MOIA / הודח הבוס של זרוע התחבורה השיתופית של פולקסווגן

  • אולה הרמס, מייסד, CEO של MOIA, מסיים במפתיע את מילוי התפקיד.
  • תיכנן להפוך את החברה לאחת מחברות התחבורה השיתופית הגדולות בעולם.
אולה הרמס, הבוס המודח של MOIA (פולקסווגן)

אוטוניוז ,08.09.2019 – פולקסווגן הודיעה על שינויים פרסונליים מפיעים ב-MOIA, זרוע שירותי התחבורה השיתופית, ride-hailing, של הקבוצה. את מקומו של מייסד החברה וה-CEO, אולה הרמס, ימלא ה-COO, רוברט הנריך. פולקסווגן מסרה שהרמס ימונה לתפקיד בכיר אחר בקבוצה.

להנריך ניסיון בחברות תחבורה שיתופית. הוא כיהן כ-CEO של Moovel ושל car2go. הוא הצטרף אל MOIA בינואר 2017. החברה השיקה שירות הסעות בהמבורג באפריל, ולדבריה הוא גדל במהירות. החברה צופה מיליון לקוחות עד הרבעון הרביעי של השנה, מעל 10,000 לקוחות ביום.

הרמס התכוון להפוך את MOIA לאחת מחברות התחבורה השיתופית הגדולות, מתחרה לאובר ואחרות, אולם תוך כדי שמירה על פעילות רווחית. אולם להערכתו שמירה על רווחיות חייבה שימוש בכלי רכב אוטונומיים, חזון שכיום נראה כהולך ומתרחק. לכן גם לא ברור עם MOIA, לפי תפיסתו של הרמס, יכולה גם לצמוח וגם להיות רווחית. מתחרותיה, ובהן אובר, ליפט, דידי שינואה וחברות נוספות בשוק זה, מסבסדות את לקוחותיהן בהיקפים גבוהים וצוברות הפסדים של מיליארדי דולרים.

קבוצת פולקסווגן תמכה בשנים האחרונות בפעילותה של MOIA והעדיפה אותה על פני GETT, שבה היא השקיעה למעלה מ-300 מ' ד'. בשנה שעברה דווח שפולקסווגן מחקה את ההשקעה בגט, אולם פולקסווגן לא אישרה זאת. לעומת זאת היא השתתפה בסבב גיוס הון השנה, שהסתכם ב-120 מ' ד', ככל הנראה, כדי שאחזקותיה לא ידוללו.

גט פועלת באופן שמרני יותר, ופעילותה מבוססת על שירותי B2B שהם רווחיים. החברה אמרה בעברה שבכוונתה לבצע IPO עוד השנה. אולם הפוטנציאל הכלכלי של המודל של גט הוא מוגבל יותר באפשרויותיו הכלכליות.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*