-DRIVE PX 2 והוא אמור להתחיל ב-2017. זה אמור היה להיות הניסוי הראשון של המערכת של Nvidia אולם ההודעה בשבוע שעבר של אובר ו-וולבו על מיזם חדש, בהשקעה של 300 מ’ ד’, לפיתוח מכונית אוטונומית עשוי להקדים אותו. במסגרת שיתוף פעולה זה הודיעה אובר שהיא תתחיל להפעיל שירות מוניות ללא נהג כבר בשבועות הקרובים בפיטסבורג, המקום בו שוכן מרכז המו”פ של החברה. כמו בניסוי המתוכנן לגוטנבורג גם בניסוי המתוכנן לפיטסבורג המכוניות יהיו מדגם וולבו XC90, כך שסביר להניח שבשני הניסויים יעשה שימוש במערכות דומות המבוססות על פלטפורמת הנהיגה האוטונומית של Nvidia.

כדי לעמוד בתקנים של תעשיית הרכב ולתקשר עם המכונית ה-Parker כולל ממשק dual-CAN המתחבר ליחידות החשמליות הרבות הנמצאות במכונית המודרנית ואת’רנט בקצב 1 גיגהביט להזרמת אודיו ו-ווידיאו.

ה-Parker גם מסוגל לפענח ולהצפין זרימת ווידיאו ברמה של 4K ובקצב של 60 תמונות לשניה ובכך מאפשר ליצרניות הרכב להשתמש במצלמות בעלות רזולוציה גבוהה המסוגלות לאתר מכשולים בדרך באופן מדויק יותר ובנוסף לכך לספק שירותי אינפוטיינמנט איכות גבוהה.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


error: Alert: Content is protected !!